Przepisy prawa nie nakładają na sprzedawcę takiego obowiązku. Przyjęcie z powrotem zakupionego przez nas pełnowartościowego towaru jest wyrazem jego dobrej woli. Dlatego trzeba dobrze przemyśleć każdy zakup. Gdy nie jesteśmy pewni, np. czy prezent będzie trafiony, albo kupujemy odzież na tak zwane oko, warto przed zakupem umówić się ze sprzedawcą, czy będziemy mogli zwrócić towar albo wymienić go na inny.
Niektóre sieci handlowe przyjmują zwroty pełnowartościowych towarów, a nawet informują konsumentów o takiej możliwości i określają terminy ewentualnego zwrotu.
Jednak zawsze jest to wyraz dobrej woli przedsiębiorcy, a nie obowiązek prawny.
Wyjątkiem jest kupno towaru poza lokalem przedsiębiorcy (prezentacja, akwizycja) lub na odległość, np. przez internet. W tych przypadkach mamy prawo bez podawania przyczyny odstąpić od umowy kupna-sprzedaży w ciągu 10 dni od jej zawarcia lub w ciągu 10 dni od otrzymania zakupionego towaru.
Katarzyna Kielar,
rzecznik prasowy Inspekcji Handlowej w Katowicach
*Zniewalający wystrój restauracji Kryształowa Magdy Gessler ZOBACZ ZDJĘCIA i WIDEO
*Katowice mają podziemny dworzec autobusowy[ZOBACZ ZDJĘCIA I WIDEO]
*Bytomianie dziękują TVN za materiały patolgię [ZOBACZ, Z CZEGO CHCĄ BYĆ DUMNI
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?