To największa dotychczasowa inwestycja w tym miejscu, o wartości 80 mln zł. W sumie na rozbudowę i zagospodarowanie Euroterminalu wydano w ostatnich latach około 100 mln zł.
To kolejny etap rozwoju centrum przeładunkowego w najdalej wysuniętym na Zachód miejscu w Europie, gdzie dociera ze Wschodu szeroki tor kolejowy. Paweł Podsiadło, prezes Centrali Zaopatrzenia Hutnictwa, właściciela i administratora Euroterminalu nie ma obaw, że magazyn będzie stał pusty. - Już zgłosiła się do nas zagraniczna firma logistyczna, która chce go wynająć. Zajmuje się transportem w kierunku rosyjskim. Najdalej w przeciągu półtora miesiąca powinniśmy podpisać umowę - mówi Paweł Podsiadło, który myśli o budowie kolejnego magazynu. Byłby łącznikiem między dwoma już istniejącymi.
- Mamy świadomość, że to są kolosalne sumy, których sami nie damy rady wygospodarować - przyznaje Podsiadło. Mimo, że część prac i tak sfinansowano z unijnych funduszy w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
CZH liczy na rozwój współpracy z przedsiębiorcami..- Jednej firmy nie stać na sprowadzenie z Rosji czterdziestu kontenerów, ale kilka już tak. To miejsce jest otwarte dla wszystkich - zachęca prezes.
Pierwszy magazyn został tu otwarty na przełomie grudnia 2007 i stycznia 2008. Ten jest drugi. - Ma około pięciu tysięcy metrów kwadratowych - mówi Rafał Klabuhn, dyrektor ds. technicznych Centrali Zaopatrzenia Hutnictwa. Wraz z suwnicą i płytą powstał w ciągu niecałych sześciu miesięcy.
- Suwnica ma 40 ton udźwigu, rozstaw na 80 metrów i obejmuje dwa tory szerokie, tzw. rosyjskie i trzy europejskie - dodaje dyrektor Klabuhn.
Po zakończeniu tej inwestycji, zdolność przeładunkowa terminalu przekracza 120 tys. kontenerów rocznie (do tej pory było to ok. 55 tys.).
Euroterminal, mimo że uruchomienie połączenia z Chinami nie doszło na razie do skutku, z roku na rok notuje wzrost przeładunków.
Są otwarci na Daleki Wschód
Budowane przez CZH centrum logistyczne ma połączyć nasz kraj z Dalekim Wschodem. Dzięki temu skróciłby się o połowę 30-dniowy czas transportu ładunków z Azji drogą morską. Idzie to z oporami. Jednak transport kombinowany o imieniu "Jarosław" przebył kilka tygodni temu bez większych przeszkód trasę Kijów-Sławków LHS-Kijów. Na platformach kolejowych transportowanych było 15 ładownych samochodów TIR. SYP
Strefa Biznesu - Kiedy należy ci się odszkodowanie za opóźniony lot?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?