Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ilu pasażerów odprawia się w ciągu godziny na lotnisku w Pyrzowicach?

mat. prasowe
Polacy latają coraz więcej, a nasze lotniska biją kolejne rekordy. To sprawia, że porty lotnicze - w celu wnikliwej analizy ruchu pasażerskiego - coraz częściej sięgają po nowe technologie. W Katowice Airport na bieżąco sprawdzany jest średni czas obsługi pasażerów czy liczba osób odprawianych w poszczególnych godzinach. Gwarantują to obrazy z kamer, które dzięki oprogramowaniu MovStat, od razu przyjmują postać statystyk. Autorem rozwiązania jest firma technologiczna Netizens.

MovStat to system analizujący anonimowe dane o przemieszczaniu się osób w miejscach publicznych. Rozwiązanie bazuje na obrazach z kamer, które następnie są konwertowane w twarde liczby. Dzięki temu Katowice Airport otrzymuje statystyki ruchu pasażerów porównywalne do tych, jakie oferuje Google Analytics witrynom internetowym. Na lotnisku w Pyrzowicach MovStat korzysta z dziesięciu kamer umieszczonych w strefie kontroli bezpieczeństwa terminalu B. Pięć obiektywów skierowano na kolejki, a pozostałe na bramki przy kontroli pasażerów.

Dane o ruchu podróżujących trafiają do panelu administracyjnego, który jest dostępny z poziomu strony www. Dzięki temu pracownicy katowickiego lotniska na bieżąco otrzymują informacje m.in. o tym, jaki jest średni czas obsługi pasażerów, ilu już obsłużono, jaka jest średnia długość kolejek i przede wszystkim, jaka liczba osób oczekujących na lot ustawiła się w konkretnej kolejce. W tym ostatnim przypadku, aktualizacja w panelu następuje co 5 sekund.

Dane można przeglądać w różnych okresach, wybierając całe miesiące, czy poszczególne dni tygodnia albo przedziały godzinowe. To daje możliwość monitorowania ruchu pasażerów na lotnisku w najbardziej intensywnych momentach, na przykład w czasie porannych lotów oraz odpowiednie przygotowanie personelu przed “szczytem”. - Warto podkreślić, że obrazy z kamer są zawsze analizowane w czasie rzeczywistym, bezpośrednio w miejscu badania i nie są nigdzie przechowywane. Od razu zostają przetworzone na liczby, które są wysyłane na serwer i trafiają do panelu klienta. Tam dane przybierają już postać statystyk, w formie intuicyjnych oraz miłych dla oka wizualizacji. To sprawia, że nasze rozwiązanie może być wykorzystywane nie tylko na lotnisku, ale również w branży retail, podczas dużych imprez targowych, czy punktach obsługi, gdzie analiza zachowania klientów pomaga w podejmowaniu kluczowych decyzji - zaznacza Witold Kempa, prezes Netizens.

System MovStat na katowickim lotnisku działa od ponad roku. W tym czasie zapisał już ponad 75 milionów pojedynczych informacji dotyczących ruchu pasażerskiego w terminalu B, co przełożyło się na ponad 10 GB danych. Liczby te wzrosły zwłaszcza w 2018 roku, kiedy Katowice Airport po raz pierwszy w historii obsłużyło czteromilionowego pasażera w roku kalendarzowym.

Netizens to software house, który jest dostawcą rozwiązań programistycznych i technologicznych dla agencji interaktywnych, startupów oraz klientów, którzy stawiają na innowacje w marketingu.

od 7 lat
Wideo

Pensja minimalna 2024

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera