Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Katalog IKEA 2020. Nie dostaniesz go do skrzynki. Rewolucja w sposobie dystrybucji. Zasady bezpłatnego zamówienia katalogu

Katarzyna Pachelska
Katarzyna Pachelska
Katalog IKEA 2020
Katalog IKEA 2020 Mat. prasowe
Rewolucja w sposobie dystrybucji katalogu IKEA! Po raz pierwszy nie dostaniemy go do skrzynki pocztowej. Katalog IKEA 2020 można jednak dostać w wersji papierowej, trzeba jednak poczynić pewne kroki i być w klubie.

IKEA w sezonie 2019/2020 funduje nam rewolucję w sposobie dystrybucji katalogu IKEA 2020. Po raz pierwszy szwedzka firma postawiła też na inną formę dystrybucji. Papierowe katalogi nie trafią do skrzynek pocztowych. Będzie można je zamówić bezpłatnie poprzez stronę internetową i odebrać w sklepie IKEA (np. w Katowicach) lub saloniku Kolportera. Ale jest jeden szkopuł - żeby to zrobić, trzeba być klubowiczem IKEA Family. Na jedną kartę można odebrać tylko jeden Katalog IKEA 2020.

Do tej pory IKEA kolportowała setki tysięcy swoich katalogów do skrzynek pocztowych prawie w całej Polsce. Tym razem trzeba się będzie postarać, żeby mieć katalog papierowy na 2020 r. w domu.

Klubowicze IKEA Family mogą odebrać katalog w sklepie IKEA bez wcześniejszego zamawiania, wystarczy okazanie swojej karty IKEA Family. Po okresie dystrybucji do Klubowiczów, w zależności od dostępności, katalogi będą udostępnione w sklepach dla wszystkich odwiedzających, tak jak w ubiegłych latach.

Informacja IKEA:
W tym roku Katalog sam do Ciebie nie przyjdzie! Jeśli jesteś Klubowiczem IKEA Family, zamów i odbierz bezpłatnie
Katalog w wersji papierowej w saloniku prasowym Kolporter lub od 23 sierpnia odbierz w sklepie IKEA z kartą IKEA Family.

Zasady zamówienia katalogu w saloniku Kolportera:

  1. Wybierz poniżej (Strona internetowa Klubu IKEA FAMILY) punkt oraz termin odbioru.
  2. Udaj się po odbiór Katalogu w wybranym terminie.
  3. Przy odbiorze pokaż numer, który otrzymasz w wiadomości SMS.

Problem mogą mieć ludzie mieszkający na obszarach, których nie obejmuje Kolporter. Np. w Bielsku-Białej i okolicach nie ma ani jednego saloniku prasowego tej marki, a najbliższy sklep IKEA jest w Katowicach. Podobnie jest w Częstochowie.

"Obecnie IKEA testuje różne rozwiązania dotyczące jego dostarczania na poszczególnych rynkach na świecie, aby jak najlepiej odpowiadać na potrzeby i oczekiwania Klientów" - czytamy w oficjalnej informacji IKEA. "W Polsce nowy Katalog w wersji papierowej jest dostępny na zamówienie, w tym roku nie ma prowadzonej dystrybucji bezpośrednio do domów Klientów. Klubowicze IKEA Family mogą bezpłatnie zamówić swój egzemplarz na stronie IKEA.pl/nowyKatalog i odebrać go w wybranym saloniku Kolportera lub sklepie IKEA. Wersja cyfrowa nowego Katalogu, identyczna z papierową, dostępna jest dla wszystkich na stronie IKEA.pl/katalog".

Ten pomysł IKEA Polska budzi mieszane uczucia. Na profilu IKEA Polska na Facebooku ludzie są podzieleni:
Oto niektóre opinie (pisownia oryginalna):

"Najgorszy pomysł EVER!
Na katalog człowiek czekał jak na Boże Narodzenie... z drżącymi rękami otwierając skrzynkę i delektując się zapachem farby drukarskiej..."

"Mam ikea blisko wiec wczoraj wybralam sie po katalog. Mam i jestem szczesliwa. Szkoda tylko, ze na karte mozna wziac jeden. Chcialam wziac dla rodziny, ktora nie ma blisko ani ikea ani punktow odbioru i im wyslac. Sama lubilam miec zawsze dwa katalogi, tak na wszelki wypadek a tu zonk".

"Super pomysł, oszczędność papieru, transportu i generalnie środowiska. Każdy, praktycznie, ma dzisiaj komórkę lub laptopa i sobie poradzi. Trzymam kciuki za dalszą dygitalizacje".

"Szkoda zawsze czekałam na nowy katalog. Oglądanie "książki" z kubkiem kawy i wymyslanie co by tu zmienić... Co dorzucić do swoich pokoi i szukanie pomysłów na nieplanowane zmiany... No rytuał sam w sobie. Z telefonu tego nastroju nie będzie".

Fakty i liczby na temat Katalogu IKEA 2020

FAKT 1
W 2020 r. przypada 50. rocznica łóżkowego happeningu Johna Lennona i Yoko Ono na rzecz pokoju. IKEA postanowiła wykorzystać ten fakt jako inspirację do stworzenia wewnętrznej okładki najnowszego Katalogu. Mając świadomość, że ich ślub 20 marca 1969 roku był wielkim wydarzeniem medialnym, John i Yoko postanowili wykorzystać go do promowania pokoju na świecie. Swój miesiąc miodowy spędzili w apartamencie prezydenckim (pokój 702) amsterdamskiego hotelu Hilton. Przez cały tydzień od 25 do 31 marca codziennie od godziny 9 rano do 21 zapraszali do niego przedstawicieli światowych mediów – a przyjmowali ich, leżąc w łóżku.

