Po tym, jak z udziału w inwestycji wycofało się konsorcjum firm Mostostal Warszawa i Acciona Construccion, które odmówiło podpisania umowy z powodu wzrostu cen i dostępności podwykonawców, katowicki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zapytał pozostałe firmy biorące udział w przetargu czy są w stanie przejąć tę inwestycję.
PISALIŚMY:
Sosnowiec i GDDKiA wspólnie przebudują S1. Będzie nowy węzeł
S1: Będzie przetarg na wykonanie koncepcji programowej prawie 40 km tej trasy
Otwarto oferty na budowę drugiej jezdni na S1 od Podwarpia do Pyrzowic
- Na dziś możemy powiedzieć tylko, że żadna z tych firm nie jest tym zainteresowana – powiedział na Marek Prusak, rzecznik GDDKiA w Katowicach.
Na razie nie wiadomo jeszcze jak GDDKiA rozwiąże ten problem i czy to oznacza rezygnację z planów rozbudowy S1 na tym odcinku, czy też rozpoczęcie od nowa procedury przetargowej. Trwają ustalenia w tej kwestii.
Przypomnijmy. Ten odcinek jest w ostatnich latach nazywany drogą śmierci. To najkrótsza droga z aglomeracji śląskiej i Zagłębia w kierunku lotniska w Pyrzowicach. Dochodzi tu do tragicznych wypadków, bo dwupasmowa droga szybkiego ruchu nagle zwęża się do jednego pasa.
W ubiegłym roku GDDKiA w ramach trwającego ponad dwa lata przetargu wybrała wykonawcę przebudowy drogi S-1 Pyrzowice – Podwarpie (III Etap z wyłączeniem odcinka I w. Pyrzowice - w. Lotnisko). Zostało nim konsorcjum firm Mostostal Warszawa i Acciona Construccion z Hiszpanii, które zadeklarowało wykonanie inwestycji za niewiele ponad 76,8 mln złotych. Dla budżetu państwa byłyby to znaczne oszczędności, bo początkowo GDDKiA miała na ten cel przeznaczonych 161 mln. Tymczasem wyłonione w przetargu konsorcjum chciało to zrobić o połowę taniej.
Po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty, dokumentacja z postępowania przetargowego została przekazana do kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Przedłużająca się procedura dobiegła końca dopiero w listopadzie, kiedy to zwycięzca przetargu odmówił podpisania umowy.
GDDKiA wysłała wówczas zapytania o możliwość wykonania inwestycji do pozostałych firm biorących udział w przetargu. Jak się okazało, żadna nie jest obecnie zainteresowana przejęciem tej inwestycji.
POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:
Magazyn reporterów Dziennika Zachodniego tyDZień
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?