Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Gaberon, nowa marka odzieży z Katowic, chce podbić świat. Ubrania streetwearowe projektuje Ślązak Kamil Sobczyk ZDJĘCIA

Katarzyna Pachelska
Katarzyna Pachelska
Pokaz kolekcji marki Gaberon w czasie KTW Fashion Week 2018 w Fabryce Porcelany.
Pokaz kolekcji marki Gaberon w czasie KTW Fashion Week 2018 w Fabryce Porcelany. Filip Okopny/Fashion Images
Podczas KTW Fashion Week w Fabryce Porcelany Katowicach odbył się premierowy pokaz kolekcji marki Gaberon, której siedziba, pracownia projektowa i sklep znajduje się w Katowicach, w biurowcu Altus. Głównym projektantem marki jest Kamil Sobczyk z Katowic.

Swoim pokazem podczas KTW Fashion Week 10 listopada 2018 r. marka Gaberon oficjalnie zadebiutowała w sprzedaży detalicznej na polskim i zagranicznym rynku. W sobotę 10.11 marka otworzyła również swój pierwszy concept store w Katowicach, w prestiżowej lokalizacji w pasażu handlowym budynku Altus przy ul. Uniwersyteckiej 13. Projektantem, a zarazem dyrektorem artystycznym marki jest Kamil Sobczyk - katowiczanin, absolwent ASP w Łodzi.

O Kamilu Sobczyku pisaliśmy już w 2013 r.

Nazwa marki to kompilacja łacińskich nazw minerałów: Gabro i Carbon.

Pokaz w czasie KTW Fashion Week został bardzo dobrze odebrany przez publiczność. Kamil Sobczyk uczynił z masek antysmogowych, tak głośnych, zwłaszcza w Katowicach, gadżetów ostatnich lat element kolekcji.

Swoboda, dynamika i kobiecość

Kolekcja wiosna-lato 2019 marki Gaberon jest połączeniem dyscypliny i przekorności. stworzona po to, by Millenials - odbiorca oraz główna inspiracja marki - w wydaniu Gaberon mógł osiągać to, czego chce i jak chce. Ciało jest narzędziem poznania i zdobycia świata. Odbiorca marki Gaberon czuje się pewnie w każdym wydaniu – dynamicznie, zdecydowanie i nowocześnie. Ubiór ma bez ograniczeń zapewniać wygodę i dawać siłę do działania. To, co eleganckie ma casualowy, streetowy sznyt. Wieczorowe sukienki są opasane czarnymi taśmami, które nadają im przekornego, sportowego charakteru. Prześwity w projektach zabezpieczone są metalowymi wykończeniami, które zdają się strzec delikatne ciało. Kolekcję uzupełniają detale – suwaki na wzór nici DNA, taśmy z nadrukiem skróconego logotypu GBRN oraz karabińczyki i biżuteryjne dodatki. Mocny nadruk kryształowego motywu na tkaninach i zdecydowana ultramaryna są zbalansowane przez tajemnicze: czerń i szarość oraz spokojną biel. Nadruki tworzące przestrzenne iluzje, do złudzenia przypominające fakturę minerałów, towarzyszą nowoczesnym fasonom.

Gaberon Voyager Capsule Collection to nawiązanie do misji „dwóch największych podróżników naszych czasów” - sond bezzałogowych Voyager I i Voyager II, wystrzelonych w orbitę pozaziemską w 1977 roku. To symboliczne nawiązanie do odkrywania nowych przestrzeni, chęci rozwoju i poznawania świata oraz pozostawienia po sobie śladu zarówno na Ziemi, jak i poza nią - cech ważnych dla współczesnego Millenialsa. Kapsuła składa się z bawełnianych bluz, t-shirtów oraz longsleeve’ów, posiadających elementy odnoszące się do komunikatów nadawanych podczas startu i trwania misji. Na niektórych modelach znajduje się także nadruk „Pale blue dot” w języku Braille - jest to nazwa fotografii Ziemi wykonanej przez sondę Voyager I przy opuszczaniu Układu Słonecznego. Kapsuła jest uzupełnieniem kolekcji na wiosnę-lato 2019.

Marka z międzynarodowymi ambicjami

Marka ma duże ambicje, nie chce się ograniczać tylko do polskiego rynku. Ma za sobą już udane prezentacje dla międzynarodowych kupców w showroomach w Paryżu, Mediolanie i Szanghaju. Kolekcja Gaberon Spring Summer 2019 oraz Gaberon Voyager Capsule Collection zdobyły zainteresowanie i zamówienia multibrandowych butików z Rosji, Chin oraz Włoch.

To sukces pierwszej zagranicznej kampanii sprzedaży marki. Kolejna na sezon Jesień/Zima 2019/20 odbędzie się w ponownie w Paryżu, Mediolanie i Szanghaju, aby konsekwentnie kontynuować obraną strategię wyjścia marki na rynki zagraniczne.

Inspiracją do stworzenia marki była obserwacja pokolenia Y (z jez. ang: Millenials). Rygor miejskiego życia nie powstrzymuje ciała od jego naturalnych pragnień i dążeń. Środowisko metropolii jest pełne pokus i technologii, którym pozwalamy ulec w każdym momencie poprzez posiadanie ciągłego kontaktu z nimi.

Gaberon stanowi esencję stylu współczesnego “obywatela świata”. Inspiruje się cyfryzacją kultury, sztuką wizualną i op-artem. Pomysłem marki jest umieszczenie w odzieży wierzchniej ukrytych “power banków”.

Czerpiąc energię ze swego najbliższego otoczenia mieszkaniec miasta nasyca się, zdobywa i tworzy świat na własnych zasadach. Jego DNA to kosmopolityzm. Jego DNA jest przetransferowane na układ srebrnych i czarnych elementów w zamkach błyskawicznych odzieży wierzchniej. Jego DNA zamknięte jest w detalach kolekcji. Gaberon jest hołdem dla ludzkiej żywotności istniejącej w energii ziemi, jako tej siły, która nigdy nie da się okiełznać. Uosabia to, co cielesne i ziemskie.

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

Antyterroryści na lotnisku w Pyrzowicach

Otwarcie Galerii Libero w Katowicach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wideo