Gliwice: budowa zachodniej obwodnicy miasta idzie pełną parą

Czytaj dalej
Fot. MAKI
MAKI

Gliwice: budowa zachodniej obwodnicy miasta idzie pełną parą

MAKI

Prace przy fragmencie zachodniej obwodnicy Gliwic (od ulicy Rybnickiej do ulicy Daszyńskiego) mają się skończyć do III kwartału tego roku. Właśnie rozpoczęły się roboty związane z włączeniem powstającej trasy do ulicy Daszyńskiego. Kierowcy muszą się liczyć w tym rejonie z utrudnieniami.

Prace przy fragmencie zachodniej obwodnicy Gliwic (od ulicy Rybnickiej do ulicy Daszyńskiego) mają się skończyć do III kwartału tego roku. Właśnie rozpoczęły się roboty związane z włączeniem powstającej trasy do ulicy Daszyńskiego. Kierowcy muszą się liczyć w tym rejonie z utrudnieniami.

Budowany odcinek zachodniej obwodnicy Gliwic liczy 3,4 km. Połączy przelotową ul. Rybnicką z ul. Daszyńskiego. Biegnie polami, w południowo-zachodniej części miasta, pomiędzy centrum, śródmieściem i osiedlem Sikornik, a Wójtową Wsią, na styku z dzielnicą Ostropa i terenem wojskowym.

Z końcem tygodnia rozpoczęły się roboty związane z budową włączenia powstającej trasy do ul. Daszyńskiego. Kierowcy muszą zachować ostrożność: na około 200-metrowym odcinku ulicy Daszyńskiego wprowadzono tymczasową organizację ruchu. - Obecnie został zawężony pas ruchu w kierunku centrum oraz przywrócony ruch dwukierunkowy. - Prosimy o zwracanie uwagi na oznakowanie tymczasowe - apeluje do kierowców Zarząd Dróg Miejskich w Gliwicach będący z ramienia miasta inwestorem.

Pierwsze warstwy nawierzchni już są, wysepki gotowe

Spacerowicze i rowerzyści z ciekawością przyglądają się postępującym pracom. Zwłaszcza że nabrała kształtu, na większości trasy jest już nawierzchnia. - Na większości trasy zakończono roboty ziemne, wykonano kanalizację deszczową, zabudowano krawężniki, ułożono podbudowy i warstwy bitumiczne nawierzchni jezdni - bez warstwy ścieralnej. Rozpoczęto montowanie ekranów akustycznych, wykonano konstrukcje dwóch obiektów mostowych zlokalizowanych na trasie - wyliczają w Zarządzie Dróg Miejskich w Gliwicach. - W miarę możliwości pogodowych wykonywane jest wyposażenie, równolegle wykonywane są roboty przy budowie dróg serwisowych.

Za drogowcami są więc już m.in. roboty ziemne w rejonie ulic Daszyńskiego i Wójtowskiej i prace brukarskie na wyspach dzielących i powierzchniach przejezdnych w rejonie skrzyżowania z ul. Ku Dołom. W tym rejonie trwa wspomniana budowa konstrukcji pod ekrany akustyczne. Z kolei na przeciwległym krańcu tego odcinka, czyli na ulicy Rybnickiej, układana jest podbudowa z kruszywa na przyszłej drodze rowerowej.

- Kiedy tam będą prowadzone prace, kierowcy pojadą powstałym już by-passem drogi wzdłuż ul. Rybnickiej - informuje gliwicki Urząd Miasta.

Jedna jezdnia i dwa pasy oraz infrastruktura dla rowerzystów

Fragment zachodniej obwodnicy miasta ma mieć jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu.

- Wyjątkiem będą skrzyżowania z ul. Daszyńskiego i Rybnicką, gdzie liczba jezdni zwiększy się do dwóch - informowała nas Jadwiga Jagiełło-Stiborska, rzeczniczka ZDM Gliwice. - Rozbudowana zostanie także ul. Rybnicka w rejonie skrzyżowania i węzła drogowego z A4 (odcinek o długości ok. 600 m).

W projekcie znalazły się także nowe skrzyżowania z ulicami: Ku Dołom, ul. Kosów i przedłużeniem ul. Biegusa.
Drogi serwisowe wzdłuż obwodnicy będą mogły być wykorzystywane także jako ciągi pieszo-rowerowe. Przewidziano także dwie zatoki do ważenia pojazdów. Wzdłuż drogi staną ponadto tablice zmiennej treści, które podobnie jak pozostałe w mieście, przekazywać będą informacje dla kierowców o ewentualnych utrudnieniach czy zdarzeniach drogowych w mieście.

Budowę realizuje konsorcjum firm Eurovia Polska i PRUIM za kwotę ok. 82,6 mln zł. Na realizację tej inwestycji miasto Gliwice pozyskało 85 proc. dofinansowania ze środków unijnych.

MAKI

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.