Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Gliwice. Rusza pierwszy w Polsce salon samolotowy. Obiekt będzie oferował kompleksową obsługę lekkich samolotów

Paweł Kurczonek
Paweł Kurczonek
Przy lotnisku w Gliwicach powstał pierwszy w Polsce salon samolotowy. Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Przy lotnisku w Gliwicach powstał pierwszy w Polsce salon samolotowy. Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Marzena Bugala-Astaszow / Polska Press
Przy gliwickim lotnisku został uruchomiony pierwszy w Polsce salon samolotowy. Obiekt będzie oferował klientom kompleksowe usługi szeroko rozumianej obsługi samolotów, zaczynając od zapoznania się z maszyną i jej zakupu, a na serwisie i dostarczaniu części kończąc. Salon zbudowała w Gliwicach bielska firma SkyDream. W naszej galerii zobaczysz, jak wygląda obiekt.

Pierwszy salon samolotowy w Polsce powstał w Gliwicach

Miłośnicy lotów lekkimi samolotami otrzymają nowe miejsce oferujące kompleksową obsługę. Przy lotnisku w Gliwicach rusza pierwszy w Polsce salon samolotowy. Obiekt wybudowała firma SkyDream z Bielska-Białej.

- Klient w jednym miejscu kupuje samolot, w drugim załatwia dokumentację, w trzecim go serwisuje, w czwartym zamawia części. Ten obiekt pozwoli, by wszystkie te usługi skupić w jednym miejscu. Można będzie przyjść, obejrzeć samolot, sprawdzić, ile jest miejsca za sterami. Można wyprowadzić samolot na zewnątrz i wykonać lot zapoznawczy – opowiada Krzysztof Będkowski, prezes firmy SkyDream.

Usługi w gliwickim salonie obejmą również doradztwo w zakresie finansowania i ubezpieczeń lotniczych. Wybór lokalizacji salonu samolotowego nie był przypadkowy.

- Lotnisko w Gliwicach ma świetną infrastrukturę, mamy tu stację paliw, obiekt jest dostępny przez cały rok, co na większości lotnisk trawiastych jest niemożliwe – wyjaśnia Krystian Maślanka, instruktor lotniczy.

Piloci lądujący na gliwickim lotnisku będą mogli podkołować bezpośrednio pod nowy obiekt, wprost do hangaru serwisowego. Tu będzie można oddać maszynę w ręce fachowców, odpocząć z części rekreacyjnej salonu, a następnie wyruszyć w dalszy lot. Korzystanie z obiektu będzie możliwe również po zmroku dzięki oświetleniu pasa startowego. Prezes SkyDream, zapytany o cenę serwisu w gliwickim salonie, odpowiada:

- Serwis roczny lub stugodzinny samolotu to koszt ok. 3500 zł. Do tego dochodzi koszt paliwa, taki samolot spala mniej więcej 20 litrów paliwa samochodowego na godzinę lotu – mówi Krzysztof Będkowski.

Zapytany o zainteresowanie lekkimi samolotami odpowiada, że w ubiegłym roku w Polsce zostało sprzedanych 90 takich maszyn.

Firma SkyDream, oprócz sprzedaży i serwisowania samolotów, oferuje szeroko pojęte usługi „przewodnickie” po świecie samolotów. Klientom przybliża tajniki lotnictwa. Obsługa obejmuje m.in. określenie zainteresowań osoby chętnej na rozpoczęcie przygody z lotnictwem, dobór sprzętu i zapoznanie się z nim oraz szkolenie teoretyczne i praktyczne. Firma oferuje również ułatwiony dostęp do lekarzy, którzy przeprowadzą badania wstępne.

- Mamy samolot szkoleniowy, który ciągle szkoli chętnych. W tym roku wyszkolimy ok. 10 pilotów – mówi prezes SkyDream.

Samoloty ultralekkie – co trzeba zrobić, żeby zostać pilotem?

Jak mówi Krystian Maślanka, by zostać pilotem przede wszystkim trzeba mieć dużo chęci.

- Kiedyś poważnym ograniczeniem były badania lekarskie, które dorównywały tym dla astronautów. Dzisiaj są to podstawowe badania, by zostać pilotem niezbędne są określone predyspozycje psychofizyczne – wyjaśnia instruktor.

By siąść za sterami samolotu konieczne jest przejście czasochłonnego szkolenia teoretycznego, a później praktycznego. Praktyka obejmuje minimum 30 godzin lotu.

- Poza podstawowym szkoleniem oferujemy także szkolenia specjalistyczne. Można się dalej rozwijać, szkolimy na jednym z najnowocześniejszych sprzętów – mamy autopilota, nawigację satelitarną, tzw. glass-cockpit – wymienia Krystian Maślanka.

Oprócz chęci, do zdobycia kwalifikacji pilota niezbędny jest jeszcze zasobny portfel. Licencja pilota turystycznego lub rekreacyjnego wiąże się kosztami ok. 20-30 tys. zł. Większość tej kwoty pochłaniają loty treningowe.

Nie przeocz

Zobacz także

Musisz to wiedzieć

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty