Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Geraldine Huse z Procter & Gamble na COP24 w Katowicach: potrzebujemy zrównoważonej i odpowiedzialnej konsumpcji

PD
Geraldine Huse, CEO i prezes zarządu Procter & Gamble w Europie Centralnej.
Geraldine Huse, CEO i prezes zarządu Procter & Gamble w Europie Centralnej. P&G
W Szczycie Klimatycznym ONZ w Katowicach (COP24) uczestniczy m.in. Geraldine Huse, CEO i prezes zarządu Procter & Gamble w Europie Centralnej. Podczas panelu „Roundtable on Climate Action and SDG 12” powiedziała: jako globalna firma jesteśmy zaniepokojeni negatywnymi skutkami zmian klimatycznych i podejmujemy konkretne działania zmierzające do zmniejszania emisji gazów cieplarnianych do atmosfery.

Podczas obrad okrągłego stołu przedstawiciele organizacji naukowych, rządowych i pozarządowych, a także reprezentanci biznesu szukali odpowiedzi na pytanie: jak spowolnić wzrost globalnej temperatury i jak zmiany stylu życia mogą wspierać zrównoważoną konsumpcję?

Na początku maja 2018 roku koncern Procter & Gamble ogłosił Strategię Zrównoważonego Rozwoju Ambition 2030. Najważniejsze cele środowiskowe P&G to: redukcja emisji gazów cieplarnianych o połowę do 2030 r. (w odniesieniu do 2010 r.), pozyskiwanie 100 proc energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych do 2030 r. i osiągnięcie celu 30 proc. do 2020 r. oraz zmniejszenie śladu energetycznego o 20 proc. na jednostkę produkcyjną do 2020 r. (w odniesieniu do 2010 r.).

- Żadna firma nie jest w stanie w pojedynkę rozwiązać tak dużego problemu jakim z pewnością są postępujące zmiany klimatu. W tym celu konieczna jest ścisła współpraca w ramach branży, ale także współdziałanie z dostawcami, detalistami, start-up’ami, rządami, władzami samorządowymi oraz szeroko rozumianymi organizacjami obywatelskimi - mówi Geraldine Huse, CEO i prezes zarządu Procter & Gamble w Europie Centralnej. - Wspólnie możemy tworzyć innowacyjne, skalowalne rozwiązania i kształtować zachowania konsumentów, aby upowszechnić odpowiedzialną konsumpcję. Co jeszcze bardziej istotne, musimy zaangażować do współpracy miliony konsumentów, którzy na co dzień używają naszych produktów, promując proekologiczne wzorce postępowania, dzięki którym ludzie staną się szczęśliwsi, a nasza planeta bardziej czysta - dodała Geraldine Huse.

Co warto zaznaczyć, jednym z założonych przez P&G celów jest to, aby żadne opakowanie po produktach firmy nie trafiało do mórz i oceanów. Drogą do osiągnięcia tego celu jest produkcja opakowań w 100 proc. nadających się do recyklingu. Już dziś 86 proc. opakowań P&G można ponownie przetwarzać, a część z nich poddawać recyklingowi w całości.

- Nasze produkty służą 5 miliardom konsumentów na całym świecie, co daje nam wyjątkową szansę inicjowania dyskusji, wpływania na postawy czy zmiany zachowań. Wierzymy, że nasze marki umożliwiają i inspirują odpowiedzialną konsumpcję, między innymi dzięki temu, że pozwalają na bardziej ekonomiczne używanie prądu i wody, wydłużają żywotność tkanin, a do produkcji ich opakowań wykorzystywane są poużytkowe tworzywa sztuczne pochodzące z recyklingu (PCR) - powiedziała Geraldine Huse.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera