Kąpieliska w woj. śląskim LISTA. Gdzie wybrać się nad wodę w naszym regionie?

MJZaktualizowano 
W województwie śląskim łącznie jest 16 kąpielisk, na których regularnie pobierane są próbki wody, a bezpieczeństwa pilnuje ratownik. Ich wykaz znajdziecie w galerii. Andrzej Banas / Polska Press
Pierwsze upały już nadeszły nad Polskę. Wraz z nimi, rozpoczął się okres, w którym oblegane są kąpieliska w całym kraju. Wybierając miejsce do relaksu nad wodą podczas upalnych dni, trzeba zadbać o bezpieczeństwo. Dlatego najlepszym rozwiązaniem są strzeżone kąpieliska, które dodatkowo znajdują się pod obserwacją Sanepidu. Listę bezpiecznych miejsc do kąpieli w województwie śląskim znajdziecie w galerii.

Kąpieliska w województwie śląskim

Sezon kąpielowy rozpoczyna się w 1 czerwca i potrwa do 30 września. W wielu lokalizacjach miejsca do kąpieli zostaną otwarte w połowie czerwca.

W województwie śląskim łącznie jest 16 kąpielisk, na których regularnie pobierane są próbki wody, a bezpieczeństwa pilnuje ratownik. Ich wykaz znajdziecie w galerii.

Kąpieliska w województwie śląskim LISTA

Mapa kąpielisk w całej Polsce

Nie przegapcie

W sumie w wykazie GIS-u znajduje się 613 kąpielisk. Na stronie sk.gis.gov.pl znajdują się aktualne dane odnoście wybranych kąpielisk. Można tam znaleźć informacje o:

  • stanie wody
  • obecnej infrastrukturze
  • dokładnym adresie kąpieliska
  • długości linii brzegowej

Kąpieliska w woj. śląskim LISTA. Gdzie wybrać się nad wodę w...

Bezpieczeństwo nad wodą

Spędzając czas nad wodą zawsze trzeba pamiętać o swoim bezpieczeństwie. Najlepiej stosować się do zasad bezpiecznej kąpieli opracowanych przez Policję.

Zobaczcie koniecznie

Zasady bezpiecznej kąpieli (lista stworzona przez Policję):

  1. Pływaj tylko w miejscach strzeżonych czyli tam gdzie jest ratownik WOPR. Bardzo lekkomyślne jest pływanie w miejscach gdzie kąpiel jest zakazana. Informują o tym znaki i tablice. Nie wolno też pływać na odcinkach szlaków żeglugowych oraz w pobliżu urządzeń i budowli wodnych. W przyapdku wejścia do niestrzeżonych zbiorników każdorazowo należy sprawdzić głębokość i strukturę dna,
  2. Przestrzegaj regulamin kąpieliska na którym przebywasz. Stosuj się do uwag i zaleceń ratownika,
  3. Nie pływaj w wodzie o temperaturze poniżej 14 stopni (optymalna temperatura 22-25 stopni),
  4. Nie pływaj w czasie burzy, mgły (kiedy widoczność jest poniżej 50m), gdy wieje porywisty wiatr,
  5. Nie skacz rozgrzany do wody. Przed wejściem do wody ochlap nią klatkę piersiową, szyję, krocze i nogi - unikniesz wstrząsu termicznego, którego nasz organizm bardzo nie lubi,
  6. Nie pływaj w miejscach gdzie jest dużo wodorostów lub wiesz, że występują zawirowania wody lub zimne prądy. Pływaj w miejscach dobrze Ci znanych,
  7. Nie skacz do wody w miejscach nieznanych. Może się to skończyć śmiercią lub kalectwem. Absolutnie zabronione są w takich miejscach skoki "na główkę",
  8. Nie baw się w przytapianie innych osób korzystających z wody, spychanie do wody z pomostów, z materacy. Zabawy w wodzie powinny być dostosowane do Twoich umiejętności pływackich, wykluczające ryzyko i eskalację niebezpiecznych zachowań (brutalności, agresji, rywalizacji i wygłupów),
  9. Pamiętaj, że materac dmuchany nie służy do wypływania na głęboką wodę, podobnie jak i nadmuchiwane koło,
  10. Nigdy nie pływaj po spożyciu alkoholu,
  11. Kąpiąc się na kąpieliskach zwracaj uwagę na osoby obok nas. Może się okazać, że ktoś będzie potrzebował Twojej pomocy. Jeżeli będziesz w stanie mu pomóc to uczyń to, ale w granicach swoich możliwości. Jeżeli nie będziesz się czuł na siłach to zawiadom inne osoby,
  12. Nie przystępuj do pływania na czczo - wzmożona przemiana materii osłabia Twój organizm,
  13. Nie pływaj również bezpośrednio po posiłku - zimna woda może doprowadzić do bolesnego skurczu żołądka, co może ponieść za sobą bardzo poważne konsekwencje,
  14. Nie przeceniaj swoich umiejętności pływackich. Jeżeli chcesz wybrać się na dłuższą trasę pływacką, płyń asekurowany przez łódź lub przynajmniej w towarzystwie jeszcze jednej osoby. Na głowie powinieneś mieć założony czepek abyś był widoczny dla innych w wodzie. Możesz do tego celu użyć bojki na szelkach.
  15. Po kąpieli nie jest wskazany duży wsiłek fizyczny. Lepiej udać się na spacer a po godzinie można organizować sobie zajęcia bardziej intensywne. Nie przebywaj w wodzie zbyt długo ani też nie wchodź do niej po zbyt krótkiej przerwie,
  16. Intensywny wysiłek wzmaga łaknienie i dlatego po ukończeniu pływania należy zjeść posiłek. Dzieci powinny coś zjeść obowiązkowo,
  17. Nie wypływaj za daleko od brzegu po zapadnięciu zmroku. Pływanie po zachodzie słońca jest niebezpieczne,
  18. Jeśli nie chcesz się przeziębić to po skończonej kąpieli przebierz się w suche ubranie, nie przebywaj w mokrych rzeczach na wietrze - możesz doprowadzić do znacznego oziębienia organizmu.

Bohdan Dzieciuchowicz o sosnowieckiej prowokacji Filipa Chajzera

TYDZIEŃ Informacyjny program Dziennika Zachodniego

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3