Październik w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych upłynie pod znakiem „Dni Ubezpieczonego”. Tym razem nie trzeba przychodzić do urzędu, to pracownicy Zakładu na zaproszenie pracodawcy odwiedzą firmę i odpowiedzą na pytania klientów. Będzie można dowiedzieć się m. in. dlaczego konto w ZUS jest niemniej ważne od bankowego oraz czym jest IoSKU i dlaczego warto się z nią zapoznać.

„Dni Ubezpieczonego” to cykliczna akcja informacyjna ZUS organizowana na terenie całego kraju. Skierowana jest do największej grupy klientów Zakładu, czyli wszystkich osób ubezpieczonych. - W tym roku aby skorzystać z porady ekspertów nie trzeba przychodzić do urzędu. Wystarczy zaprosić naszych pracowników do firmy. Warto to zrobić, gdyż ubezpieczenia społeczne towarzyszą nam przez całe życie, a wiedza na ten temat pozwoli zadbać o przyszłość swoją i swojej rodziny. Hasłem przewodnim tegorocznego wydarzenia jest „Informacja o stanie konta ubezpieczonego - ważna informacja o Twojej przyszłości” - mówi Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie śląskim
Tak jak analizujemy informacje zawarte na swoim koncie w banku, sprawdzamy wpływy i wydatki, tak też powinniśmy wiedzieć co znajduje się na naszym koncie w ZUS. Dzięki temu dowiemy się np. czy pracodawca odprowadza za nas składki oraz jaką kwotę udało nam się do tej pory zgromadzić na subkoncie. ZUS każdego roku wysyła do ubezpieczonych IoSKU, czyli Informację o Stanie Konta Ubezpieczonego. Niestety, wciąż są osoby, które nawet nie otworzyły koperty i nie zerknęły do niej, uważając ją za nieistotną.
- Niektórzy zapoznali się z nią, jednak jej treść wydawała im się zbyt skomplikowana. Dlatego podczas szkoleń w ramach „Dni Ubezpieczonego” nasi eksperci wytłumaczą indywidualnie, krok po kroku, jakie dane znajdują się w IoSKU oraz jak je interpretować - dodaje rzeczniczka.
To nie wszystko. Pracownicy dowiedzą się także jak założyć konto na Platformie Usług Elektronicznych ZUS (PUE), dlaczego warto to zrobić i jakie informacje tam znajdziemy, dlaczego elektroniczne zwolnienie lekarskie (e-ZLA) jest lepsze od „zielonego druczka” L-4 oraz jakie są prawa i obowiązki ubezpieczonego. Co ważne, jeszcze w trakcie kariery zawodowej, będzie okazja by zapoznać się z wyliczeniem przyszłej emerytury. Eksperci ZUS opowiedzą w jaki sposób wyliczana jest emerytura, pokażą jak skorzystać z kalkulatora emerytalnego, by samodzielnie obliczyć hipotetyczną wysokość świadczenia oraz podpowiedzą co zrobić, aby w przyszłości cieszyć się z wyższego świadczenia.
- Chcemy, aby ubezpieczeni oprócz tego, że są najliczniejszą grupą naszych klientów, byli przede wszystkim grupą najbardziej świadomą swoich praw i obowiązków. Jeszcze raz zachęcam do kontaktu z nami - dodaje Beata Kopczyńska, rzeczniczka ZUS w województwie śląskim.
Dla wygody klientów spotkania mogą odbywać się w miejscu pracy. Tym razem nie trzeba nigdzie jechać, wystarczy, że zakład pracy zwróci się do ZUS drogą emailową, wskazując dzień i godzinę spotkania, adres oraz orientacyjną liczbę osób, która weźmie udział w spotkaniu.
Dodatkowo Oddział ZUS w Chorzowie wychodzi z propozycją zorganizowania w siedzibie płatników punktów konsultacyjnych dla ubezpieczonych wraz z uruchomieniem stanowisk do zakładania profili na Platformie Usług Elektronicznych (PUE), porad w zakresie IoSKU, e-ZLA i kalkulatora emerytalnego.
Umów ekspertów ZUS na szkolenie w swojej firmie pisząc na adres: (na apli- większą czcionką, widoczne)
Oddział ZUS w Bielsku-Białej: sekretariatBielskoBiala@zus.pl
Oddział ZUS w Chorzowie: grazyna.janik@zus.pl
Oddział ZUS w Częstochowie: Dni_Ubezpieczonego_CZEO@zus.pl
Oddział ZUS w Rybniku: malgorzata.banys@zus.pl
Oddział ZUS w Sosnowcu: aldona.tyrakowska@zus.pl lub Joanna.Jonczyk@zus.pl
Oddział ZUS w Zabrzu: Bożena.Grabowska01@zus.pl