Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Huawei inwestuje miliard dolarów i rozwija swój ekosystem. Wprowadzi też nowe usługi, między innymi system płatności

Grzegorz Lisiecki
Grzegorz Lisiecki
Huawei chce w swoich smartfonach zastąpić usługi Google własnymi. Firma z Shenzhen przeznaczyła na realizację tego celu miliard dolarów. Kluczową sprawą jest zachęcenie do współpracy programistów, który będą tworzyć aplikacje dla mobilnego sklepu AppGallery. Dlatego Huawei organizuje specjalne konferencje dla developerów. Jedna z nich odbyła się w Katowicach.

Firma z Shenzhen, decyzją amerykańskiej administracji, została odcięta od usług Google i nowe smartfony Huawei, które wchodzą na rynek nie mają dostępu do sklepu Play, Gmaila, Map Google czy YouTube. Chińczycy chcą w tej sytuacji inwestować we własny ekosystem funkcjonujący w oparciu o Huawei Mobile Services. Kluczowym elementem HMS jest sklep – AppGallery. Konferencje Huawei Developer Day mają zachęcić programistów do pisania aplikacji dla AppGallery, bądź ich przenoszenia ze sklepu Google.

2019: 250 milionów smartfonów

Konferencja, która zorganizowana została w katowickim Międzynarodowym Centrum Kongresowym, nosiła nazwę „Huawei Developer Day. Nowy ekosystem zdefiniuje przyszłość”. Przedstawiciele Huawei zaprezentowali kilka ciekawych liczb. Firma zatrudnia 188 tysięcy pracowników i jest obecna w 170 krajach. W 2018 roku Huawei sprzedało 206 milionów smartfonów, a prognozy na ten rok mówią już o 250 milionach. W Polsce Huawei ma 29 proc. rynku smartfonów (dane za okres od stycznia do sierpnia 2019) i aż 44,3 proc. rynku laptopów (stan na sierpień 2019).

W sumie w Polsce jest ponad 10 milionów aktywnych urządzeń Huawei, natomiast w AppGallery odnotowano w naszym kraju 2 miliony aktywnych użytkowników.

Nadchodzi Huawei Pay

Podczas konferencji podkreślono, że Huawei systematycznie rozwija własne usługi. – Jest AppGallery, a także nasza przeglądarka internetowa, którą preinstalujemy od marca na wszystkich naszych smartfonach. Jest też Huawei Cloud, są Motywy oraz Huawei Assistant, który swoją premierę miał razem z Mate 30 – mówiła Julia Coganianu, Bussines Operation Manager w Huawei Polska. – Wkrótce będą także kolejne usługi: Video, Music oraz Huawei Pay – zaznaczyła.

Z chmury Huawei korzysta już ponad 140 milionów użytkowników w 40 krajach. Dane – dodajmy – przechowywane są na serwerach w Düsseldorfie. Z Motywów korzysta ponad 70 mln użytkowników, a pobrań odnotowano 730 milionów (280 mln poza Chinami). W AppGallery jest z kolei 390 mln użytkowników miesięcznie (zdecydowana większość w Chinach, gdzie Huawei ma 42 proc. rynku smartfonów); w sklepie są aplikacje od ponad 11 tysięcy developerów.

Programiści dowiedzieli się o benefitach związanych ze współpracą z Huawei (m.in. specjalna platforma zakupowa, program ambasadorski), poznali także szczegóły techniczne, również te dotyczące kodowania. Mówiono między innymi też o logowaniu do aplikacji przy wykorzystaniu ID Huawei oraz o Huawei Location, Huawei Maps (mapy dostarcza TomTom) czy Quick Apps.

Twitter: @G_Lisiecki

Zobaczcie koniecznie

Nie przegapcie

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera