IKEA na żywo. Sprzedażowe lajfy na Facebooku to hit, i choć internauci kpią, to robią zakupy ze zniżką. Live są w poniedziałek i czwartek

Dorota Niećko
Dorota Niećko

Wideo

Zobacz galerię (14 zdjęć)
Zakupy na żywo w IKEA, czyli zakupowe lajfy. Szwedzka sieć jak sklep Mango, prezentuje podczas programu live swoje produkty i zachęca do ich kupna - ze zniżką. A internauci? Trochę kpią z Ikei (bo panowie radzą np. jak można wykorzystać durszlak, a zniżki są niewielkie), ale kupują i oglądają: każe wydarzenie ma tysiące zainteresowanych i sporo widzów. Są nawet wzruszające opinie: siedzę w domu na waszej kanapie i wreszcie mogę się poczuć jak w moim ulubionym sklepie! Lajfy sprzedażowe są w poniedziałki i czwartki o godz. 18. Być może format zostanie na dłużej, także po otwarciu sklepów. - Przyglądamy się zachowaniem konsumentów - mówią w Ikei. W innych krajach trwają obecnie testy formatów wykorzystujących demonstrację produktów połączoną z kontaktem na żywo. Polacy po prostu już to robią.

Ikea robi zakupowe lajfy na Facebooku

Ten format na pewno kojarzycie: lajf sprzedażowy na Facebooku. Robiły go przed pandemią blogerki modowe czy urodowe, a w pandemii także inne sklepiki - z dekoracjami czy roślinami. Aż format w kwietniu 2021 postanowiła wprowadzić IKEA. Ich lajfy sprzedażowe odbywają się:

  • w poniedziałki o godz. 18
  • w czwartki o godz. 18

Spotkanie na profilu IKEA na Facebooku trwa około 45 minut, uczestnicy mogą wtedy skorzystać z kodów zniżkowych w sklepie on line na prezentowane towary (są oferty tylko na czas transmisji), zaś ikeowskie gadżety i produkty prezentuje, testuje i opisuje (w maseczce) Cezary Stacewicz, wraz z ekspertem IKEA. Obaj panowie radzą np. jak ugotować makaron i jak jeszcze można wykorzystać durszlak. Zachęcają do kupna stojaka na chochelkę. Odpowiadają na pytania internautów , np. "czy można na tym kroić nożem"?

- Czy bez wychodzenia z domu można bawić się na zakupach tak dobrze jak podczas wizyty w sklepie IKEA? Teraz już tak, bo specjalnie dla was wystartowaliśmy z serią programów na żywo, w których prawdziwe emocje zakupowe spotykają się z widzą ekspertów. Poznajcie IKEA Zakupy Na Żywo - zachęcają przedstawiciele biura prasowego sieci.

Nie przeocz

- W każdym odcinku pokazujemy i testujemy różne, ale zawsze sprytne rozwiązania, odpowiadamy na pytania od widzów i zaskakujemy wyjątkowymi ofertami – ważnymi tylko w trakcie trwania transmisji - dodają.
Jakie działy są w planach na kolejne lajfy?

- Obecnie przyglądamy się i testujemy format, na bieżąco staramy się wprowadzać poprawki zgodnie z sugestiami widzów, a czy format zostanie z nami będziemy się mogli przekonać po emisji całej pierwszej serii, żeby mieć szerszy obraz - mówi Małgorzata Jezierska, Commercial PR & Communication Business Partner w biurze prasowym IKEA Retail w Polsce.

Oczywiście IKEA nie nazywa swojego lajfa zakupowego lajfem zakupowym.
- Zakupy Na Żywo to nowy format od IKEA, którego celem jest pokazanie pasjonatom aranżacji wnętrz artykułów ułatwiających życie w domu oraz prostych, sprytnych rozwiązań zmieniających pomieszczenie tak, aby jak najlepiej odpowiadało na potrzeby domowników. Każdy epizod to inny motyw przewodni i mnóstwo nowych inspiracji - mówią skomplikowanie o prostym formacie.

- Staramy się odpowiadać na bieżące potrzeby konsumentów. Potrzeby wynikające zarówno z nowej normalności w domach, czyli zdalnej nauki, pracy, spędzania czasu w gronie najbliższych w czterech ścianach, jak również wynikające ze zmieniających się sezonów. Nie mamy zamkniętej listy tematów. Nasłuchujemy też potrzeb w zgłaszanych przez widzów komentarzach pod transmisją. Marka IKEA dba o lepsze życie w domu. Całym domu. Można się więc spodziewać że nasi eksperci będą poruszać przeróżne tematy - opisuje Małgorzata Jezierska.

Tematem pierwszego odcinka, z 8 kwietnia, były produkty przydatne w kuchni. W drugim epizodzie IKEA pokaże zaskakujące rozwiązania, które ułatwiają domową codzienność (jak się okazało, to np. plastikowe pojemniki na żywność). W czwartek 15 kwietnia mają być "produkty, które ułatwiają życie". Czyli to, co sprzedaje IKEA w swoich sklepach.

- Pomysł rozwija polski zespół marketingu IKEA. W innych krajach trwają obecnie testy formatów wykorzystujących demonstrację produktów połączoną z kontaktem na żywo konsumentami - wyjaśnia Małgorzata Jezierska.

- Przyglądamy się zrachowaniom konsumentów podczas naszych transmisji i tuż po nich. Zakupy na żywo są jednak testem formatu i dajemy sobie możliwość weryfikowania różnych scenariuszy sprzedażowych, z zastosowaniem dodatkowych zachęt w postaci promocji cenowych, lub bez. Dotychczasowe odcinki dotyczyły akcesoriów kuchennych, więc artykułów potrzebnych w każdym domu. Wszystkie prezentowane produkty cieszyły się równym, sporym zainteresowaniem - podsumowuje Małgorzata Jezierska z biura prasowego IKEA.

Za produkcję oraz koncepcję kreatywną odpowiada Agencja VMLY&R, planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy WaveMaker, a za komunikację PR akcji odpowiada agencja Garden od Words.

Live marketing zdobywa ostatnio ogromną popularność. Instagram czy Facebook umożliwiły prowadzenie oraz udostępnianie transmisji na żywo bezpośrednio na ich platformach. - Ten model dystrybucji w połączeniu z brakiem dodatkowych kosztów oraz bardzo łatwą obsługą live’a sprawił, że streaming stał się chętnie wykorzystywanym narzędziem marketingowym - piszą eksperci z agencji Artefakt.

A wszystko to dlatego, że sklepy z meblami czy dodatkami i wyposażeniem wnętrz są wciąż zamknięte. I tak będzie do 25 kwietnia 2021. Klienci mogą robić zakupy on line. Udział sprzedaży online w całkowitej sprzedaży w roku finansowym 2020 (wrzesień 2019 – sierpień 2020) wzrósł dwukrotnie z 10 do 20 procent, natomiast liczba odwiedzin na stronie IKEA.pl wzrosła o 30% do rekordowego poziomu 154 milionów. Polska to jeden z najszybciej rosnących rynków online w IKEA na świecie. Punkty Odbioru Zamówień IKEA pozostają otwarte. W naszych sklepach możliwy jest odbiór zamówień realizowanych w ramach usługi "Zamów i odbierz". W ramach usługi „Zamów i odbierz” można także robić zakupy w Sklepikach Szwedzkich, w których dostępne są kultowe klopsiki szwedzkie i inne produkty do samodzielnego przygotowania w domu. Restauracje pozostają zamknięte.

-. Koncentrujemy się zatem na działaniach pozwalających kontynuować sprzedaż i umożliwiających funkcjonowanie firmy przy wprowadzonych ograniczeniach - mówią przedstawiciele IKEA.

Zobacz koniecznie

Musisz to wiedzieć

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie