Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Opel w Gliwicach będzie produkował duże samochody dostawcze peugeota i fiata. Czy to koniec produkcji astry w Gliwicach?

MAKI/mat.prasowe
Fabryka samochodów w Gliwicach
Fabryka samochodów w Gliwicach
W gliwickiej fabryce Opel/Vauxhall zmiany. Groupe PSA rozpocznie w Gliwicach produkcję dużych samochodów dostawczych z końcem 2021 roku. Czy to koniec produkcji astry w Gliwicach?

Gliwicką fabrykę Opel/Vauxhall czekają zmiany. Z końcem 2021 rozpocznie produkcję dużych samochodów dostawczych. Plan dla gliwickiej fabryki, w której systematycznie spadało w ostatnich latach zatrudnienie - to dobra wiadomość dla pracowników. Czy to jednak oznacza całkowitą zmianę profilu produkcji. Czy to koniec astry w Gliwicach?

- Kontynuujemy produkcję astry - słyszymy w czwartek w gliwickiej fabryce.

Groupe PSA, lider segmentu lekkich samochodów dostawczych na rynku europejskim, zamierza wzmocnić w nim swój udział i przyspieszyć rozwój w innych regionach. Opracowany dla gliwickiej lokalizacji plan wydajności, umożliwi w niej produkcję dużych samochodów dostawczych.

Rozpoczęcie produkcji nowego modelu samochodów to szansa dla gliwickiej fabryki - na poprawę i ustabilizowanie jej sytuacji.
Czy to oznacza zakończenie produkcji astry w Gliwicach? Przedstawiciele fabryki podkreślają, że takie decyzje na tę chwilę nie zapadły.

- Decyzja o uruchomieniu produkcji dużych samochodów dostawczych jest mocnym fundamentem dla przyszłości gliwickiej lokalizacji i jednocześnie dużym wyzwaniem, aby osiągnąć najwyższy poziom wydajności i jakości, który spełni oczekiwania naszych klientów biznesowych.

Zakład SevelSud (Joint Venture FCA/PSA zlokalizowane w Val di Sangro we Włoszech) na przestrzeni ostatnich trzech lat przekroczył moce produkcyjne dla dużych samochodów dostawczych: Peugeota Boxera, Citroëna Jumpera i Fiata Ducato.

- Zademonstrujemy w najbliższych latach zdolność adaptacji naszych procesów do produkcji tego typu samochodów, potwierdzając tym samym pokładane w nas zaufanie - powiedział Andrzej Korpak, dyrektor gliwickiego zakładu Groupe PSA.

Jak czytamy w oficjalnym komunikacie w tej sprawie, przejście marek Opel/Vauxhall na współdzielone platformy dużych samochodów dostawczych będzie wymagało dodatkowych mocy produkcyjnych.

Gliwice: 20 lat temu podpisano umowę na budowę fabryki Opla ...

Z tych powodów Groupe PSA zadecydowała o zwiększeniu swojej obecności w Gliwicach, aby w pełni wykorzystać pozycję i konkurencyjność tej lokalizacji.

Nie przegapcie

Zakład zostanie przekształcony, aby ulokować w nim produkcję lekkich samochodów dostawczych i zaadaptować go do specjalnej platformy przeznaczonej dla dużych vanów.

Inwestycja ma na celu zapewnienie zdolności produkcyjnych zakładu, umożliwiających produkcję do 100 000 dużych samochodów dostawczych rocznie.

Wzrost mocy produkcyjnych w segmencie dużych samochodów dostawczych marek Peugeot, Citroën, Opel i Vauxhall, pozwoli grupie zrealizować większą liczbę zamówień z końcem 2021 roku oraz wzmocni pozycję gliwickiej lokalizacji w perspektywie ponad dziesięciu lat.

Fabryka Opla w Gliwicach. Co dalej z astrą?

- Astra w Gliwicach jest i będzie produkowana, na tę chwilę żadne decyzje o zakończeniu produkcji tego modelu nie zapadły - słyszymy w gliwickiej fabryce.
Dodajmy, że od czasu przejęcia przez nowego właściciela, w fabryce systematycznie spadało zatrudnienie, zlikwidowano nocną zmianę. Nie są już produkowane modele astry GTC i OPC.

Spadek zainteresowania klientów astrą jest faktem, potwierdzają to przedstawiciele fabryki. Ma na to wpływ zarówno fakt, że produkowane w Gliwicach modele astry: hatchback piątej generacji i czterodrzwiowa - czwartej - są już od jakiegoś czasu na rynku, a do tego mają na to wpływ trudności na rynku tureckim, który był głównym odbiorcą astry IV.

Ma na to wpływ także - sytuacja na rynku motoryzacyjnym w ogóle, gdzie spada sprzedaż samochodów kompaktowych na rzecz modnych SUV-ów.

Jednocześnie - przedstawiciele zakładu w Gliwicach nie potwierdzają jednak informacji, że rozpoczęcie u schyłku 2021 r. produkcji dostawczaków, oznacza równocześnie zakończenie produkcji astry w Gliwicach.

- To naturalne, że z czasem kończy się produkcja modelu i w przyszłości tak pewnie stanie się i z astrą, jednak w tej chwili żadne decyzje w sprawie zakończenia produkcji samochodów osobowych w Gliwicach, a w szczególności astry - nie zapadły - mówi Agnieszka Brania, kierownik ds. Komunikacji w gliwickiej fabryce.

Zobaczcie koniecznie

W PUNKT ODC. 6: Zagłębie Sosnowiec spadło z Ekstraklasy

Kopalnia Zofiówka rok po katastrofie. Zobaczcie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo