Dzień Otwarty Warsztatów Tramwajowych 2015 z nowymi tramwajami moderus beta o imieniu Skarbek

Iwona Makarska
Dzień Otwarty Warsztatów Tramwajowych 2015 z nowymi tramwajami moderus beta o imieniu Skarbek
Dzień Otwarty Warsztatów Tramwajowych 2015 z nowymi tramwajami moderus beta o imieniu Skarbek Iwona Makarska/Dziennik Zachodni
Udostępnij:
W minioną sobotę odbył się Dzień Otwarty Warsztatów Tramwajowych w Chorzowie. Zaprezentowano nowy wagon typu Moderus Beta. Będzie miał na imię Skarbek.

Podczas Dnia Otwartego ogłoszono jaką nazwę otrzymały nowe tramwaje typu Moderus Beta. Pasażerowie najpierw przysyłali swoje propozycje, później zarząd Tramwajów Śląskich wybrał z nich dwie - Katarzynka lub Skarbek - które ponownie poddał pod głosowanie.

Zwyciężył Skarbek.

Jak wygląda podwozie tramwaju? Czy motorniczy lubią swoją pracę? To m.in. tego można się było dowiedzieć w minioną sobotę w zajezdni tramwajowej w Chorzowie-Batorym. Na Dzień Otwarty Warsztatów Tramwajowych przybyło około tysiąca osób.

- Widzimy zaplecze remontowe. Pokazuję synom, jak zbudowany jest tramwaj - mówi Tomasz Herman z Chorzowa, który przyszedł ze swoimi dziećmi 8-letnim Kamilem i 6-letnim Dominikiem.

- Moje pociechy lubią jeździć tramwajami, bawią się w tramwaje, rysują tramwaje. Cieszą się, że tutaj są - mówi Agnieszka Kowalska, mama 9-letniej Oli i 6-letniego Daniela.

W zajezdni spotykamy także panią Alinę, motorniczą Tramwajów Śląskich z 10-letnim stażem. Jak twierdzi - uwielbia swoją pracę, bo nie jest monotonna. - Codziennie spotykam innych pasażerów. Czuję adrenalinę. Kursuję m.in. w Chorzowie, Katowicach, Rudzie Śląskich - mówi.

Odwiedzamy także pracowników zakładu. Krzysztof Nowakowski pokazuje nam, jak działa hamulec tramwaju, tzw. luzownik. - Jak tramwaj dojeżdża do przystanków, to hamulec blokuje koła, żeby tramwaj nie wytoczył się z toru - wyjaśnia. - Naprawa takiego luzownika zazwyczaj zajmuje cały dzień - dodaje.

Tramwaje Śląskie mają 12 nowych wagonów typu moderus beta.

- Zostały zakupione w drugim etapie projektu pn. „Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz infrastrukturą towarzyszącą”. Kosztowały około 47 mln. zł - tłumaczy Andrzej Zowada, rzecznik Tramwajów Śląskich. Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Dziennik Zachodni
Dodaj ogłoszenie