IKEA: rekordowy wzrost sprzedaży w sklepach i online. W Polsce przybywa klientów w internecie. IKEA Retail i Grupa Ingka, wyniki 2020

Dorota Niećko
Dorota Niećko
Kolejka pod sklepem w Katowicach, maj 2020
Kolejka pod sklepem w Katowicach, maj 2020
Dodaj komentarz:
Udostępnij:
W pandemii kochamy urządzać nasz dom. IKEA na tym korzysta. W 2020 zanotowała rekordowy wzrost sprzedaży - do wysokości 4,6 mld złotych i dwa razy więcej klientów w internecie niż rok wcześniej. Już 20 proc. klientów odwiedza sklep online. Polska to jeden z najszybciej rosnących rynków online. Oto wyniki Ikea Retail i Grupy Ingka za czas z pandemią koronawirusa.

Pamiętacie ogromne kolejki do sklepu IKEA w Katowicach w maju 2020, kiedy tylko ponownie otwarto sklepy z meblami i wyposażeniem wnętrz w Polsce? Wygląda na to, że strumień klientów nie zmalał. IKEA Retail podsumowała czas pandemii i rok 2020. Choć jeszcze się nie skończył, już wiadomo: był rekordowy i świetny dla IKEA.

- Dom stał się w pandemii centrum naszego życia - piszą przedstawiciele IKEA w październiku 2020.

Oto kolejka pod sklepem w Katowicach 4 maja 2020

IKEA w Katowicach otwarta. Kolejka do sklepu 4 maja ranoZobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

IKEA w Katowicach otwarta. Pierwsi klienci czekali w kolejce...

A oto, jakie liczby, dotyczące Polski podają przedstawiciele IKEA Retail:

  • Pomimo pandemii w roku finansowym 2020 rekordowo wysoka sprzedaż na poziomie 4,6 mld zł; w porównaniu z 2019 rokiem wzrost o 2,6% (4,5 mld zł w roku finansowym 2019)
  • Podwojenie udziału sprzedaży online do 20% (10% w 2019 roku), Polska to jeden z najszybciej rosnących rynków online w IKEA
  • 179 milionów wizyt w sklepach IKEA i na stronie IKEA.pl. W 2019 było to 148 mln wizyt.
  • 4,5 mln zł darowizn jako wsparcie dla lokalnych społeczności dotkniętych pandemią
  • Sprzedaż Grupy Ingka w roku finansowym 2020 wyniosła na całym świecie 35,2 mld euro, w porównaniu do 36,7 mld euro rok wcześniej

Dzięki 179 milionom wizyt na IKEA.pl oraz w sklepach, IKEA Retail Polska zwiększyła sprzedaż do 4,6 mld zł. To niezaprzeczalny sukces w roku finansowym naznaczonym przez pandemię COVID-19. Poprzez inwestycje w obszarze zrównoważonego rozwoju, dzielenie się wiedzą na temat kompleksowego wyposażania domów i niskie ceny produktów IKEA dociera teraz do jeszcze szerszego grona odbiorców.

Zobacz luksus, za którym tęsknili Polacy: katalogi IKEA sprzed lat

- Wystawa zabierze Cię w podróż w czasie i przestrzeni. Od 70 lat przyjeżdżamy do Twojego domu, teraz możesz obejrzeć katalogi z nami! - napisali przedstawiciele IKEA na stronie IKEA Museum.Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Historyczne i dawne katalogi IKEA. W Polsce styl IKEA i mebl...

- W 2020 roku zanotowaliśmy wzrost sprzedaży do rekordowego poziomu 4,6 mld zł. To tylko kilka procent wzrostu w porównaniu z ubiegłym rokiem, ale z pewnością jest to sukces, biorąc pod uwagę okoliczności. Nie byłoby to możliwe bez wsparcia ze strony naszych fantastycznych pracowników, którzy włożyli ogromny wysiłek w ten wyjątkowy rok. Dobre wyniki zawdzięczamy duchowi przedsiębiorczości i wszystkim, którzy zaangażowali się w szybką transformację naszego biznesu i znalezienie nowych sposobów na dotarcie do klientów. W bardzo krótkim czasie dostosowaliśmy się do szybkiego wzrostu zamówień zdalnych. W efekcie podwoiliśmy udział obrotów generowanych online, z 10% sprzedaży w roku poprzednim do 20% obecnie - mówi Karin Sköld, Prezeska i Dyrektorka Generalna ds. Zrównoważonego Rozwoju w IKEA Retail Polska. - Pomimo pandemii COVID-19 utrzymaliśmy zatrudnienie, a pensje współpracowników nie zostały obniżone. Wyzwaniem w powrocie do nowej rzeczywistości po lockdownie jest zakaz handlu w niedzielę. W soboty nasze sklepy odwiedza duża liczba klientów. Gdyby sklepy były otwarte w niedziele, byłoby to dla klientów bezpieczniejsze i wygodniejsze - dodaje Karin Sköld.

W minionych miesiącach Polacy spędzali w domu więcej czasu niż kiedykolwiek wcześniej. Niejednokrotnie pełnił on też funkcję biura czy szkoły. Przełożyło się to na wzrost sprzedaży mebli biurowych, mebli ogrodowych i do sypialni. Liczba odwiedzin na stronie IKEA.pl wzrosła w tym roku o 30% do rekordowego poziomu 154 milionów. Aby odpowiedzieć na potrzeby klientów w czasie pandemii, firma uruchomiła zdalne usługi planowania i sprzedaży mebli systemowych METOD i PAX, a już co dziesiąta kuchnia jest sprzedawana zdalnie. Klienci chętnie korzystają z usługi Zamów i Odbierz. W 2020 roku powstało 17 nowych Punktów Odbioru Zamówień IKEA umożliwiających klientom osobisty odbiór zamówień online, także w miastach, w których nie ma sklepów IKEA.

- Naszą wizją jest tworzenie lepszych warunków codziennego życia dla wielu ludzi. Teraz jest ona bardziej aktualna niż kiedykolwiek. Będziemy nadal koncentrować się na proponowaniu przystępnej cenowo i dostępnej oferty mebli, która jest dobra dla ludzi i planety. W 2021 roku otwieramy w Szczecinie nasz dwunasty sklep w Polsce oraz 30 kolejnych stacjonarnych lub mobilnych Punktów Odbioru Zamówień. Wkraczamy również w Rok Zrównoważonego Rozwoju, podczas którego będziemy jeszcze bardziej koncentrować nasze działania na ofercie zrównoważonych produktów oraz inspirować i umożliwiać milionom ludzi lepsze i bardziej przyjazne dla środowiska życie na co dzień. Nie możemy się również doczekać obchodów 60-lecia IKEA w Polsce, które przypada w 2021 roku - mówi Karin Sköld.

W trosce o społeczności lokalne IKEA zrealizowała wiele projektów mających na celu ochronę zdrowia oraz zapewnienie środków niezbędnych do życia osobom dotkniętym pandemią koronawirusa. W ramach akcji #PomagamyRazem firma wraz ze swoimi partnerami wsparła rzeczowo m.in. Obiekty Infrastruktury Krytycznej, Gminne Centra Kwarantanny, osoby w kryzysie bezdomności oraz samotnych rodziców. IKEA przystąpiła również do ogólnopolskiej inicjatywy #WzywamyPosiłki, w ramach której IKEA Food przygotowała i dostarczyła 40 000 posiłków do szpitali, placówek ratowniczych i laboratoriów. Ponadto firma wyposażyła w meble i akcesoria 37 stacjonarnych oddziałów psychiatrycznych dla dzieci i młodzieży w 34 szpitalach w całym kraju. Łączna wartość pomocy w tym projekcie to 1,6 mln zł. W nadchodzącym roku firma będzie kontynuować program pomocy kryzysowej.

Musisz to wiedzieć

Fakty na temat roku finansowego 2020 w Grupie Ingka:

Grupa Ingka zarządza niemal 400 sklepami IKEA w 30 krajach. W roku finansowym 2020 zanotowała stabilną sprzedaż w sklepach stacjonarnych i kanałach online. Całkowita sprzedaż Grupy w roku finansowym 2020 wyniosła 35,2 mld euro w porównaniu z 36,7 mld euro w roku finansowym 2019. W ciągu roku Ingka otworzyła 26 nowych lokalizacji w IKEA, tj. sklepy wielkopowierzchniowe, studia planowania i mniejsze formaty w centrach miast, co oznacza, że Grupa Ingka posiada obecnie 378 sklepów wielkopowierzchniowych oraz 58 studiów planowania i mniejszych sklepów w centrach miast na 31 rynkach.

Nie przeocz

Zobacz koniecznie

Bądź na bieżąco i obserwuj

Rządowa tarcza antyinflacyjna

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie