Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jak sprawdza się infolinia dla seniorów w Bytomiu? Innowacyjny projekt okazał się sukcesem

Szymon Bijak
Szymon Bijak
Infolinia dla seniora w Bytomiu spełnia swoją rolę. Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Infolinia dla seniora w Bytomiu spełnia swoją rolę. Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Arc. UM Bytom
Na początku września ubiegłego roku w Bytomiu ruszyła infolinia dla seniora. To innowacyjny projekt, w którym biorą udział tylko trzy miasta w naszym kraju. Starsze osoby chętnie dzwonią do wolontariuszy. - Jedni proszą o pomoc w zrobieniu zakupów, inni chcą uzyskać informacje dotyczące wydarzeń związanych z miastem, czy też pomocy prawnej - wyjaśnia Ewelina Romuzga, koordynatorka projektu.

Jak sprawdza się infolinia dla seniora w Bytomiu?

8 września 2020 roku w Bytomiu uruchomiono specjalny numer telefonu (32 784 78 48), na który mogą dzwonić seniorzy. Po drugiej stronie słuchawki usłyszą natomiast... seniorów-wolontariuszy, którzy mocno zaangażowali się w ten innowacyjny projekt („Halo Aktywni60+”).

Telefon działa już od czterech miesięcy, można więc zacząć powoli sprawdzać czy cieszy się on wystarczającą popularnością wśród starszych mieszkańców Bytomia.

Nie przeocz

Przedstawiciele krakowskiego Centrum Doradztwa Strategicznego (CDS), które jest pomysłodawcą całości, uważają, że jak najbardziej. Projekt, który jest wzorowany na łotewskim centrum telefonicznym, okazał się sukcesem.

- Najwięcej telefonów było we wrześniu i grudniu. W tym pierwszym miesiącu przeprowadzono 41 rozmów - wyjaśnia Ewelina Romuzga z CDS.

Trochę gorzej wiodło się w listopadzie. Dlatego też postawiono na szeroko zakrojoną akcję promocyjną w mieście.

Zobacz koniecznie

- Zostało wydrukowanych i rozdanych 10 tysięcy ulotek, informujących o Bytomskim Telefonie Seniora. Akcja przyniosła skutek, bo starsze osoby zaczęły dzwonić częściej - tłumaczy Dagmara Bieńkowska, przedstawicielka Centrum Doradztwa Strategicznego.

Infolinia jest obsługiwana wolontariuszy w czasie ich dyżurów (od poniedziałku do środy w godz. od 10 do 14). W czasie swojej pracy oddzwaniają także oni do osób, które chciały się połączyć poza wyznaczonymi godzinami.

- Seniorzy dzwonią w różnych sprawach, jedni proszą o pomoc w zrobieniu zakupów, inni chcą uzyskać informacje dotyczące wydarzeń związanych z miastem, czy też pomocy prawnej - podkreśla Ewelina Romuzga.

Najczęściej jednak chcą po prostu... porozmawiać. W czasie pandemii koronawirusa, co nie jest żadnym zaskoczeniem, doskwiera im najzwyczajniej samotność.

Jak zapowiada Urząd Miejski w Bytomiu, infolinia ma działać co najmniej do 2023 roku. Do końca maja projekt koordynuje CDS, od 1 czerwca natomiast już samo miasto będzie za całość odpowiadać.

Musisz to wiedzieć

Bądź na bieżąco i obserwuj

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Te produkty powodują cukrzycę u Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera