Otwarcie ofert odbyło się 13 marca. Wpłynęło ich dziewięć i trzeba przyznać że są dość zróżnicowane.
Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum firm Mirbud i Kobylarnia (586,71 mln zł) a najdroższą Mostostal Warszawa (743,90 mln zł). Pozostałe firmy to Budimex (609,02 mln zł), konsorcjum Mota-Engil Central Europe S.A i Porr SA (624,40 mln zł), Polaqua (677,94 mln zł), Strabag (629,58 mln zł), Metrostav (707,63 mln zł), Intercor (695,25 mln zł) i China State Construction Engineering Corporation Limited (717,77 mln zł).
Przedstawiciele GDDKiA analizują obecnie oferty na sfinansowanie której mieli przeznaczone 733,98 mln zł. Oznacza to, że oprócz oferty Mostostalu Warszawa w budżecie mieściły się wszystkie pozostałe oferty. O dziwo, drugą najdroższą ofertą była oferta chińskiej firmy, choć dotąd firmy z Dalekiego Wschodu przyzwyczaiły nas raczej do tego, że zwykle składały najniższe oferty. Czasem nawet rażąco niskie. Tym razem jest inaczej.
Cały fragment Mysłowice - Bielsko Biała podzielono na cztery odcinki
Odcinek I: węzeł Kosztowy II (z węzłem) - węzeł Oświęcim (bez węzła), w zakres którego wchodzą:
- •droga ekspresowa o długości 12,865 km
- •obwodnica Bierunia o długości 2,1 km
- •trzy węzły drogowe (Kosztowy II, Lędziny, Bieruń)
- •para Miejsc Obsługi Podróżnych o funkcji wypoczynkowo-usługowej: Lędziny Wschód (klasa II) oraz Lędziny Zachód (klasa III)
Nie przegap
Odcinek II: węzeł Oświęcim (z węzłem) - Dankowice, w zakres którego wchodzą:
- •droga ekspresowa o długości 15,165 km
- •trzy węzły drogowe (Oświęcim, Wola, Brzeszcze
Odcinek III: Dankowice - węzeł Suchy Potok (z węzłem), w zakres którego wchodzą:
- •droga ekspresowa o długości 12,02 km
- •dwa węzły drogowe: Stara Wieś, Suchy Potok
- •para Miejsc Obsługi Podróżnych o funkcji wypoczynkowo-usługowej: Dankowice Zachód (klasa) oraz Dankowice Wschód (klasa III)
- •obwód utrzymania drogowego.
Odcinek IV: obwodnica Oświęcimia o długości ok. 9,04 km
Słynne obejście Węgierskiej Górki już po przetargu
8,5-kilometrowy odcinek Przybędza–Milówka drogi ekspresowej S1 zbuduje z kolei spółka Mirbud S.A. z konsorcjum. Czas budowy to 34 miesiące. Obejście Węgierskiej Górki stanowi ostatni, brakujący, ok. 8,5 kilometrowy fragment drogi ekspresowej Bielsko-Biała – Żywiec – Zwardoń.
W sumie ekspresowa droga S1 ma mieć docelowo 135 km długości. Całość ma być gotowa w 2023 roku. Przedłużeniem drogi ekspresowej S1 na południe od granic Polski jest słowacka autostrada D3 relacji Żylina - Skalite.
Zobacz koniecznie
Rozwiąż i poznaj swój wynik
Bądź na bieżąco i obserwuj
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?