Kampania From Poland With Love promuje nas w Anglii. A w niej m.in... śląscy transplantolodzy

Marcin Nowak
Polacy lubią być pierwsi, najlepsi czy najmocniejsi i mają na to konkretne dowody. O tym prawi film promocyjny „From Poland with love – for Great Britain”, który od kilku dni święci triumfy w Internecie. Głównie brytyjskim, bo do Brytyjczyków jest właśnie skierowany. I okazuje się, że historia może być atrakcyjnym towarem. Wśród kadrów między innymi… Jerzy Dudek, śląscy himalaiści czy gliwiccy transplantolodzy.

Zaledwie 5 dni i ponad 140 tys. widzów na Youtube – tak się robi skuteczne kampanie w Internecie. Już teraz można uznać, że film, w którym brytyjski lektor na tle dość wymownych animacji wymienia wszystkie – mniej lub bardziej znane wśród Brytyjczyków – polskie osiągnięcia czy znane postaci, jest hitem.
Współautorem i producentem tego projektu jest Rafał Geremek ze studia filmowego Czarny Słoń, pochodzący z Piekar Śląskich, obecnie pracujący w Warszawie.

- Wiedzieliśmy, że film ma potencjał wirusowy, ale nie przypuszczaliśmy że tak szybko zdobędzie uznanie internautów. Cieszą nas bardzo pozytywne reakcje wśród Polonii - opowiada Geremek. Zapytany o marketing historyczny, zapewnia, ze historię warto promować, bo historia jest atrakcyjna. - Nie na darmo w ostatnich latach powstało kilkanaście periodyków historycznych. Polacy przede wszystkim dumni są ze swojej historii, wskazują na to wyniki badań - tłumaczy.

Wśród dynamicznych kadrów w ciągu kilku minut przeciętny Brytyjczyk dowie się (albo przypomni sobie) o polskich lotnikach, matematykach, łamiących enigmę, o polskich wynalazkach, pierwszej europejskiej konstytucji itd. Wśród wyróżników znalazł się również fragment o naszych zdobywcach himalajskich ośmiotysięczników (również ze Śląska) oraz pierwszym na świecie przeszczepie twarzy. Chodzi o Gliwice i zespół prof. Adama Maciejewskiego z Centrum Onkologii.

Choć oczywiście wśród komentarzy pojawiają się takie, że film jest „zbyt optymistyczny”, to miażdżąca większość internautów, również polskich, przyjęła go pozytywnie. I to cieszy najbardziej.

Z takiego odbioru filmu cieszy się Adriana Chodakowska, redaktor naczelna portalu londynek.net, który jako pierwszy opublikował klip na swoim fanpage. Po krótkiej chwili udostępniło… prawie 1400 osób, a polubiło ok. 1000.
- Polakom w Wielkiej Brytanii bardzo się spodobał pomysł, aby pokazać Anglikom, z czym powinni kojarzyć nasz kraj. Zresztą Anglicy też zareagowali w bardzo sympatyczny sposób, o czym można się przekonać czytając komentarze typu: "I love going to Poland!" – tłumaczy sytuację Chodakowska

Mecenasem powstania filmu jest PKN Orlen, który uczestniczył również w pracach nad klipem. - Koncepcję filmu „From Poland with love” oceniliśmy jako ciekawą i jednocześnie pożyteczną społecznie. Uważamy, że warto szczerzej mówić o pozytywnych osiągnięciach naszych rodaków - mówi Joanna Puškar z biura prasowego Orlenu.

JAK OCENIACIE FILM? ZOBACZCIE I SKOMENTUJCIE

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3