Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ekstraklasa ruszyła z kampanią promującą kibicowanie na stadionie. Zobacz szczegóły akcji!

Piotr Rutkowski
Piotr Rutkowski
Adam Jankowski / polska press
Władze ekstraklasy na konferencji zorganizowanej w restauracji Roberta Lewandowskiego - NINE's Restaurant & Sports Bar, na Browarach Warszawskich zaprezentowały po raz pierwszy specjalny spot reklamowy - “Spotkajmy się #NaStadionie”, który ma na celu dotarcie do grupy osób o szczególnie wysokim potencjale, by uczęszczać na stadiony najwyższej ligi rozgrywkowej w Polsce. W spocie usłyszeliśmy rapera, a poza sceną także kibica, Oskara z duetu PRO8L3M.

Cele kampanii

Głównym celem strategii ekstraklasy jest pobudzenie, a następnie wykreowanie mody na kibicowanie na stadionach ekstraklasy. W komunikacji ekstraklasa chce podkreślić przede wszystkim walory emocjonalne doświadczenia meczu na żywo i dodatkowe bardzo istotne korzyści, w postaci spotkania ze znajomymi i przyjaciółmi.

- To wielkie wydarzenie dla budowania wartości naszych rozgrywek jako marki. Zależało nam na tym, żeby przygotować kampanię, która jest prawdziwa i szczera. Która pokazuje, co stadiony klubów Ekstraklasy mają do zaoferowania nowym kibicom - bo to właśnie oni są najważniejsi w naszej kampanii. Dla nich grają piłkarze, dla nich powstają stadiony i to oni tworzą niepowtarzalną atmosferę. Chcieliśmy pokazać, że mecz piłkarski widziany na żywo to doskonałe okoliczności, by spotkać się z kumplami. Do realizacji spotu wybraliśmy najlepszych twórców i profesjonalistów, w tym doskonałego reżysera, którym jest Tomasz Knittel. Barwy w spocie dodaje głos charyzmatycznego rapera, Oskara. Wspólnie z agencją GONG konsekwentnie szliśmy drogą przygotowanej jeszcze przed pandemią strategii, dostosowując ją do dzisiejszych realiów. Jestem pod wrażeniem pracy wszystkich osób, które brały udział w tym projekcie. Mam nadzieję, że nasz spot przypadnie do gustu zarówno ludziom zainteresowanym sportem, jak i tym, którzy do tej pory nie brali pod uwagę wyjścia ze znajomymi na stadion w ramach rozrywki – mówi Marcin Mikucki.

Jak powstawał projekt?

Głównym celem projektu było określenie grupy docelowej. Bardzo istotne było przy tym odniesienie do konkurencji - kino czy inne formy spędzania wolnego czasu.

Ekstraklasa przy wsparciu takich agencji jak: Deloitte, ThinkEco oraz GONG zbadała kibiców piłki nożnej w Polsce w wieku 18-65 lat. Ich potencjał, przyzwyczajenia, bariery przed chodzeniem na stadion.

Wnioski z badań

Wyodrębniono grupę, która ma największy potencjał do tego, by chodzić na stadiony. Osoby te:

  • nie odrzucają ekstraklasy jako formy spędzania wolnego czasu (ale z różnych powodów nie chodzą na stadion),
  • chcą próbować nowych rzeczy,
  • mają predyspozycje do inicjowania wspólnych wyjść ze znajomymi,
  • mają bardzo aspiracyjne podejście do życia.

Ekstraklasa nazwała tą grupę: “Ciekawi Świata”. Są to młodzi ludzie w wieku 20-35 lat, którzy:

  • powoli startują w dorosłe życie,
  • zakładają rodziny,
  • pomału awansują też zawodowo (i ich zarobki zaczynają rosnąć),
  • mają wśród znajomych osoby, które interesują się piłką nożną, w tym także i Ekstraklasą.

Myśli przewodnie kampanii ekstraklasy

Wynik to nie wszystko, na stadionie liczy się coś jeszcze. Twoi ludzie się liczą, liczy się oprawa. Nie liczy się za to czas. Nawet po ostatnim gwizdku spotkanie trwa. Tutaj liczą się przede wszystkim wspólne dobrze spędzone chwile.

Bo #NaStadionie liczą się nie tylko gole, ale wspólne chwile.

Spot promocyjny można zobaczyć tu: Ekstraklasa YouTube

Więcej o ekstraklasie na: Gol24

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Ekstraklasa ruszyła z kampanią promującą kibicowanie na stadionie. Zobacz szczegóły akcji! - Sportowy24