Informacja o zakupie sprzętu dla Ukrainy przez WOŚP popularniejsza niż główna zbiórka. Polskie NGO’s i firmy pomagają

Materiał informacyjny biznesdlaukrainy.pl
fot. Marcin Michoń
Udostępnij:
Liczba wypowiedzi polskich Internautów na temat Finału WOŚP w tym roku przekroczyła ubiegłoroczną o 114 proc., wynika z analizy polskiego SentiOne. Rozmowy o Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy toczą się już na całym świecie, nawet w Japonii i na Grenlandii. Rola social mediów w promowaniu tego typu organizacji i ich działań jest coraz większa, co szczególnie widać w obecnej sytuacji. Pondato i polskie firmy podejmują wiele działań na rzecz Ukrainy i udostępniają potrzebującym za darmo swoje narzędzia jak polski ClickMeeting, platforma do webinarów i spotkań online.

WOŚP i Ukraina

Według SentiOne polskiej firmy zajmującej się m.in. monitoringiem Internetu z wykorzystaniem zaawansowanej technologii sztucznej inteligencji, najpopularniejszą pod względem zasięgu w polskim Internecie wypowiedzią na temat Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w okresie od początku stycznia do końca lutego był facebookowy post Fundacji WOŚP z 28 lutego z informacją o zakupie sprzętu medycznego dla lekarzy w Ukrainie, który dotarł do niemal 1,5 mln Internautów, zebrał niemal 25 tys. reakcji (głównie polubień i serduszek) oraz ponad 900 komentarzy. Z kolei największe zaangażowanie odbiorców spowodował post Fakt24 na temat księdza z Elbląga, który już po raz piąty całą ofiarę zebraną podczas mszy w dniu Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy przekazał na cel zbiórki. Informacja zebrała 32 tys. reakcji i 2,5 tys. komentarzy.

Ostatnie licytacje w ramach 30. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy zakończyły się w połowie lutego. Do końca marca trwa jeszcze liczenie, ale kwota deklarowana, czyli suma kwot szacunkowych od poszczególnych sztabów, wyników zbiórek elektronicznych w momencie zakończenia dnia Finału w studiu oraz darowizn przekazanych przez partnerów, wynosi 136 282 325 zł. Zwykle jednak ostateczna liczba zebranych pieniędzy przewyższała kwotę deklarowaną, i to nawet znacznie - w ubiegłym roku aż o ponad 83 mln zł, a dwa lata temu o ponad 70,5 mln zł. Tegoroczna zbiórka pod hasłem „Przejrzyj na oczy” ma na celu wsparcie okulistyki dziecięcej. Jej ostateczny wynik poznamy 30 marca. Na zakup sprzętu dla lekarzy w Ukrainie Fundacja przeznaczyła ok. 35 mln zł pochodzących ze zbiórki 1% za 2020 rok i środków uzyskanych podczas zbiórki 30. Finału WOŚP.

Polskie firmy i Ukraina

Wiele polskich firm do tej pory zaangażowało się w pomoc związaną z obecną sytuacją. Przykładem tego jest polski ClickMeeting, który także wspiera uchodźców z Ukrainy. W związku z tym udostępnia naszym sąsiadom bezpłatny dostęp do platformy – firma zrezygnowała z pobierania opłat za przedłużenie subskrypcji w serwisie. Dodatkowo organizacja planuje wspierać również szkoły i uczelnie ukraińskie w modelu online. Na taką samą pomoc mogą liczyć również organizacje charytatywne czy inicjatywy społeczne, które angażują się w pomoc mieszkańcom Ukrainy i uchodźcom.

Akcja “Polski Biznes dla Ukrainy”

Poza wsparciem ukraińskich uczniów, ClickMeeting dołączył do akcji „Polski Biznes dla Ukrainy”. W jej ramach polskie firmy mogą realnie wesprzeć obywateli Ukrainy – zarówno tych przebywających na ogarniętych działaniami wojennymi terenach, jak i tych, którzy uciekają przed wojną do Polski. Zebrane dotychczas środki finansowe zostały przeznaczone na zakup dwóch bardzo potrzebnych na terenach ogarniętych wojną lodówek do transportu krwi oraz niezbędnych leków - są one już w drodze na Ukrainę.

Do tej pory akcję wsparły inne duże polskie firmy, a sam ClickMeeting przekazał na ten cel 100 tys. zł. W jej ramach organizatorzy akcji współpracują także z polsko-ukraińską fundacją Zustricz. Dzięki rozbudowanej sieci kontaktów i dobrej logistyce zakupione materiały zostaną przekazane bezpośrednio do potrzebujących. Kolejne transporty będą organizowane sukcesywnie, w miarę napływu środków.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Informacja o zakupie sprzętu dla Ukrainy przez WOŚP popularniejsza niż główna zbiórka. Polskie NGO’s i firmy pomagają - Dziennik Bałtycki

Więcej informacji na stronie głównej Dziennik Zachodni
Dodaj ogłoszenie