Jak pisze "Rzeczpospolita" - Coraz bogatsi Polacy sięgają po coraz droższe alkohole, dlatego pędzi sprzedaż whisky premium, najlepiej z orientalnych krajów, a spada - najtańszego piwa. Jak pisze dziennik, liczba wprowadzanych na rynek małych kolorowych wódek się podwoiła.
Raport dla "Rzeczpospolitej" przygotował Nielsen. Według danych gazety rynek alkoholi w Polsce w zeszłym roku urósł do 32,6 mld zł. Co ciekawe liczba sprzedanych litrów alkoholi niemal się nie zmieniła.
Jak wyliczyła gazeta, produkty szybkozbywalne w zeszłym roku w Polsce były warte 160,2 mld zł. Alkohol był jedną piątą tej liczby.
Według dziennika ceny winduje wódka i piwo, których łączna sprzedaż sięga 27 mld złotych. Polacy szczególnie upodobali sobie złoty trunek, aż 9 na 10 litrów sprzedanych alkoholi to piwo.
Według "Rzeczpospolitej" poprzedni rok był dla branży trunków trudny, co widać w słabszym niż ostatnio wzroście. Z roku na rok rynek alkoholi urósł o 0,5 mld złotych, poprzednio było to 1,2 mld. Jednak jak podsumowuje gazeta, wiele zapowiada, że ten rok powinien być lepszy.
POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:
Zobacz najważniejsze wydarzenia minionego tygodnia w programie TyDZień
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?