IKEA na żywo. Sprzedażowe lajfy na Facebooku to hit, i choć internauci kpią, to robią zakupy ze zniżką. Live są w poniedziałek i czwartek

Dorota Niećko
Dorota Niećko
Lajf sprzedażowy IKEA z 12 kwietnia
Lajf sprzedażowy IKEA z 12 kwietnia IKEA
Udostępnij:
Zakupy na żywo w IKEA, czyli zakupowe lajfy. Szwedzka sieć jak sklep Mango, prezentuje podczas programu live swoje produkty i zachęca do ich kupna - ze zniżką. A internauci? Trochę kpią z Ikei (bo panowie radzą np. jak można wykorzystać durszlak, a zniżki są niewielkie), ale kupują i oglądają: każe wydarzenie ma tysiące zainteresowanych i sporo widzów. Są nawet wzruszające opinie: siedzę w domu na waszej kanapie i wreszcie mogę się poczuć jak w moim ulubionym sklepie! Lajfy sprzedażowe są w poniedziałki i czwartki o godz. 18. Być może format zostanie na dłużej, także po otwarciu sklepów. - Przyglądamy się zachowaniem konsumentów - mówią w Ikei. W innych krajach trwają obecnie testy formatów wykorzystujących demonstrację produktów połączoną z kontaktem na żywo. Polacy po prostu już to robią.

Ikea robi zakupowe lajfy na Facebooku

Ten format na pewno kojarzycie: lajf sprzedażowy na Facebooku. Robiły go przed pandemią blogerki modowe czy urodowe, a w pandemii także inne sklepiki - z dekoracjami czy roślinami. Aż format w kwietniu 2021 postanowiła wprowadzić IKEA. Ich lajfy sprzedażowe odbywają się:

  • w poniedziałki o godz. 18
  • w czwartki o godz. 18

Spotkanie na profilu IKEA na Facebooku trwa około 45 minut, uczestnicy mogą wtedy skorzystać z kodów zniżkowych w sklepie on line na prezentowane towary (są oferty tylko na czas transmisji), zaś ikeowskie gadżety i produkty prezentuje, testuje i opisuje (w maseczce) Cezary Stacewicz, wraz z ekspertem IKEA. Obaj panowie radzą np. jak ugotować makaron i jak jeszcze można wykorzystać durszlak. Zachęcają do kupna stojaka na chochelkę. Odpowiadają na pytania internautów , np. "czy można na tym kroić nożem"?

- Czy bez wychodzenia z domu można bawić się na zakupach tak dobrze jak podczas wizyty w sklepie IKEA? Teraz już tak, bo specjalnie dla was wystartowaliśmy z serią programów na żywo, w których prawdziwe emocje zakupowe spotykają się z widzą ekspertów. Poznajcie IKEA Zakupy Na Żywo - zachęcają przedstawiciele biura prasowego sieci.

Nie przeocz

- W każdym odcinku pokazujemy i testujemy różne, ale zawsze sprytne rozwiązania, odpowiadamy na pytania od widzów i zaskakujemy wyjątkowymi ofertami – ważnymi tylko w trakcie trwania transmisji - dodają.
Jakie działy są w planach na kolejne lajfy?

- Obecnie przyglądamy się i testujemy format, na bieżąco staramy się wprowadzać poprawki zgodnie z sugestiami widzów, a czy format zostanie z nami będziemy się mogli przekonać po emisji całej pierwszej serii, żeby mieć szerszy obraz - mówi Małgorzata Jezierska, Commercial PR & Communication Business Partner w biurze prasowym IKEA Retail w Polsce.

Oczywiście IKEA nie nazywa swojego lajfa zakupowego lajfem zakupowym.
- Zakupy Na Żywo to nowy format od IKEA, którego celem jest pokazanie pasjonatom aranżacji wnętrz artykułów ułatwiających życie w domu oraz prostych, sprytnych rozwiązań zmieniających pomieszczenie tak, aby jak najlepiej odpowiadało na potrzeby domowników. Każdy epizod to inny motyw przewodni i mnóstwo nowych inspiracji - mówią skomplikowanie o prostym formacie.

