Jak wzmocnić odporność na jesień? Ekspertka radzi, co jeść i pić, aby nie chorować. Oto kilka sprawdzonych metod i suplementów diety

OPRAC.:
Monika Chruścińska-Dragan
Monika Chruścińska-Dragan
Oprócz doskonale znanych składników na rynku dostępne są również mniej popularne produkty, które swoim działaniem wcale nie ustępują tradycyjnym metodom wsparcia odporności. Sprawdźcie w galerii, po jakie produkty do jedzenia i picia warto często sięgać jesienią.
Oprócz doskonale znanych składników na rynku dostępne są również mniej popularne produkty, które swoim działaniem wcale nie ustępują tradycyjnym metodom wsparcia odporności. Sprawdźcie w galerii, po jakie produkty do jedzenia i picia warto często sięgać jesienią. pixabay
Udostępnij:
Nie wystarczy ciepły szalik, czapka i sweter, aby ustrzec się infekcji jesienią. Warto zadbać o odporność swojego organizmu. Co jeść, aby nie chorować? Oto kilka skutecznych metod i sprawdzonych suplementów dietetyczki klinicznej, Luizy Wilczewskiej.

Coraz krótsze i chłodniejsze dni, kiepski nastrój, większa skłonność do przeziębień... tak, zaczęła się jesień. Eksperci mają jednak sposoby na to, aby poprawić nie tylko swoje samopoczucie, ale i wzmocnić odporność. Podpowiadamy co jeść i pić o tej porze roku, aby nie chorować.

Budując odporność, należy mieć na uwadze przede wszystkim właściwą dietę. To za jej pomocą odżywiamy organizm, dostarczając mu wszystkich niezbędnych składników.

Jesienią szczególnie pamiętajmy o wprowadzeniu do swojego menu produktów bogatych w witaminy i związki wspomagające zwalczanie wirusów. Wiele z nich na pewno macie już w swojej lodówce lub w domowej spiżarni. Oto one:

Kliknij poniżej i zobacz zdjęcia

Nie przeocz

Domowy syrop z cebuli, a może mleko z miodem?

Pewne sposoby na wzmocnienie organizmu są ponadczasowe. Dobrze znany i chętnie stosowany przez nasze babcie syrop z cebuli czy mleko z dodatkiem czosnku i miodu w niektórych przypadkach mogą zadziałać lepiej niż picie syropów dostępnych w aptekach. Świetnym, bogatym źródłem witaminy C są także kiszonki.

Oprócz doskonale znanych składników na rynku dostępne są również mniej popularne produkty, które swoim działaniem wcale nie ustępują tradycyjnym metodom wsparcia odporności. Sprawdźcie w naszej galerii, po jakie produkty do jedzenia i picia warto często sięgać jesienią. Poleca je Luiza Wilczewska, dietetyk kliniczny.

Nieoceniona w zapobieganiu jesiennym przeziębieniom jest także regularna aktywność fizyczna, która oprócz pobudzenia ciała i przygotowania go do codziennych wyzwań, wspomaga pracę układu odpornościowego. Istnieje bardzo wiele sportów, które można uprawiać jesienią, takich jak nordic walking, jazda na rowerze czy po prostu energiczne spacery. W zimne, deszczowe dni sprawdzi się nawet spokojna joga i rozciąganie podczas oglądania ulubionego serialu.

Musisz to wiedzieć

Q&A z Robertem Kubicą

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

D
Dominika
Czasami wystarczy rzeczywiście niewiele żeby utrzymac oragnizm w dobrej kondycji przez całą zimę. Clue to znaleźc źródło problemu czy też obniżonej odporności i je uzupełnić. A od tego są badania w laboratorium diagnostyki. Teraz w akcji Postaw na odporność pakiety w esklepie są dużo tańsze z kodem odporni
Dodaj ogłoszenie