Fabryka Opla w Gliwicach zakończyła produkcję. Ostatni Opel Astra zjechał z taśm

MAKI

Wideo

Udostępnij:
Produkcja samochodów osobowych marki Opel w gliwickiej fabryce Opla przeszła do historii. Ostatni opel astra zjechał z taśm gliwickiej fabryki. Od nowego roku w Gliwicach będą produkowane duże dostawcze vany. Firma podkreśla, że zapewnia tym samym stabilne perspektywy pracownikom.

Koniec produkcji samochodów osobowych w Gliwicach.

Z taśm produkcyjnej gliwickiej fabryki Opla (Stellantis) zjechał ostatni samochód osobowy. Czerwona astra - a wraz z nią odjeżdża do historii ten rozdział w działalności fabryki. Nowy rozdział to zmiana profilu produkcyjnego z samochodów osobowych na duże samochody dostawcze.

Jak zapewniają w Gliwicach, nowo wybudowana fabryka dużych vanów dostawczych zapewnia stabilne perspektywy pracownikom gliwickiej lokalizacji Stellantis.

Zobacz także

- Przełom 2021 i 2022 roku jest wyjątkowym okresem dla polskiego oddziału Stellantis w Gliwicach. Firma przygotowuje się intensywnie do uruchomienia produkcji dużych samochodów dostawczych w swojej nowo wybudowanej fabryce. W związku z tym dzisiaj zakończono produkcję samochodów osobowych w sąsiadującej z nią, i również należącej do Stellantis, fabryce Opel Manufacturing Poland. Ostatnim samochodem, który opuścił jej linię montażową był czerwony Opel Astra dla klienta w Polsce - podkreśla Agnieszka Brania.

Nie przeocz

W Gliwicach będą produkowali duże samochody dostawcze

Z początkiem stycznia 2022 roku rozpocznie działalność Stellantis Gliwice – fabryka typu greenfield, w której od kwietnia przyszłego roku, rozpocznie się produkcja dużych samochodów dostawczych. Do tego czasu w zakładzie będą prowadzone prace przygotowawcze, w tym testy maszyn i urządzeń, a także systemów informatycznych i logistycznych. Równolegle będzie kontynuowana testowa produkcja pojazdów, którą z sukcesem rozpoczęto już w sierpniu tego roku.

- To jeden z najważniejszych momentów w historii naszej firmy. Przełomowa zmiana profilu produkcyjnego na duże samochody dostawcze czyni nas współodpowiedzialnymi za ten, ważny dla Stellantis, segment rynku. Jesteśmy na ostatniej prostej w przygotowaniach do uruchomienia produkcji dużych vanów dla marek Stellantis: Peugeota, Citroëna, Opla i Fiata”, powiedział Andrzej Korpak, prezes zarządów Opel Manufacturing Poland i PSA Manufacturing Poland (od 3 stycznia, 2022 r. – Stellantis Gliwice).

Tak prezentuje się nowa hala produkcyjna, w której będą powstawały samochody dostawcze w Gliwicach. Zobacz zdjęcia >>>

Gliwice. W fabryce Opla uruchomiona zostanie produkcja samoc...

Musisz to wiedzieć

Jak podkreśla Agnieszka Brania, uruchomienie produkcji pojazdów LCV w Gliwicach nadaje nowy kontekst biznesowy tej polskiej lokalizacji Stellantis. Grupa jest liderem rynku LCV w Europie z udziałem na poziomie 32 proc., co nadaje fabryce ważną rolę w jej strukturach produkcyjnych.

Ponadto, dzięki planom uruchomienia w polskim zakładzie produkcji modeli o napędzie elektrycznym (BEV), staje się on istotnym elementem strategii elektryfikacji całej gamy modelowej Stellantis. Daje to gliwickiemu zakładowi stabilne perspektywy na najbliższe lata, a co najważniejsze, zapewnia miejsca pracy wszystkim pracownikom obecnej fabryki Opel Manufacturing Poland.

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie