Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Fryzjerstwo w Wodzisławiu Śl. usługą pierwszej potrzeby. Telefony do salonów rozgrzane są do czerwoności

Arkadiusz Biernat
Arkadiusz Biernat
Telefony fryzjerów w Wodzisławiu Śl. rozgrzane są do czerwoności
Telefony fryzjerów w Wodzisławiu Śl. rozgrzane są do czerwoności Salon Avangarde
Dzwonią panie, ale i panowie. Fryzjerstwo w Wodzisławiu Śl. to obecnie usługa pierwszej potrzeby. W niektórych salonach na wizytę będzie trzeba poczekać do lipca. Ale spokojnie, są też fryzjerzy, którzy przyjmą w najbliższych tygodniach. Im szybciej wykonamy telefon, tym większa szansa na usługę w najbliższym czasie.

Telefony fryzjerów się urywają

Od 18 maja ponownie otwarte zostaną salony fryzjerskie w Wodzisławiu Śl. Po dwóch miesiącach telefony się urywają, a skrzynki mejlowe i w mediach społecznościowych pękają w szwach. Zainteresowanie usługami fryzjerskimi jest ogromne. Dzwonią panie, ale i panowie.

W salonie Avangarde na Rynku w Wodzisławiu Śl (tel. 324552145) nie ma w tej chwili szans dostać się do fryzjera. Terminarz jest zajęty do połowy czerwca. Do końca czerwca napięty grafik jest w salonie fryzjerskim Lenik przy ul. 26 Marca Wodzisławiu Śl. (tel. 501 611 199). Jak u wielu fryzjerów, w pierwszej kolejności obsługiwani są klienci z anulowanych wizyt z okresu marzec-maj. Należy pytać, dzwonić i liczyć na wolny termin. Większą szansę na "wciśnięcie" do terminarza mają mężczyźni, których usługa zazwyczaj trwa krócej.

Wizyta u fryzjera, czy kosmetyczki jest ponownie możliwa, po długim okresie zamknięcia zakładów spowodowanych wybuchem epidemii koronawirusa w Polsce. Konieczne jednak jest wprowadzenie nowych zasad bezpieczeństwa i odpowiedniego reżimu sanitarnego w trosce o zdrowie klientów i prowadzących działalność przedsiębiorców.ZOBACZ NASTĘPNE OBOSTRZENIA NA ZDJĘCIACH>>>Co się zmieni w zakładach fryzjerskich i kosmetycznych po ich otwarciu? Sprawdź nowe zasady. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Jak wygląda wizyta u fryzjera i kosmetyczki? Nowe zasady bez...

- Żyjemy w czasach, kiedy wizyta u fryzjera wydaje się być już częścią higieny. Ale to też ważna część życia wielu osób. Czasem jak wizyta u psychologa. Z fryzjerem można porozmawiać, czasem się wyżalić. To ważne dla trybu życia części osób starszych czy samotnych. Dobrze, że to wszystko wraca. Szkoda, że tak późno. Podkreślę, w salonach fryzjerskich obowiązują wysokie standardy sanitarne. Teraz organizujemy grafiki pracy, aby klienci się nie mijali, nie było tłoku. Robimy przerwy na dezynfekcje, przewietrzenie. Rozdzielamy stanowiska pracy, wydłużamy godziny pracy. Klienci mogą czuć się w pełni bezpiecznie i komfortowo - mówi Dorota Lenik, właścicielka salonu Lenik.

Cały przyszły tydzień zarezerwowany jest we Fryzomanii przy ul. Tysiąclecia w Wodzisławiu Śl. (tel. 666 600 204). Kalendarz na najbliższe dni zapełnił się w pierwszym dniu zapisów. Trwają zapisy na kolejne tygodnie.

Fryzjerzy zgodnie podkreślają, że są gotowi na przyjęcie klientów, ale mówią też wprost - odrobienie poniesionych strat nie będzie możliwe. Przypominają też, że reżim sanitarny w salonach obowiązywał na długo przed wybuchem pandemii koronawirusa. To m.in. dezynfekcje używanych narzędzi po każdej wizycie klienta, czy jednorazowe ręczniki lub pelerynki.

