Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ekspert podpowiada: Sprawdź biuro turystyczne

Anna Zielonka
arc DZ
Chcę spędzić urlop nad Morzem Śródziemnych. W tamtym roku byłam jednak niezadowolona z pobytu, jaki zafundowało mi jedno z biur podróży. Jak dobrze wybrać zagraniczną wycieczkę? Stała Czytelniczka

Odpowiada: Katarzyna Kielar, rzeczniczka prasowa Inspekcji Handlowej w Katowicach

Zanim powierzymy komuś nasz wypoczynek, warto go lepiej poznać. Przede wszyst-kim możemy ustalić, czy biuro podróży działa legalnie, tzn. czy zostało wpisane do rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych, który prowadzi marszałek województwa właściwy dla siedziby przedsiębiorcy. Powinniśmy dokładnie przeanalizować ofertę danego biura, a także informacje zawarte w broszurach, folderach i katalogach, zwracając szczególną uwagę na cenę i walutę, w jakiej jest podana, położenie i wyposażenie danego ho-telu lub pokoju, a także na wyżywienie.

Przed podpisaniem umowy sprawdźmy, czy jest w niej określony organizator turystyki i numer jego wpisu do rejestru, numer NIP oraz imię, nazwisko i funkcja osoby, która w jego imieniu podpisała umowę. Ponadto w umowie musi być podane miejsce lub trasa wycieczki, czas trwania całej imprezy, jej program obejmujący: rodzaj, charakter i kategorię środka transportu, datę, godzinę, miejsce wyjazdu i planowanego powrotu, położenie, rodzaj i kategorię obiektu hotelarskiego - zgodnie z przepisami kraju pobytu oraz liczbę i rodzaj posiłków. Nie może zabraknąć ceny wraz z wyszczególnieniem koniecznych należności, jeśli nie są one zawarte w cenie, a tak-że jasno sformułowanych okoliczności podwyższenia ceny. Poza tym umowa powinna określać rodzaj i zakres ubezpieczenia turystów oraz nazwę i adres ubezpieczyciela i - co bardzo ważne - sposób zgłaszania reklamacji świad-czonej usługi wraz z terminem jej zgłaszania.

Generalnie, reklamację na-leży zgłosić niezwłocznie, a o-rganizator ma 30 dni na pise-mne ustosunkowanie się do niej od dnia zakończenia im-prezy, a gdy reklamację zgło-simy po zakończeniu wycie-czki, wówczas 30 dni od jej złożenia. Brak reakcji w terminie powoduje uznanie reklamacji za uzasadnioną. ZIELA

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!