Galeria Jurajska podsumowała pierwsze półrocze. Wzrosła liczba klientów. Do czerwca galerię odwiedziło 3,4 mln klientów

BRZaktualizowano 
Pierwsze półrocze 2019 roku przynosi Galerii Jurajskiej znaczny wzrost liczby klientów. W największy częstochowskim centrum handlowym przybyło także nowych sklepów. Ruszyły tam też kolejne inwestycje.

Footfall w górę

Galeria Jurajska umacnia pozycję na regionalnym rynku i idzie po kolejny z rzędu roczny rekord frekwencyjny. Tylko w I połowie 2019 r. centrum handlowe odwiedziło 3,4 mln klientów. W efekcie, galeria zanotowała blisko 3-procentowy wzrost liczby odwiedzających w porównaniu do takiego samego okresu przed rokiem.

Obiektowi przez wszystkie 6 miesięcy pierwszej połowy roku udało się utrzymać dodatni footfall, notując po drodze kilka znaczących wzrostów, m.in. w kwietniu o 13,5%. Takie wyniki Jurajska osiąga pomimo trudnej kondycji, w jakiej dziś znajduje się rynek, zmagający się wciąż ze spadkiem liczby klientów w centrach handlowych.

- Wyniki, jakie notujemy w Jurajskiej pozostają od ponad roku w kontrze do ogólnopolskich wskaźników. Takie zjawisko bardzo cieszy, bo pokazuje, że jako obiekt świetnie sobie radzimy pomimo ograniczeń, jakie nałożyła ustawa o ograniczeniu handlu w niedzielę i święta. W efekcie, nie tylko 2018 rok udało się na zakończyć z rekordowym wynikiem, ale także I połowa tego roku nastraja optymizmem - mówi Anna Borecka-Suda, zastępca dyrektora Galerii Jurajskiej.

Oferta procentuje
Co stoi za niesłabnącym zainteresowaniem galerią? Przedstawiciele Jurajskiej zwracają przede wszystkim uwagę na nowoczesną, opartą na modzie i rozrywce ofertę handlową oraz atrakcje poza handlowe. - Galeria Jurajska ma dziś najszerszą ofertę w promieniu 90 km. W dodatku centrum jest w pełni skomercjalizowane, dzięki czemu nasi klienci mogą u nas znaleźć kompletną ofertę. Jednocześnie wciąż pracujemy nad jej udoskonaleniem, wprowadzając pod dach galerii kolejne popularne i unikalne marki - mówi.

I faktycznie, tylko od początku tego roku w Jurajskiej miało miejsce kilka znaczących otwarć. Ofertę wzbogaciły
m.in. pierwszy w Częstochowie salon marki Guess oraz sklep Forfiter Exclusie, którego oferta spożywczo-monopolowa dostępna jest także w niedziele wolne od handlu. W I półroczu zaprocentowały także otwarcia z końca ubiegłego roku, zwłaszcza powiększonego ponad dwukrotnie centrum rozrywki Bajkowy Labirynt.

Nie przegapcie

I połowa tego roku przyniosła także Jurajskiej nowe umowy, w tym m.in. ze spółką Foodio Concepts, która jesienią ulokuje tutaj 2 nowe koncepty Papa Diego i Van Dog. Jednocześnie także o rozwój swojej oferty zadbali obecni najemcy. Od początku tego roku aż 20 z nich zdecydowało się przedłużyć umowę najmu z Jurajską.

Z tego 4 podjęło decyzję o powiększeniu swojego lokalu lub relokacji na większy metraż. Dalej w centrum działać będzie m.in. sieć McDonald’s, Cinema City, H&M, RTV Euro AGD, Pawo, Solar, Levi’s, DUKA oraz biuro podróży TUI. Jednocześnie spore grono najemców prowadzi także prace modernizacyjne, dzięki którym Jurajska wypełnia się nowymi konceptami handlowymi.

- Magnesem, który przyciąga do galerii są topowe marki modowe. Jurajska to jedyne centrum w okolicy, które pod jednym dachem ma wszystkie najpopularniejsze w Polsce brandy należące m.in. do Inditex, H&M czy LPP. Dużym uznaniem cieszy się także nasza oferta rozrywkowa z kinem, fitness clubem i centrum rozrywki na czele. Klienta przyciąga także gastronomia, składająca się aż z 18 lokali, usługi, oferta zdrowia i urody oraz elektroniki! Ten mix sprawia, że jesteśmy dziś idealnym centrum zarówno dla osób uwielbiających modę, jak i dla całych rodzin, mających różne potrzeby zakupowe - dodaje.

Atrakcje poza zakupowe Jurajskiej przyciągają
Ale nie tylko oferta handlowa wpłynęła na wyniki pierwszego półrocza. Procentują także poczynione w zeszłym roku duże u inwestycje, zwłaszcza w ogród miejski na Bulwarze Warty i nowe strefy wypoczynku w galerii. - W ostatnich miesiącach wyraźnie widzimy, jak zmieniły się motywy wizyt w galerii. Coraz więcej klientów, zwłaszcza rodzin, odwiedza nas ze względu na sklepy, ale także pozostałe atrakcje. Tym samym umacniamy naszą pozycję, jako miejsca spotkań, integracji i zabawy - mówi Borecka-Suda.

Widać to szczególnie w z sukcesem prowadzonym projekcie Niedzielnego Centrum Rozrywki. Dzięki połączeniu oferty handlowej, rozrywkowej, wydarzeń i infrastruktury, Jurajska stworzyła unikalne rozwiązanie aktywizujące klienta w niedziele wolne od handlu. Efekt? Centrum od początku roku nieprzerwanie notuje wzrost liczby odwiedzających w niedziele wolne od handlu, odrabiając stopniowo straty, jakie w ten dzień wygenerowała ustawa.

- Dzięki projektowi znacząco zwiększyliśmy ruch w niedzielę. Zwróciliśmy także uwagę naszych klientów na bogatą ofertę niedzielną, na którą złożyło się ponad 100 elementów. Tym samym po raz kolejny podkreśliliśmy nasz rozrywkowy i rodzinny charakter, wspierają jednocześnie promocję naszych najemców, którzy mają możliwość działania w dni wolne od handlu tj. m.in. restauracji, kawiarni, centrum rozrywki, kina czy fitness clubu - mówi.

Ale nie bez znaczenia dla frekwencyjnego sukcesu Jurajskiej były także wydarzenia, jakie tam się regularnie odbywały. Od stycznia do czerwca galeria zorganizowała w sumie 6 imprez i 2 akcje propsrzedażowe. Wśród nich można było znaleźć m.in. premierę 8. sezonu Gry o Tron organizowaną wspólnie z HBO, wiosenne pokazy mody, Piknik Naukowy z Politechniką Częstochowską, Jurajski Pokaz Kotów Rasowych, a także 12 wydarzeń, które wypełniło Niedzielne Centrum Rozrywki, w tym wystawy i warsztaty organizowane wspólnie z Miejską Galeria Sztuki Współczesnej w Częstochowie w ramach projektu „Galeria w Galerii”. W kalendarzu marketingowym nie zabrakło także loterii, konkursów oraz wyprzedaży.

Zobaczcie koniecznie

Jarosław Kaczyński w Katowicach o nowych wyzwaniach polityki społecznej

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3