Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Grupa iliad opublikowała wyniki finansowe za rok 2020 uwzględniające wyniki finansowe przejętej spółki Play

OPRAC.:
Grzegorz Lisiecki
Grzegorz Lisiecki
Play
W zeszłym roku Grupa iliad, francuski dostawca usług telekomunikacyjnych, przejęła spółkę Play Communications SA, właściciela P4 (Play). Od 18 listopada 2020 r. Grupa ujmuje wyniki Play w Polsce w swoich sprawozdaniach finansowych.

W całym roku 2020, Play osiągnął przychody w wysokości 7,16 mld zł, co oznacza wzrost o 1,7 proc. rok do roku, przy czym przychody z usług wzrosły o 4,9 proc., na co wpływ miał wzrost ARPU z usług telefonii komórkowej równoważący spadek przychodów ze sprzedaży towarów – z powodu pandemii COVID-19 oraz kilkutygodniowego zamknięcia sklepów.

Całkowita baza raportowanych klientów mobilnych Play wzrosła do 15,4 mln (wzrost o 1 proc. rok do roku), a baza aktywnych klientów mobilnych wzrosła o 0,3 mln do 12,2 mln (wzrost o 2,5 proc. rok do roku) z czego baza aktywnych klientów kontraktowych – z wyłączeniem technicznych kart SIM oraz kart M2M – wzrosła o 0,1 mln, do 8,4 mln. Baza aktywnych klientów usług przedpłaconych wzrosła o 5,6 proc. do 3,8 mln, głównie w wyniku przejęcia Virgin Mobile Polska.

Baza klientów usługi telewizyjnej Play Now TV Box wzrosła o 268 proc. rok do roku, do 118 tys., a baza klientów internetu stacjonarnego wzrosła do 7 tysięcy.

W okresie 12 miesięcy wynik EBITDAaL Play wzrósł o 6,3 proc. do 2,4 mld zł. Wzrost EBITDAaL wynika ze wzrostu marży brutto i jest częściowo kompensowany przez wyższe koszty sieci, wynikające z uruchomienia nowych stacji bazowych.

Play zainwestował 806 mln zł, przede wszystkim w rozwój sieci, czego wynikiem jest 8 800 stacji bazowych na koniec 2020 roku.

– Rok 2020 był otwarciem nowego rozdziału dla Play, kiedy Grupa iliad stała się naszym nowym właścicielem, czyniąc Play częścią jednej z największych grup telekomunikacyjnych w Europie. Był to kolejny rok skutecznego realizowania naszej strategii budowania silnego, cyfrowego lidera rynku usług mobilnych dla odbiorców indywidualnych, rodzin oraz małych i średnich przedsiębiorstw. Przekroczyliśmy założone cele, a osiągnięte wyniki pokazują odporność naszej organizacji w bezprecedensowym 2020 r. wskazując na potencjał wzrostu w 2021 r. oraz w kolejnych latach – podsumował Jean Marc Harion, prezes zarządu Play. (źródło: Play)

Bądź na bieżąco i obserwuj

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty