Firma z Shenzhen, decyzją amerykańskiej administracji, została odcięta od usług Google i nowe smartfony Huawei, które wchodzą na rynek nie mają dostępu do sklepu Play, Gmaila, Map Google czy YouTube. Chińczycy chcą w tej sytuacji inwestować we własny ekosystem funkcjonujący w oparciu o Huawei Mobile Services. Kluczowym elementem HMS jest sklep – AppGallery. Konferencje Huawei Developer Day mają zachęcić programistów do pisania aplikacji dla AppGallery, bądź ich przenoszenia ze sklepu Google.
2019: 250 milionów smartfonów
Konferencja, która zorganizowana została w katowickim Międzynarodowym Centrum Kongresowym, nosiła nazwę „Huawei Developer Day. Nowy ekosystem zdefiniuje przyszłość”. Przedstawiciele Huawei zaprezentowali kilka ciekawych liczb. Firma zatrudnia 188 tysięcy pracowników i jest obecna w 170 krajach. W 2018 roku Huawei sprzedało 206 milionów smartfonów, a prognozy na ten rok mówią już o 250 milionach. W Polsce Huawei ma 29 proc. rynku smartfonów (dane za okres od stycznia do sierpnia 2019) i aż 44,3 proc. rynku laptopów (stan na sierpień 2019).
W sumie w Polsce jest ponad 10 milionów aktywnych urządzeń Huawei, natomiast w AppGallery odnotowano w naszym kraju 2 miliony aktywnych użytkowników.
Nadchodzi Huawei Pay
Podczas konferencji podkreślono, że Huawei systematycznie rozwija własne usługi. – Jest AppGallery, a także nasza przeglądarka internetowa, którą preinstalujemy od marca na wszystkich naszych smartfonach. Jest też Huawei Cloud, są Motywy oraz Huawei Assistant, który swoją premierę miał razem z Mate 30 – mówiła Julia Coganianu, Bussines Operation Manager w Huawei Polska. – Wkrótce będą także kolejne usługi: Video, Music oraz Huawei Pay – zaznaczyła.
Z chmury Huawei korzysta już ponad 140 milionów użytkowników w 40 krajach. Dane – dodajmy – przechowywane są na serwerach w Düsseldorfie. Z Motywów korzysta ponad 70 mln użytkowników, a pobrań odnotowano 730 milionów (280 mln poza Chinami). W AppGallery jest z kolei 390 mln użytkowników miesięcznie (zdecydowana większość w Chinach, gdzie Huawei ma 42 proc. rynku smartfonów); w sklepie są aplikacje od ponad 11 tysięcy developerów.
Programiści dowiedzieli się o benefitach związanych ze współpracą z Huawei (m.in. specjalna platforma zakupowa, program ambasadorski), poznali także szczegóły techniczne, również te dotyczące kodowania. Mówiono między innymi też o logowaniu do aplikacji przy wykorzystaniu ID Huawei oraz o Huawei Location, Huawei Maps (mapy dostarcza TomTom) czy Quick Apps.
Twitter: @G_Lisiecki
Zobaczcie koniecznie
Nie przegapcie
Dasz sobie radę? Spróbuj
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?