Jak zmierzyć czas pracy pracownika? Firma TIMATE z Chorzowa ma system

Magdalena Hoła
Karta TIMATE - na zdjęciu twórcy wynalazku
Karta TIMATE - na zdjęciu twórcy wynalazku
Czujnik wbudowany w kartę będzie analizował ruch pracownika i mierzył jego czas pracy - taka innowacja może niedługo zawitać do wielu polskich firm. Produkt jest zainspirowany sportowymi opaskami, które informują o spalonych kaloriach i przebytych kilometrach. Urządzenie powstało w chorzowskiej firmie TIMATE.

TIMATE - bezobsługowa karta kontrolująca czas pracy

Urządzenie firmy TIMATE jest reprezentantem technologii Internet of Things. Za pomocą specjalnych centralek zbiera dane z wbudowanych w kartę czytników – informuje więc o każdym ruchu pracowników. TIMATE uruchomi się automatycznie, dlatego pracownik nie będzie musiał o tym pamiętać - wystarczy, że wejdzie do budynku.

- Nasza karta jest przedstawicielem nowej generacji 8-bitowych urządzeń elektronicznych, pobierających niezwykle mało prądu, dzięki czemu możliwe jest jej zasilanie energią światła. Karta ma wbudowany wyświetlacz w technologii ePaper. Służy jako wizytówka pracownika, ale może też poinformować właściciela o liczbie przepracowanych godzin, konieczności zrobienia sobie przerwy czy przysługujących dniach urlopowych – mówi Tomasz Łempiński, CTO w TIMATE. – Wszystko odbywa się w zgodzie z zasadami etyki, ponieważ TIMATE nie gromadzi żadnych wrażliwych danych, np. odcisków palca, a o czasie pracy informuje obie strony – pracownika i pracodawcę.

Twórcy systemu stworzyli go dla własnej wygody, ponieważ codzienne odbijanie karty stało się dla nich uciążliwe. W kategorii rejestracji czasu pracy istnieje spora konkurencja. TIMATE ma być alternatywą dla standardowego systemu kart i inwazyjnych technik biometrycznych, które bardzo inwigilują w prywatność pracowników. Jest to pierwsze rozwiązanie na świecie, które mierzy pracę bezobsługowo.

Produkt jest skierowany zarówno do pracowników jak i pracodawców. Oprócz informowania o czasie pracy, karta ma także pilnować bezpieczeństwa zatrudnionych - jeśli pracownikowi coś się stanie, karta dosłownie spyta, czy wszystko z nim w porządku. Pracownik będzie mógł poprosić o pomoc. Produktu można też używać na otwartym terenie.

Jak sprawdzić zebrane przez kartę informacje?
Należy przyłożyć TIMATE do smartfonu, wtedy karta automatycznie aktywuje aplikację połączoną z systemem kadrowym i zarządzanymi zadaniami, dzięki czemu pracownik sprawdzi wszystkie dane dotyczące swojej pracy. Kartę wykorzystać można również poza pracą za pomocą mikroaplikacji (np. stacja pogody).

Projekt jest w fazie zaawansowanych prac badawczo-rozwojowych prowadzonych w ramach programu „Szybka ścieżka” przygotowanego przez NCBiR i dofinansowanego ze środków unijnych. Firma planuje współpracować z przedsiębiorstwami zajmującymi się rozwiązaniami ERP, IoT oraz systemami klasy Wokforce Managment, które mogłyby wykorzystać technologię TIMATE. Twórcy karty przeprowadzili już testy na studentach śląskiej uczelni oraz z wykorzystaniem symulacji wirtualnej, a teraz poszukują chętnych przedsiębiorstw, którzy podzielą się swoimi uwagami i zasugerują ewentualną modyfikacjię. Firma jest więc otwarta na wszelkie sugestie.

ZOBACZ KONIECZNIE: NASZA RAMÓWKA
DZISIAJ POLECAMY PROGRAM KATARZYNY KAPUSTY Z CYKLU TU BYŁAM

20 lat po powodzi tysiąclecia na Śląsku

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie