Kampania From Poland With Love promuje nas w Anglii. A w niej m.in... śląscy transplantolodzy

Marcin Nowak
Polacy lubią być pierwsi, najlepsi czy najmocniejsi i mają na to konkretne dowody. O tym prawi film promocyjny „From Poland with love – for Great Britain”, który od kilku dni święci triumfy w Internecie. Głównie brytyjskim, bo do Brytyjczyków jest właśnie skierowany. I okazuje się, że historia może być atrakcyjnym towarem. Wśród kadrów między innymi… Jerzy Dudek, śląscy himalaiści czy gliwiccy transplantolodzy.

Zaledwie 5 dni i ponad 140 tys. widzów na Youtube – tak się robi skuteczne kampanie w Internecie. Już teraz można uznać, że film, w którym brytyjski lektor na tle dość wymownych animacji wymienia wszystkie – mniej lub bardziej znane wśród Brytyjczyków – polskie osiągnięcia czy znane postaci, jest hitem.
Współautorem i producentem tego projektu jest Rafał Geremek ze studia filmowego Czarny Słoń, pochodzący z Piekar Śląskich, obecnie pracujący w Warszawie.

- Wiedzieliśmy, że film ma potencjał wirusowy, ale nie przypuszczaliśmy że tak szybko zdobędzie uznanie internautów. Cieszą nas bardzo pozytywne reakcje wśród Polonii - opowiada Geremek. Zapytany o marketing historyczny, zapewnia, ze historię warto promować, bo historia jest atrakcyjna. - Nie na darmo w ostatnich latach powstało kilkanaście periodyków historycznych. Polacy przede wszystkim dumni są ze swojej historii, wskazują na to wyniki badań - tłumaczy.

Wśród dynamicznych kadrów w ciągu kilku minut przeciętny Brytyjczyk dowie się (albo przypomni sobie) o polskich lotnikach, matematykach, łamiących enigmę, o polskich wynalazkach, pierwszej europejskiej konstytucji itd. Wśród wyróżników znalazł się również fragment o naszych zdobywcach himalajskich ośmiotysięczników (również ze Śląska) oraz pierwszym na świecie przeszczepie twarzy. Chodzi o Gliwice i zespół prof. Adama Maciejewskiego z Centrum Onkologii.

Choć oczywiście wśród komentarzy pojawiają się takie, że film jest „zbyt optymistyczny”, to miażdżąca większość internautów, również polskich, przyjęła go pozytywnie. I to cieszy najbardziej.

Z takiego odbioru filmu cieszy się Adriana Chodakowska, redaktor naczelna portalu londynek.net, który jako pierwszy opublikował klip na swoim fanpage. Po krótkiej chwili udostępniło… prawie 1400 osób, a polubiło ok. 1000.
- Polakom w Wielkiej Brytanii bardzo się spodobał pomysł, aby pokazać Anglikom, z czym powinni kojarzyć nasz kraj. Zresztą Anglicy też zareagowali w bardzo sympatyczny sposób, o czym można się przekonać czytając komentarze typu: "I love going to Poland!" – tłumaczy sytuację Chodakowska

Mecenasem powstania filmu jest PKN Orlen, który uczestniczył również w pracach nad klipem. - Koncepcję filmu „From Poland with love” oceniliśmy jako ciekawą i jednocześnie pożyteczną społecznie. Uważamy, że warto szczerzej mówić o pozytywnych osiągnięciach naszych rodaków - mówi Joanna Puškar z biura prasowego Orlenu.

JAK OCENIACIE FILM? ZOBACZCIE I SKOMENTUJCIE

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie