W Międzynarodowym Centrum Kongresowym odbyła się dziś pierwsza edycja konferencji Flexiform Day – Marketing internetowy w praktyce. Organizatorem byli „Dziennik Zachodni” i Polska Press Grupa. Zaproszeni eksperci pokazali, jak się zmienia internet i w jaki sposób należy podążać za nowościami w sieci.
– Zapraszamy ludzi nowych mediów, reklamy i marketingu po to, żeby pokazać, że świat nowych mediów to świat ogromnej szansy. Dzisiaj w „Dzienniku Zachodnim” ogromną część publiczności mamy z internetu. To jest szansa dla mediów, które mogą docierać do większej liczby osób, jak i dla ludzi reklamy, którzy mogą ze swoim przekazem trafić tam, gdzie dotąd było to zastrzeżone – mówił Marek Twaróg, redaktor naczelny „Dziennika Zachodniego”.
Podczas Flexiform Day wystąpili: Paweł Bilczyński – ekspert Google „Internetowe Rewolucje”, Tomasz Krawczyk – dyrektor rozwoju redakcyjnego Polska Press Grupa, Adam Pachla z 140 Media Agency, pracującej dla Twittera, Marcin Nowak – menedżer serwisów internetowych w DZ i trener Polska Press Grupie oraz Marcin Kasprzyk – zastępca redaktora naczelnego DZ ds. produktów online oraz ekspert ds. innowacji w mediach. Podczas prelekcji oraz warsztatów goście dowiedzieli się m.in.: jakie trendy można zaobserwować w reklamie i marketingu online, co wnosi Google do firmy oraz dlaczego reportaż multimedialny to przyszłość dziennikarstwa.
– Nie wyobrażam sobie życia i funkcjonowania bez internetu. Jestem przekonana, że ta konferencja pomoże szeroko spojrzeć na to, co dzieje się w świecie i jakie mamy możliwości, żeby w pełni korzystać z nowoczesnych narzędzi – mówiła Dorota Stasikowska-Woźniak, pisarka, kreatorka akcji społecznych oraz m.in. specjalistka ds. autoprezentacji.
W Międzynarodowym Centrum Kongresowym zjawili się też menedżerowie związani z kulturą. Twórcy rozwijają się w internecie i docierają w ten sposób do odbiorców.
– Wykorzystujemy materiały promocyjne i multimedialne na naszej stronie internetowej. Możemy się pochwalić profilem na Facebooku, kontem na Twitterze, Instagramie czy na Snapchacie. Staramy się podążać za trendami i cały czas podnosić swoje kwalifikacje – stwierdziła Anna Michnik, kierownik działu marketingu, promocji i reklamy w Zespole Pieśni i Tańca „Śląsk” im. Stanisława Hadyny.
Posłuchać ekspertów przyszli także pracownicy z Siemianowickiego Centrum Kultury. Nawet takie instytucje silnie działają w internecie, aby zawalczyć o odbiorców.
– Tak naprawdę to internet jest jednym z podstawowych sposobów dotarcia do odbiorcy. Myślę, że coraz bardziej staramy się wykorzystać możliwości, które dają nam nowe media. Prowadzimy na Facebooku 5 profili każdego z naszych oddziałów. Każdy ma inną grupę docelową, więc prowadzone są one w różny sposób – mówiła Monika Pojda-Dziekońska z SCK.
Czy internet niesie jakieś zagrożenia dla firm? Zapytaliśmy o to eksperta Google oraz prelegenta konferencji.
– Głównym niebezpieczeństwem, które może nas spotkać, jest to, że czasami dla uproszczenia albo po to, żeby dojść do efektów szybciej, nie poświęcamy czasu na testowanie i sprawdzanie tego, co działa, a co nie. Wtedy podejmujemy decyzję na podstawie tego, co mówił nasz znajomy. W internecie bardzo często jest tak, że to, co działa u innych, nie zadziała u nas i odwrotnie. Głównym elementem, na jaki powinniśmy zwrócić uwagę, jest analityka, czyli badanie tego, czy to, co robimy, przynosi efekty, a jeśli tak, to co to są za efekty. Tylko z odpowiednim analitycznym podejściem jesteśmy w stanie odnieść sukces w internecie – stwierdził Paweł Bilczyński.
Na zakończenie konferencji rozstrzygnęliśmy konkurs, w którym eksperci zadawali pytania. Za najlepsze odpowiedzi wręczono vouchery na kampanie reklamowe w serwisach Polska Press Grupy.
Główną nagrodę wygrała Katarzyna Koziołek z firmy Witt sp. z o.o. Nagrody pocieszenia trafiły do Jolanty Kokot z P.U.H. Roma oraz do Klaudii Antonik-Kłopot z firmy Atrium Real Estate Managment.
*Śląskie jest NAJ... Ciekawe, czy to wiecie ROZWIĄŻCIE QUIZ
*Tragedia w Częstochowie. Para 18-latków zginęła w wypadku
*25 lat więzienia dla Krakowiaka, a on stoi z kamienną twarzą ZDJĘCIA
*Równica bez schroniska? Niestety to koniec
Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?