Jak zostać youtuberem lub programistą? ZDZ w Katowicach otwiera kolejne innowacje [WIDEO]

Artykuł sponsorowany
DZ
Zakład Doskonalenia Zawodowego w Katowicach od tego roku szkolnego w swojej edukacyjnej ofercie umieścił dwie innowacje. To twórca treści YouTube, czyli tzw. klasa „youtuberska” oraz zajęcia z tworzenia aplikacji. ZDZ w Katowicach podjął kolejną decyzję związaną z poszerzeniem swojej oferty specjalnie dla potrzeb młodego pokolenia.

- Zakład Doskonalenia Zawodowego w Katowicach jak zawsze szybko reaguje na potrzeby rynku pracy i pracodawców, poprzez wzbogacanie oferty kształcenia w prowadzonych przez siebie szkołach – mówi Agnieszka Olszowy, dyrektor Zespołu Szkół w Sosnowcu Zakładu Doskonalenia Zawodowego w Katowicach. – Dlatego też w sosnowieckim technikum przyszłym informatykom oferujemy możliwość zdobycia dodatkowych umiejętności. To twórca treści YouTube oraz twórca aplikacji, poza realizowanym już wcześniej e-sportem. Uważamy, że w dzisiejszym świecie są to treści niezbędne dla każdego informatyka i umożliwią naszym absolwentom zdobycie ciekawej pracy – tłumaczy Agnieszka Olszowy.

Tzw. klasa „youtuberska” zostanie otwarta w Technikum w Sosnowcu, Technikum Lotniczym w Katowicach oraz w liceach ogólnokształcących w Bytomiu oraz Tychach. Natomiast innowację związaną z tworzeniem aplikacji będą mieli do wyboru uczniowie Technikum w Sosnowcu, Technikum w Bytomiu, a także w Technikum Lotniczym w Katowicach.
- Program innowacji poszerza wiedzę uczniów o treści nie ujęte w podstawie programowej dla tego zawodu – podkreśla Krzysztof Kurowski, kierownik szkolenia praktycznego w Technikum Lotniczym ZDZ w Katowicach. – Uczniowie obok języków skryptowych stosowanych do tworzenia aplikacji internetowych nabędą umiejętności praktycznego programowania w najważniejszych współcześnie językach programowania, czyli Java, C++, czy Python. W ten sposób będą potrafili tworzyć aplikacje dla wielu platform systemowych. Umiejętność obiektowego programowania w wyżej wymienionych językach jest kluczową umiejętnością współczesnego programisty – dodaje Krzysztof Kurowski.

Natomiast podczas zajęć związanych z tworzeniem treści YouTube w głównej mierze uczniowie skupią się na produkcji wideo. Młodzież, która wybierze taką innowację będzie mogła nauczyć się m.in. jak pracować z kamerą, montażu wideo, ale także innych przydatnych umiejętności związanych np. z dykcją, czy kreatywnym przedstawieniem przeróżnych informacji.

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

Zobacz najważniejsze wydarzenia minionego tygodnia w programie TyDZień

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo