12 maja 2020 przy przystanku tramwajowym na ulicy 1 Maja w Katowicach są już bariery, zagradzające pieszym drogę z peronu na ścieżkę wzdłuż torów, do skrzyżowania z Bogucicką. Przy przejściu Bogucicka - 1 Maja też jest bariera zagradzająca drogę.
To po to, by piesi, idący na przystanek tramwajowy nie skracali sobie tędy drogi. A żeby nie nadkładali jej aż do podziemnego przejścia, na wysokości przystanku wybudowano dla nich nową zebrę - dokładnie naprzeciw kościoła. Zebra jest na podwyższeniu, jezdnia w tym miejscu jest wąska, na dodatek kierowcy muszą ograniczyć prędkość do 30 kilometrów na godzinę.
Na razie przejście jest gotowe na pasie w stronę Zawodzia, takie samo powstanie na pasie w stronę centrum Katowic. Prace zaczęły się pod koniec kwietnia 2020.
Obejrzyj dokładnie
Przypomnijmy. 27 listopada 2019 około godz. 17 młodą kobietę potrącił tramwaj linii 15.
Tragiczny wypadek w Katowicach. Tramwaj przejechał 19-letnią...
Na miejsce przybyły policja i karetka pogotowia. Błyskawicznie rozpoczęła się akcja ratunkowa, która jednak nie zakończyła się sukcesem. Kobieta zmarła. Była to 19-letnia obywatelka Kazachstanu, która do Katowic przyjechała na kilkumiesięczną wymianę studencką.
Jak relacjonowali wówczas świadkowie zdarzenia, kobieta szła wzdłuż torowiska i rozmawiała przez telefon, nagle - chcąc przejść na drugą stronę - skręciła na tory i wpadła pod nadjeżdżający wagon. Tramwaj jechał do centrum w stronę Zawodzia. Według świadków zdarzenia kobieta została uderzona przez tramwaj, została wyrzucona w powietrze, a następnie wciągnięta pod koła.
W tym miejscu, aby dojść do przystanku tramwajowego, trzeba skorzystać z podziemnego przejścia. Pasy natomiast są nieco wcześniej, na wysokości rektoratu Uniwersytetu Ekonomicznego. Ulica 1 Maja ma tu po dwa pasy w każdą stronę. Między jezdnią a przystankiem są barierki. Dlatego piesi - często studenci Uniwersytetu Ekonomicznego - skracali sobie drogę, idąc od świateł wzdłuż torów.
Urzędnicy z UM oraz policja z Katowic oraz spółka Tramwaje Śląskie przeprowadzili analizę możliwości miejscowego zawężenia obydwu jezdni ul. 1 Maja oraz wyznaczenia przejść dla pieszych. Podjęto decyzję o zmianie organizacji ruchu oraz przebudowie niebezpiecznego fragmentu ulicy. Obecna przebudowa to efekt tych decyzji. Koszt prac: 100 tys. zł. Przebudowa potrwa do końca maja.
Zobacz koniecznie
Bądź na bieżąco i obserwuj
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?