Drożeją bilety Przewozów Regionalnych. Katowice - Kraków za 16 zł

Redakcja
archiwum
Od poniedziałku drożeją bilety w pociągach Przewozów Regionalnych. Więcej trzeba będzie zapłacić zarówno za podróż na lokalnych trasach, jak też za jazdę dalekobieżnym składem Interregio. Przewoźnik tłumaczy, że nie ma innego wyjścia, bo drastycznie wzrosły ceny prądu, paliwa i remontów taboru.

Co zmiana taryfy oznacza dla pasażerów z naszego regionu? Sprawdziliśmy jak wzrosną ceny połączeń na 5 trasach, obsługiwanych przez śląski zakład Przewozów Regionalnych. I tak , za przejazd pociągiem osobowym z Katowic do Bielska Białej płacimy dziś 12,6 złotych - od poniedziałku trzeba będzie na taką podróż wydać 13,5 złotych. Przejazd z Katowic do Rybnika kosztować będzie 11,2 złotych (dziś 10,5 zł.), z Katowic do Bytomia 5,8 zł. (dziś 5,3 zł.), z Katowic do Tarnowskich Gór 9 zł. (dziś 8,4 zł.), natomiast cena biletu z Katowic do Krakowa zdrożeje do 16 zł. (obecnie kosztuje 15,6 zł.).

ZOBACZ, ILE ZARABIAJĄ KOLEJARZE

Podwyżka nie obejmie biletów na pociągi osobowe przy dystansach poniżej 5 kilometrów oraz biletów w komunikacji przygranicznej sprzedawanych w ramach ofert promocyjnych. Nie podrożeją również przejazdy na trasie Katowice - Wisła Głębce. Jak informuje Magdalena Tosza, rzeczniczka śląskiego zakładu Przewozów Regionalnych, za bilet jednorazowy po staremu zapłacimy 11,5 złotych.
- Na tej trasie obowiązuje oferta "Połączenie w dobrej cenie", a ona nie została objęta zmianą - wyjaśnia Tosza.

PORÓWNAJ OFERTĘ PRZEWOZÓW REGIONALNYCH I KOLEI ŚLĄSKICH

Droższe bilety to nie jedyna niespodzianka, jaka czeka w poniedziałek podróżujących koleją w naszym regionie. Z powodu remontu torowiska w rejonie Mikołowa pociągi z Katowic do Rybnika, Wodzisławia Śląskiego, Chałupek, Raciborza i Bohumina aż do 14 listopada kursować będą objazdem przez Tychy. W tym samym terminie na zamkniętym odcinku od Katowic Piotrowic (przez Mikołów Jamna, Mikołów, Łaziska Górne, Łaziska Górne Brada, Orzesze) do Orzesza Jaśkowice będą jeździć autobusy.

OTO NOWI POSŁOWIE Z WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO

OTO NOWI SENATOROWIE Z WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO

WYBORY 2011: POWYBORCZE ANALIZY I KOMENTARZE CZYTAJCIE NA DZIENNIKZACHODNI.PL/WYBORY

*Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera

Ćwiczenia WOT w pasie przygranicznym z Białorusią

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kuki
Ja tam czekam na coraz większy udział w transporcie kolejowym w naszym regionie Kolei Śląskich. Wiadomo, że to proces długotrwały ale już coś się dzieje. Bo pan marszałek zrozumiał, że warto mieć koleje wojewódzkie i tu pompować kasę w tabor niż dopłacać do studni bez dna zwanej PKP
H
Hans K.
No właśnie.
Odpowiedź majka mnie poraża.
Taki robi coraz więcej ludzi. Ewentualnie przesiada się do samochodów, często starych rzęchów.
Efekt - coraz więcej samochodów na drogach.
Kluczowych dróg w aglomeracji górnośląskiej już nie przybędzie.
Wniosek: dotychczasowe drogi będą coraz to bardziej zakorkowane.
Co znaczy mała stłuczka na kluczowych drogach np. Katowic to już wiemy - paraliż miasta na ponad ćwierć doby.
Dlatego w aglomeracji (konurbacji) górnośląskiej powinny mknąć szybkie tramwaje i szybkie pociągi.

To co wyprawia PKP woła o pomstę do nieba:
1. ciągła likwidacja połączeń
2. chaos w rozkładzie, tj. raz pociąg jedzie, drugim razem nie jedzie; raz jedzie o 11.10, po zmianie (a są co chwilę) jedzie o 10.45 i tak w koło Macieju,
3. brak ujednolicenia: Koleje regionalne, Interregio, do tego Koleje Śląskie i co tam jeszcze - za niedługo sam diabeł się w tym nie rozezna,
4. tempo żółwia - powód rozwalone torowiska i rozklekotany tabor,
5. dworce kolejowe - niektóre wyglądające jak po nalocie bombowym, inne jak targowiska ze wschodniej Turcji.

Do wiadomości szanownych decydentów:
Kolej do przewozów pasażerskich nigdzie na świecie nie jest obiektem zysków. O dziwo w Polsce ma przynosić zysk.
Kolej służy do tego, żeby m.in. nie dopuścić do całkowitego zakorkowania miast, gdyż zakorkowane miasto to wiadomo: ucieczka firm, brak napływu inwestorów itd.
Ludzie obudźcie się wreszcie!
m
majk
A niech drożeją . ja juz od dawna jezdze do Krakowa albo UniBusem i place 12 zloty i jade niecale poltorej godziny albo PolskimBusem - w okolicach 8 zloty w jedna strone. Bardzo wygodnie sie jedzie. Przez mysl by mi nawet nie przeszlo zeby do Krakowa jechac pociagiem , wlec sie tymi skladami godzine i 50 minut.
Dodaj ogłoszenie