- Staramy się odpowiadać na bieżące potrzeby konsumentów. Potrzeby wynikające zarówno z nowej normalności w domach, czyli zdalnej nauki, pracy, spędzania czasu w gronie najbliższych w czterech ścianach, jak również wynikające ze zmieniających się sezonów. Nie mamy zamkniętej listy tematów. Nasłuchujemy też potrzeb w zgłaszanych przez widzów komentarzach pod transmisją. Marka IKEA dba o lepsze życie w domu. Całym domu. Można się więc spodziewać że nasi eksperci będą poruszać przeróżne tematy - opisuje Małgorzata Jezierska.

Tematem pierwszego odcinka, z 8 kwietnia, były produkty przydatne w kuchni. W drugim epizodzie IKEA pokaże zaskakujące rozwiązania, które ułatwiają domową codzienność (jak się okazało, to np. plastikowe pojemniki na żywność). W czwartek 15 kwietnia mają być "produkty, które ułatwiają życie". Czyli to, co sprzedaje IKEA w swoich sklepach.

- Pomysł rozwija polski zespół marketingu IKEA. W innych krajach trwają obecnie testy formatów wykorzystujących demonstrację produktów połączoną z kontaktem na żywo konsumentami - wyjaśnia Małgorzata Jezierska.

- Przyglądamy się zrachowaniom konsumentów podczas naszych transmisji i tuż po nich. Zakupy na żywo są jednak testem formatu i dajemy sobie możliwość weryfikowania różnych scenariuszy sprzedażowych, z zastosowaniem dodatkowych zachęt w postaci promocji cenowych, lub bez. Dotychczasowe odcinki dotyczyły akcesoriów kuchennych, więc artykułów potrzebnych w każdym domu. Wszystkie prezentowane produkty cieszyły się równym, sporym zainteresowaniem - podsumowuje Małgorzata Jezierska z biura prasowego IKEA.

Za produkcję oraz koncepcję kreatywną odpowiada Agencja VMLY&R, planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy WaveMaker, a za komunikację PR akcji odpowiada agencja Garden od Words.

Live marketing zdobywa ostatnio ogromną popularność. Instagram czy Facebook umożliwiły prowadzenie oraz udostępnianie transmisji na żywo bezpośrednio na ich platformach. - Ten model dystrybucji w połączeniu z brakiem dodatkowych kosztów oraz bardzo łatwą obsługą live’a sprawił, że streaming stał się chętnie wykorzystywanym narzędziem marketingowym - piszą eksperci z agencji Artefakt.

A wszystko to dlatego, że sklepy z meblami czy dodatkami i wyposażeniem wnętrz są wciąż zamknięte. I tak będzie do 25 kwietnia 2021. Klienci mogą robić zakupy on line. Udział sprzedaży online w całkowitej sprzedaży w roku finansowym 2020 (wrzesień 2019 – sierpień 2020) wzrósł dwukrotnie z 10 do 20 procent, natomiast liczba odwiedzin na stronie IKEA.pl wzrosła o 30% do rekordowego poziomu 154 milionów. Polska to jeden z najszybciej rosnących rynków online w IKEA na świecie. Punkty Odbioru Zamówień IKEA pozostają otwarte. W naszych sklepach możliwy jest odbiór zamówień realizowanych w ramach usługi "Zamów i odbierz". W ramach usługi „Zamów i odbierz” można także robić zakupy w Sklepikach Szwedzkich, w których dostępne są kultowe klopsiki szwedzkie i inne produkty do samodzielnego przygotowania w domu. Restauracje pozostają zamknięte.

-. Koncentrujemy się zatem na działaniach pozwalających kontynuować sprzedaż i umożliwiających funkcjonowanie firmy przy wprowadzonych ograniczeniach - mówią przedstawiciele IKEA.

Zobacz koniecznie

Musisz to wiedzieć

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Rośnie poczucie zagrożenia cyberprzestępczością

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Dziennik Zachodni
Dodaj ogłoszenie