Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

DTŚ w Chorzowie ma 15 lat. Czas na remont

Magdalena Tarnowska
DTŚ
DTŚ Marzena Bugała/Dziennik Zachodni
Drogowcy zamkną dwa pasy średnicówki w Chorzowie, lewy i środkowy, już w niedzielę. Na remont dwóch kilometrów popękanej trasy mają dwa tygodnie.

Zamykamy dwa szybkie pasy w obydwu kierunkach. Ten w kierunku Świętochłowic w niedzielę, i w niedzielę lub w poniedziałek rano dwa pasy w kierunku Katowic - mówi Robert Kuśmirek z Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Chorzowie. Mowa o Drogowej Trasie Średnicowej.

W najbliższą niedzielę zamknięty zostanie chorzowski odcinek trasy. Dwa dni później rozpocznie się jej remont. MZUiM ma na to zadanie 15 dni i jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, po pierwszym tygodniu drożne będą dwa pasy.

- Remont ma się rozpocząć planowo około 19 lipca - informuje Krzysztof Karaś, rzecznik chorzowskiego magistratu.

Planowany remont ma dotyczyć całego chorzowskiego odcinka, który został oddany do użytkowania w latach 2000-2001, czyli od Świętochłowic do Batorego. Od tego czasu minęło 15 lat i wierzchnia warstwa ścieralna kwalifikuje się do natychmiastowego remontu.

- Na nawierzchni występują liczne spękania, powierzchniowe ubytki i deformacje, wskazujące na jej stan zużycia. Wymaga przeprowadzenia remontu w trybie pilnym - mówi Marcin Michalik, zastępca prezydenta Chorzowa ds. technicznych i rozwoju.

Zakres prac obejmie osiem pasów ruchu na dwóch kilometrach trasy. Miastu udało się uzyskać z budżetu państwa dofinansowanie na remont nawierzchni Drogowej Trasie Średnicowej. Wyniesie ono ponad 1 milion 367 tys. zł. Cała inwestycja ma kosztować dwa razy więcej - ok. 2,8 mln złotych.
Według statystyk, średnie natężenie ruchu na tym odcinku DTŚ wynosi obecnie około 66 tys. pojazdów na dobę, a zdarzają się dni, w których liczba ta przekracza 74 tys.

- Poza Zabrzem, do najgorszych odcinków należy ten w okolicach Świętochłowic i właśnie Chorzowa. Dziury w drodze nie są tak uciążliwe, jak same nierówności nawierzchni. Na wzniesieniu, w okolicach zjazdu koło MORiS, na obu nitkach są duże uskoki - ocenia stan trasy pan Marcin, kierowca, który DTŚ-ką jeździ kilka razy w tygodniu. - Sporym minusem jest też sposób, w jaki zorganizowano zjazd Castoramy na trasie w kierunku Gliwic. Skręt jest ostry i trzeba zwolnić praktycznie do 10 kilometrów na godzinę - dodaje.

Chorzów to następne po Świętochłowicach miasto, które zdecydowało się na remont odcinka DTŚ. Obydwa powstały mniej więcej w tym samym czasie i były zaprojektowane na znacznie mniejsze obciążenia. Tyle że w Święto-chłowicach remont był doraźny.

Przypomnijmy: w czerwcu prace naprawcze objęły wymianę fragmentów asfaltu na długości ok. 800 m. Wcześniej wyremontowano nawierzchnię trzech pasów na wiadukcie nad linią kolejową Katowice-Gliwice, nawierzchnię pasa ruchu w kierunku Rudy Śląskiej za wiaduktem kolejowym oraz nawierzchnię dwóch pasów ruchu, w obu kierunkach, na odcinku od wiaduktu do ul. Bytomskiej.

*Transformersy zniszczą Katowice. Tak to ma wyglądać ZDJĘCIA
*Miss Polski 2016 OTO FINALISTKI Zobacz zdjęcia
*Wakacje za granicą: Tych krajów unikaj i nie jedź. MSZ ostrzega. Są zaskoczenia
*Najlepsze baseny w województwie śląskim [TOP 10 BASENÓW]
*W pełni wyposażone mieszkanie w centrum Katowic może być Twoje! Dołącz do graczy loterii "Dziennika Zachodniego"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!