- Środki bezpieczeństwa w salonach obowiązują od dawna. Teraz do tego dojdą maski lub przyłbice, dezynfekcje foteli czy klamek. Zamknięta będzie poczekalnia, a klienci nie będą mogli się mijać w salonie. Rezerwacje wizyty tylko przez telefon, dodatkowo poprzedzone wywiadem. Klienci będą w pełni bezpieczni - przyznają zgodnie fryzjerzy w Wodzisławiu Śl.

Na wizytę w salonie fryzjerskim należy wcześniej umówić drogą telefoniczną lub elektroniczną.

Jakie fryzury w modzie?

W rozmowach z fryzjerami z Wodzisławia Śląskiego próbowaliśmy odpowiedzieć na pytanie: jakie fryzury będą modne?

- Chyba będzie to moda pod tytułem "powrót do normalności". Klienci mówią, że na głowach mają różne trendy - mówi z uśmiechem Anita Bochenek z salony Fryzomania.

- Fryzjerstwo związane jest zawsze z modą. W marcu ominęło nas wejście nowej kolekcji. Jest znak zapytania, bo cały świat stanął, również w modzie. Jak mówią klientki, będziemy robić porządek na głowie - dodaje Dorota Lenik.

Jak słyszymy, trudno wyrokować co będzie modne. - Dużo dowiemy się od samych klientów. Gdyby nie pandemia to królowałyby kolorowe fryzury. Jednak raczej należy spodziewać się stonowanych, spokojnych kolorów, bez szaleństwa i efektu wow. Pogoda jeszcze nie jest taka, aby pozwolić sobie na różowe włosy, jak latem ubiegłego roku. Ważne, że ludzie zostaną obcięci. To wyzwoli pewną swobodę - Agata Maciejczyk z salonu Avangarde,

Mężczyźni pozostaną przy dłuższych włosach? Zdaniem fryzjerów nie.

- Panowie będą ścinać włosy. Mężczyźni teraz chodzą wypielęgnowani. Nieliczni zostaną z długimi włosami. Większość raczej ma ich już dość - przyznaje Anita Bochenek z salonu Avangarde.

Otwarcie salonów fryzjerskich. Jakie zasady obowiązują?

W salonach fryzjerskich powinna obowiązywać zasada: 1 fryzjer z zestawem czystych narzędzi dla 1 klienta (grzebienie, nożyczki, spinki, szczotki itd.). Wymagane jest też zachowanie 2 m odległości między stanowiskami pracy i pracownikami.

Codziennie przed rozpoczęciem pracy służby zalecają fryzjerom pomiar temperatury ciała przy pomocy termometru bezdotykowego. W przypadku wystąpienia objawów choroby, należy natychmiast odsunąć pracownika od pracy.

Dla bezpieczeństwa klientów fryzjerzy są zobowiązani do:

  • Noszenia rękawiczek, maseczek, a nawet gogli i przyłbic przy wykonywaniu usług.
  • Stosowania odzieży ochronnej lub dedykowanej odzieży roboczej.
  • Przyjmowania tylko osób zdrowych i nie będących w kwarantannie lub pod nadzorem epidemicznym.
  • Serwowania napoi wyłącznie w opakowaniach jednorazowych.
  • Oczyszczania każdej dotykanej powierzchni kilka razy w ciągu dnia pracy.
  • Zabezpieczania i dezynfekcji urządzeń i mebli zabiegowych po każdym kliencie.

Natomiast klienci powinni:

  • Umawiać wizytę przez internet lub telefon.
  • Zachować bezpieczną odległość 2 m, mijając się z innymi osobami w salonie.
  • Nosić jednorazowe maseczki i rękawiczki.
  • Dokonywać płatności w sposób bezkontaktowy.

W przypadku braku możliwości zapewnienia minimum 2 m odległości pomiędzy stanowiskami dla klientów, rekomendowane jest zainstalowanie ekranów ochronnych (przepierzenia, ścianki) pomiędzy stanowiskami.

Przepierzenia powinny być wykonane z materiału nieprzepuszczającego powietrze, np. plexi skutecznie oddzielającej pracowników. W salonie nie ma możliwości skorzystania z poczekalni. Klienci nie mogą tam również używać telefonów komórkowych.

Od zakończenia usługi do przyjęcia kolejnego klienta powinno upłynąć tyle czasu, ile wymagane jest przy zastosowaniu danego środka do dezynfekcji.

Obejrzyj dokładnie

Zobacz koniecznie

Bądź na bieżąco i obserwuj

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera