DTŚ Wschód nie powstanie. Urząd Marszałkowski nie dofinansuje tej inwestycji

Anna ZielonkaZaktualizowano 
DTŚ rozpoczyna się w Gliwicach a kończy w Katowicach. Kiedy będzie poprowadzona do Jaworzna? Tego nie wiadomo
DTŚ rozpoczyna się w Gliwicach a kończy w Katowicach. Kiedy będzie poprowadzona do Jaworzna? Tego nie wiadomo Bartosz Pudełko
Budowy Drogowej Trasy Średnicowej Wschód od węzła Lwowska do Obrzeżnej Zachodniej i od Partyzantów do węzła Jęzor, m.in. tych dwóch projektów, złożonych przez Jaworzno (w imieniu własnym, Mysłowic i Sosnowca), nie weźmie pod uwagę Śląski Urząd Marszałkowski, decydując, komu przyznać dofinansowanie inwestycji na drogach wojewódzkich.

„Dwa projekty związane z budową DTŚ Wschód, dla których liderem jest miasto Jaworzno, nie spełniły kryterium polegającego na złożeniu kompletnej dokumentacji wymaganej na moment złożenia wniosku o dofinansowanie (m.in. wniosku potwierdzającego wystąpienie o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej – tzw. ZRID) – czytamy w komunikacie ŚUM. – Ponadto na etapie oceny formalnej zidentyfikowano jeszcze szereg innych uwag, jak m.in. brak umowy/porozumienia lub innego dokumentu potwierdzającego współpracę pomiędzy partnerem wiodącym i pozostałymi partnerami projektu”.

Jaworzniccy urzędnicy zwracają uwagę, że miasto miało za mało czasu na przedstawienie wszystkich dokumentów. Nie mogło bowiem wystąpić o ZRID, bo nie ma jeszcze decyzji środowiskowej.

– Półtora roku temu została ona uchylona. Za słabość dokumentacji środowiskowej odpowiadają służby marszałka, którzy od kilkunastu lat przygotowują ten projekt – mówią urzędnicy z Jaworzna.

Wtedy sprawą uzgodnienia decyzji postanowiły więc zająć się Jaworzno, Mysłowice i Sosnowiec. O uzgodnienie decyzji w RDOŚ starają się od października ubiegłego roku.

– Spodziewamy się ustalenia jej na wiosnę. Niestety marszałek nie uległ prośbom samorządów o przesunięcie terminu składania wniosków o dofinansowanie i dlatego odrzucił m.in. projekt budowy DTŚ Wschód, terminem mijał 29 grudnia – zaznacza Tomasz Tosza, kierujący projektem z ramienia Jaworzna.

– Ale wierzymy, że uda się pozyskać dofinansowanie z innych źródeł. DTŚ to ważna inwestycja i wszystkie zainteresowane strony powinny ze sobą współpracować, by została zrealizowana, a nie spierać się ze sobą – apeluje Tosza.

polecane: FLESZ: Podział Mandatów po wyborach parlamentarnych

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 11

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Górny Śląsk zbudował sobie DTŚ? Hahahahahahaha! Nawet jakbyśmy wam oddali, to co niby nam daliście na tą drogę, to po wprowadzeniu bramek z opłatami na rogatkach miast Śląskich, szybko by nam się to zwróciło. Bo chyba nie myślisz, że nadal będziecie sobie jeździć tymi niezliczonymi ilościami smrodowozów po DTŚ za darmo? Do tego wprowadziłbym dodatkowe opłaty za auta starsze niż 5 lat i diesle, przy okazji zredukowałoby to trochę smog w Śląskich miastach :)

G
Gość

Spójrz sobie po datach i czasie dodania komentarzy, kto zaczął. I naucz się pisać w swojej ojczystej mowie, bo oczy bolą od tego chaotycznego tekstu.

W
Wolo

Po co te kąśliwe uwagi na temat Zagłębia przecież większość z was tzw.Hanysów to ze Ślunskiem nie mające nic wspólnego,chyba tylko tyle że kiedyś ktoś waszych dziadków,rodziców tudzież innych pobratyńców spakował w plecak i przyjechał na ziemie obiecane za chlebem.TERAZ JESTEŚĆIE PIERSI W OPLUWANIU WSZYSTKIEGO I WSZYSTKICH CO PO DRUGIEJ STR.RZEKI.Rodowity Ślązak nie zniża się do takiego poziomu wie dobrze że losy ŚLĄZAKÓW I ZAGŁĘBIAKÓW SĄ NA ZAWSZE ZWIĄZANE ZE SOBĄ CZY WAM SIĘ TO PODOBA CZY NIE.Krakowskie ani Świętokrzyskie nic im do tego.......większość z tych {OPLUWACZY}właśnie tam powinna szukać swoich korzeni.....

s
sqro

Wem to na wschód a jakże, ale do kieleckiego a nie małopolski

b
bubu

Marszałek jest wasz, małopolski, więc miej pretensje do niego, a potem możecie się sami "wyp...c" od nas, pasożyty, raz na zawsze :)

i
inga

Jak tylko kormelstwo odda finanse z których zrobiono DTS to nie ma problemu, chętnie zbudujemy sobie za te pieniądze trase do Krakowa

i
inga

korlelskie nasienie zawsze będzie nam wrogiem. Czas najwyższy wyp....c ich w kosmos z ta sralezja i stać się zgodnie z historia i geografia czescia woj. malopolskiego. Na DTS Zachod - 3,4 pasmowe finansowaly wlasciwie wszystkie gminy województwa a teraz "marszalek" mowi "nie". Czas odciąć się od tej kormelskiej swiniarni.

z
zych

A poza tym po co wam to przedłużenie DTŚ, skoro wy ciągle stękacie, że nie chcecie mieć ze Śląskiem nic wspólnego i Śląsk niby ciągle na was żeruje? Przedłużenie DTŚ - owszem, ale do Mysłowic. Małopolskie ziemie niech się dogadują z Krakowem, niech wasz matecznik wam zasponsoruje dwupasmówkę, byście mogli tam dojeżdżać bez problemów.

s
sdf

Zafajdane hanysy dbają tylko o swój tyłek ! Takie niby Niemcy, co to rzondzom jak chcom !

G
Gość z City K.

Ja sądzę ,że pies pogrzebany DTŚ-Wschód jest po stronie Katowic, dlaczego? DTŚ Obecna w Katowicach kończy się praktycznie na Wilhelminie na Moście, bo do tego miejsca dociągnął ją jeszcze Gierek i od tego czasu KONIEC . Droga się kończy w szczerym polu za Mostem zabezpieczona płytami Betonowymi ułożonymi w poprzek Jezdni ,wcale nie oświetlonej, na moście jest tyko widoczna strzałka ukośna ,nakazu jazdy w prawo ukosem do góry .Śmiertelna pułapka dla Aut i nie jeden Kierowca się już na tych Betonach doszczętnie ROZWALIŁ. Wic polega na tym ,że od Mostu Wilhelminy do Janowa Katowickiego do Granicy Miasta jest jeszcze do wybudowania 500-600m. Drogi DTŚ ,a w tym miejscu zaczyna się Mysłowicka Droga Obrzeżna Zachodnia którą na terenie Mysłowic ma być poprowadzona DTŚ- Wschód w stronę Jaworzna. Ta droga jest już dwupasmowa. Wcześniej parę lat Katowice zadecydowało że nie mają potrzeby budowy odcinka 500-600m. z Wilhelminy do Janowa Katowickiego ,bo mieszkańcom Katowic ta droga jest niepotrzebna. Ręce opadają , ta Mysłowicka dwupasmowa droga Obrzeżna Zachodnia po przejechaniu nią 1,5 km. ma Węzeł Autostradowy na A-4 w stronę Krakowa i Wrocławia. Pytam się włodarzy Katowic ,ta DTŚ -Wschód była by drogą wylotową Aglomeracji Katowickiej wszelakiego Transportu Drogowego .Ciekawe ,jak jeszcze długo Katowice ,Wojewoda i Marszałek będą blokować wybudowanie 500-600m. drogi wylotowej " Wilhelmina -Janów Katowicki " na Autostradę A-4 która jest oddalona od Centrum Katowic -Spodek 5-km. Ten CYRK już trwa co najmniej 16-lat ,a Stanęło wszystko jeszcze w latach 70-tych XX-w. To się nadaje do Księgi Absurdów .

P
Prezydent do dymisji

Wniosku nie potrafili sporządzić ? Dno. Za co ci urzędnicy dostają wynagrodzenie. To podstawowe dokumenty, garażu nie wybudujesz bez nich. Dno.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3