Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Fiat panda wraca do Tychów? Związkowcy czekają na oficjalny komunikat

JP
Tyska fabryka FCA
Tyska fabryka FCA ARC
Panda wraca do Tychów? Byłoby to spełnienie zapowiedzi, jaką Sergio Marchionne, szef koncernu Fiat Chrysler Automobiles, przedstawił podczas salonu samochodowego w Genewie w marcu 2017 r. Mówił wtedy o przenosinach pandy w latach 2019-20.

Panda wraca do Tychów? Nie udało się nam potwierdzić tego w biurze prasowym FCA, w którym przez cały dzień nikt nie odbiera telefonu. Natomiast związkowcy nie wiedzą, co myśleć o tych najnowszych doniesieniach, jakie podała agencja Bloomberg.

- Oficjalnie nic nie wiemy. Wszyscy czekamy na oficjalne stanowisko firmy na temat przyszłości Fiata w Tychach i w ogóle jej strategii w Europie. Prezes obiecał nam takie stanowisko na początek czerwca. Na razie załoga nie narzeka na brak pracy. Pracuje się sześć dni w tygodniu, a na drugich zmianach nawet po 10 godzin, bo zamówień na "pięćsetkę" jest bardzo dużo. Nowy model by się jednak bardzo przydał - mówi Andrzej Maszerowski, szef Solidarności Popiełuszki.

PISALIŚMY:
Fiat panda w Tychach? Jeśli nie we Włoszech, to tylko u nas

Tychy Fiat Auto Poland - linia produkcyjna

Fiat panda w Tychach? Jeśli nie we Włoszech, to tylko u nas

Przenosiny pandy szef koncernu FCA, Sergio Marchionne, zapowiadał podczas konferencji prasowej przed 87. Międzynarodowym Salonem Samochodowym w marcu 2017 r. Konkretów nie było.

- Panda pójdzie gdzie indziej, jeszcze nie teraz, ale około 2019 czy 2020 roku. Na razie nie zmieniamy nic, fabryka działa dobrze, ale następna panda nie będzie produkowana ani tam, ani we Włoszech - powiedział wówczas dyrektor.

- Chcemy wierzyć, że nowa panda będzie produkowana w tyskiej fabryce - powiedziała też Beata Dziekanowska z biura prasowego Fiat Chrysler Automobiles.

Tychy - jak wiadomo - są jedynym miejscem poza granicami Włoch, które ma duże doświadczenie w produkcji pandy. Ten model produkowany był tu od 2003 do grudnia 2012 roku. Dokładnie 20 grudnia 2012 z linii tyskiej fabryki Fiata zjechała ostatnia panda. W ciągu niespełna 10 lat powstało ich tu 2 mln 168 tys. 491 sztuk. Włosi byli zadowoleni.

Sam Marchionne chwalił tyską produkcję: „W Polsce panda była wytwarzana dobrze, na najwyższym poziomie, jakiego nigdy nie osiągnął żaden włoski zakład Fiata”.

Jak podaje motoryzacja.wnp.pl, w pierwszym kwartale roku 2020 ma wejść na rynek bateryjna wersja elektrycznego 500e. "W tym samym roku produkcja pandy ma wrócić do Tychów, a dokładniej ma się w zakładzie pojawić nowa generacja tego samochodu, której miejsce w fabryce w Pomigliano ma zająć mały model Jeepa", czytamy w tym portalu, który pisze także o tym, że "w strategii Fiat Chrysler Automobile do roku 2022 grupa położyła nacisk na droższe marki, na czele z Jeepem".

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

PROGRAM TYDZIEŃ: Magazyn reporterów Dziennika Zachodniego

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera