Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dwie szkoły ze Śląska wygrały M@tando

KD
Dwie szkoły ze Śląska wygrały M@tando
Dwie szkoły ze Śląska wygrały M@tando M@tando
Zespół Szkół Techniczno - Informatycznych z Gliwic oraz I Liceum Ogólnokształcące z Wodzisławia Śląskiego wygrały trzecią edycję olimpiady matematycznej M@tando. W walce o pierwsze miejsca (grupa techników i liceów) szkoły pokonały uczniów z ponad 100 placówek z całej Polski.

- Liczyliśmy na wygraną, chłopcy solidnie przygotowywali się do olimpiady, by pokazać się z jak najlepszej strony - opowiada Sylwia Gruszka, nauczycielka matematyki z gliwickiego zespołu szkół. - Jednak to była rywalizacja i nigdy nie można było być pewnym wygranej - dodaje.

Zwycięskie szkoły w walce o pierwsze miejsce pokonały ponad 100 placówek z całej Polski. W finale znalazło się, w każdej grupie (technika i licea) po 20 najlepszych szkół.

M@tando to nietypowa olimpiada matematyczna. By wziąć w niej udział uczniowie rozwiązują zadania, np. z domu, korzystając z nowoczesnej platformy e - lerningowej. - Zadania zawarte w konkursie zawierają elementy interaktywne - podkreśla Rafał Fulczyk z zarządu Śląskiej Sieci Metropolitalnej, współorganizatora olimpiady. - Przykładowo uczeń po wyznaczeniu miejsc zerowych równania kwadratowego z parametrem, może za pomocą interaktywnej animacji równania kwadratowego z parametrem sprawdzić czy zadanie rozwiązał dobrze. Jego zdaniem obecnie e - pokolenie oczekuje rozwiązań edukacyjnych, które będą interaktywne, atrakcyjne graficznie i w przystępny sposób przekazywały matematykę czy fizykę.

Okazuje się, że ten sposób przyswajania sobie wiedzy z matematyki przynosi efekty. W zeszłym roku maturę z matematyki oblało 25 proc. zdających. W gliwickim Zespole Szkół Techniczno - Informatycznych, w którym zresztą, uczą się zeszłoroczni zwycięzcy M@tando, egzamin zdali wszyscy.

- Uczniowie lubią nowości i kontakt z komputerem, korzystanie z platform e - lerningowych umożliwia im to - przekonuje Gruszka. Zaznacza jednak, że to forma nauczania, z której młodzież powinna korzystać w domu, a nie na lekcjach. - Matematyka lubi utrwalanie, a zadania na tego typu platformach przygotowane są w ciekawy i dostosowany do różnego poziomu wiedzy sposób - podkreśla nauczycielka matematyki. - Przez co także słabsi uczniowie chętniej przysiadają do nauki, a jeśli pogubią się w jakimś momencie, mogą skorzystać z podpowiedzi - dodaje.
Poza zwykłym rozwiązaniem, uczniowie korzystają z animacji i wizualizacji, które ułatwiają im, np. zrozumienie stereometrii.

- Zadania na platformie są tak skonstruowane, że włączają ucznia w proces rozwiązywania, a nie wymagają od niego wyłącznie wprowadzenia odpowiedzi - wyjaśnia Fulczyk. - Jest to tak zwana aktywna nauka, która pozwala uczniom powtarzać materiał - uzupełnia.

Nagrodą za zdobycie pierwszego miejsca w konkursie są: IPody touch 16GB, gry na konsole lub PC, 60 licencji na dostęp do e-learningowego kursu matematyki.


*Waloryzacja rent i emerytur 2015 PODWYŻKA NIE DLA WSZYSTKICH JEDNAKOWA
*16-letni Wojtek z Piekar zmarł na lekcji WF. Szok w szkole ZDJĘCIA
*Zielony jęczmień na odchudzanie? Tak! To działa. Właśnie zielony jęczmień stosują gwiazdy TV
*Koncert Linkin Park w Rybniku POZNAJ SZCZEGÓŁY + BILETY
*Śląsk Plus - pierwsza rejestracja za darmo. Zobacz nowy interaktywny tygodnik o Śląsku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!