Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Firmy nie są zainteresowane budową drugiego pasa na S1 od Podwarpia do Pyrzowic. Czy to oznacza rezygnację z planów rozbudowy odcinka S1?

Anna Dziedzic
Żadna z firm, która brała udział w przetargu na budowę drugiego pasa na drodze S1 od Podwarpia do Pyrzowic nie chce się już podjąć tego zadania. Nie są zainteresowane przejęciem inwestycji, po tym jak zwycięskie konsorcjum firm Mostostal Warszawa i Acciona Construccion odmówiło w ubiegłym roku podpisania umowy z powodu zmiany warunków rynkowych, wzrostu cen i braku podwykonawców.

Po tym, jak z udziału w inwestycji wycofało się konsorcjum firm Mostostal Warszawa i Acciona Construccion, które odmówiło podpisania umowy z powodu wzrostu cen i dostępności podwykonawców, katowicki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zapytał pozostałe firmy biorące udział w przetargu czy są w stanie przejąć tę inwestycję.

PISALIŚMY:
Sosnowiec i GDDKiA wspólnie przebudują S1. Będzie nowy węzeł
S1: Będzie przetarg na wykonanie koncepcji programowej prawie 40 km tej trasy
Otwarto oferty na budowę drugiej jezdni na S1 od Podwarpia do Pyrzowic

- Na dziś możemy powiedzieć tylko, że żadna z tych firm nie jest tym zainteresowana – powiedział na Marek Prusak, rzecznik GDDKiA w Katowicach.

Na razie nie wiadomo jeszcze jak GDDKiA rozwiąże ten problem i czy to oznacza rezygnację z planów rozbudowy S1 na tym odcinku, czy też rozpoczęcie od nowa procedury przetargowej. Trwają ustalenia w tej kwestii.

Przypomnijmy. Ten odcinek jest w ostatnich latach nazywany drogą śmierci. To najkrótsza droga z aglomeracji śląskiej i Zagłębia w kierunku lotniska w Pyrzowicach. Dochodzi tu do tragicznych wypadków, bo dwupasmowa droga szybkiego ruchu nagle zwęża się do jednego pasa.

W ubiegłym roku GDDKiA w ramach trwającego ponad dwa lata przetargu wybrała wykonawcę przebudowy drogi S-1 Pyrzowice – Podwarpie (III Etap z wyłączeniem odcinka I w. Pyrzowice - w. Lotnisko). Zostało nim konsorcjum firm Mostostal Warszawa i Acciona Construccion z Hiszpanii, które zadeklarowało wykonanie inwestycji za niewiele ponad 76,8 mln złotych. Dla budżetu państwa byłyby to znaczne oszczędności, bo początkowo GDDKiA miała na ten cel przeznaczonych 161 mln. Tymczasem wyłonione w przetargu konsorcjum chciało to zrobić o połowę taniej.

Po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty, dokumentacja z postępowania przetargowego została przekazana do kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Przedłużająca się procedura dobiegła końca dopiero w listopadzie, kiedy to zwycięzca przetargu odmówił podpisania umowy.

GDDKiA wysłała wówczas zapytania o możliwość wykonania inwestycji do pozostałych firm biorących udział w przetargu. Jak się okazało, żadna nie jest obecnie zainteresowana przejęciem tej inwestycji.

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

Horoskop 2018 dla wszystkich znaków zodiaku wróżki z Katowic ZOBACZ

Rejestr pedofili i gwałcicieli z woj. śląskiego NAZWISKA I ZDJĘCIA

Czy dostałbyś się do pracy w policji? PRAWDZIWE PYTANIA TESTU MULTISELECT

Studniówki 2018 Tak się bawią maturzyści ZOBACZCIE ZDJĘCIA + WIDEO

Magazyn reporterów Dziennika Zachodniego tyDZień

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!