Zaledwie 5 dni i ponad 140 tys. widzów na Youtube – tak się robi skuteczne kampanie w Internecie. Już teraz można uznać, że film, w którym brytyjski lektor na tle dość wymownych animacji wymienia wszystkie – mniej lub bardziej znane wśród Brytyjczyków – polskie osiągnięcia czy znane postaci, jest hitem.
Współautorem i producentem tego projektu jest Rafał Geremek ze studia filmowego Czarny Słoń, pochodzący z Piekar Śląskich, obecnie pracujący w Warszawie.
- Wiedzieliśmy, że film ma potencjał wirusowy, ale nie przypuszczaliśmy że tak szybko zdobędzie uznanie internautów. Cieszą nas bardzo pozytywne reakcje wśród Polonii - opowiada Geremek. Zapytany o marketing historyczny, zapewnia, ze historię warto promować, bo historia jest atrakcyjna. - Nie na darmo w ostatnich latach powstało kilkanaście periodyków historycznych. Polacy przede wszystkim dumni są ze swojej historii, wskazują na to wyniki badań - tłumaczy.
Wśród dynamicznych kadrów w ciągu kilku minut przeciętny Brytyjczyk dowie się (albo przypomni sobie) o polskich lotnikach, matematykach, łamiących enigmę, o polskich wynalazkach, pierwszej europejskiej konstytucji itd. Wśród wyróżników znalazł się również fragment o naszych zdobywcach himalajskich ośmiotysięczników (również ze Śląska) oraz pierwszym na świecie przeszczepie twarzy. Chodzi o Gliwice i zespół prof. Adama Maciejewskiego z Centrum Onkologii.
Choć oczywiście wśród komentarzy pojawiają się takie, że film jest „zbyt optymistyczny”, to miażdżąca większość internautów, również polskich, przyjęła go pozytywnie. I to cieszy najbardziej.
Z takiego odbioru filmu cieszy się Adriana Chodakowska, redaktor naczelna portalu londynek.net, który jako pierwszy opublikował klip na swoim fanpage. Po krótkiej chwili udostępniło… prawie 1400 osób, a polubiło ok. 1000.
- Polakom w Wielkiej Brytanii bardzo się spodobał pomysł, aby pokazać Anglikom, z czym powinni kojarzyć nasz kraj. Zresztą Anglicy też zareagowali w bardzo sympatyczny sposób, o czym można się przekonać czytając komentarze typu: "I love going to Poland!" – tłumaczy sytuację Chodakowska
Mecenasem powstania filmu jest PKN Orlen, który uczestniczył również w pracach nad klipem. - Koncepcję filmu „From Poland with love” oceniliśmy jako ciekawą i jednocześnie pożyteczną społecznie. Uważamy, że warto szczerzej mówić o pozytywnych osiągnięciach naszych rodaków - mówi Joanna Puškar z biura prasowego Orlenu.
JAK OCENIACIE FILM? ZOBACZCIE I SKOMENTUJCIE
*Próbny sprawdzian szóstoklasistów 2014 ARKUSZE + KLUCZ ODPOWIEDZI
*Horoskop 2014: Karty tarota ostrzegają [PRZEPOWIEDNIE NA 2014]
*Tabliczka mnożenia do wydrukowania [WZORY TABLICZEK MNOŻENIA]
*Urlop macierzyński 2014 [ZASADY I TERMINY: URLOP RODZICIELSKI]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?