FAKT 2
Katalog IKEA jest przetłumaczony na 38 języków, a jego fińska wersja jest najdłuższa.

FAKT 3
Ponad 500 osób na całym świecie jest bezpośrednio i pośrednio zaangażowanych w produkcję Katalogu. Od specjalistów ds. katalogu na poszczególnych rynkach, komunikatorów ds. asortymentu, techników i pracowników ICOM, czyli wewnętrznej agencji kreatywnej IKEA z siedzibą w Älmhult, w Szwecji, odpowiedzialnej za całokształt globalnej komunikacji IKEA, w tym za Katalog IKEA. Nie wspominając nawet o pracownikach drukarni i firm dystrybucyjnych!

FAKT 4
Cały proces tworzenia Katalogu zajmuje ponad 12 miesięcy: od stworzenia briefu po druk i dystrybucję. Kiedy bieżące wydanie Katalogu trafia do konsumentów na całym świecie, zespół pracuje już nad kolejnym!

FAKT 5
Jedzenie, które jest używane podczas sesji zdjęciowych do Katalogu zawsze trafia do kantyny IKEA w biurze w Älmhult – szczęściarze!

Nie przegapcie

Sen głównym tematem katalogu

W katalogu, który dostępny jest od 23 sierpnia 2019, uwagę skierowano na zdrowy i komfortowy sen, a klientów zachęca się do zachowania równowagi pomiędzy pracą i odpoczynkiem.
W najnowszym Katalogu IKEA już na okładce zachęca, żeby się dobrze i wygodnie wyspać. Chwila relaksu oraz zdrowy sen to recepta na utrzymanie pozytywnego nastawienia na co dzień - nawołuje IKEA. Pozwólmy sobie na długi, komfortowy wypoczynek oraz poranne wylegiwanie się w łóżku, bez poczucia winy.

Nowy sezon jest również pełen nasyconych barw, trendów i geometrycznych wzorów. Katalog 2020 to prawie 300 kolorowych stron pełnych dodatków, gotowych rozwiązań oraz praktycznych porad dotyczących wyposażenia domu. Można znaleźć w nim wiele inspiracji oraz podpowiedzi zestawień stylistycznych do domu.

Na przykład widoczną na okładce pościel KUNGSBLOMMA, która została wykonana z materiałów przyjaznych środowisku, czyli lyocellu – włókna celulozowego i bawełny ze zrównoważonych upraw, bez użycia rozjaśniaczy optycznych.

Chcąc obudzić się w dobrym humorze, możemy wprowadzić muzykę do porannej rutyny. Pomoże w tym seria nowych głośników SYMFONISK – dodatki spełniające podwójną funkcję: lampy lub półki! Po co nam taki element w sypialni? Bo dzięki niemu możemy budzić się i zasypiać przy dźwiękach ulubionej muzyki!

Do biegu, gotowi, spać!

- Na początku nowego sezonu katalogowego IKEA skupia się wciąż na komfortowej sypialni. Stawiamy na dopasowanie naszej oferty do indywidualnych upodobań, stylu życia, sytuacji życiowej i budżetu. Po co mi ta poduszka? Bo może być lepiej dopasowana do ulubionej pozycji snu i odwdzięczy się piękniejszym porankiem, a grubsze zasłony wytłumią hałas i światło z ulicy. W ogóle, przez cały katalogowy rok 2020 chcemy podpowiadać Polakom jak produkty IKEA mogą im się odwdzięczyć w codziennym życiu, by stale wpływać na poprawę jego jakości – podkreśla Katarzyna Piwowarczyk, Dyrektorka ds. Marketingu IKEA Retail w Polsce.

Największy na świecie eksperyment w projektowaniu wnętrz

By być jeszcze bliżej swoich klientów w różnych częściach świata, IKEA zaprosiła grupę projektantów z kilku wybranych krajów, którzy mieli za zadanie zaprojektować wnętrze najbardziej pasujące do specyfiki ich rynku i potrzeb jego mieszkańców.

Do eksperymentu o nazwie Lab Home dołączyli projektanci IKEA z:

  • Hiszpanii,
  • Chin,
  • Niemiec,
  • USA,
  • Polski – reprezentowanej przez Katarzynę Jaros–Puzio oraz Katarzynę Kosibę-Seweryn.

Punktem wyjścia dla wszystkich było mieszkanie o tym samym układzie pomieszczeń oraz taka sama rodzina, która miałaby w nim zamieszkać.
- Cieszymy się, że Polska dołączyła do tak niezwykłego projektu. Chcieliśmy pokazać pomieszczenia „skrojone na miarę” i dostosowane do stylu życia Polaków. Lab Home to nie tylko eksperyment, ale próba stworzenia domu z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb i preferencji mieszkańców – dodaje Katarzyna Jaros-Puzio, Dekoratorka i Projektantka IKEA Retail w Polsce.

Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony kolejno z pierwszych liter imienia i nazwiska założyciela firmy oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).
Grupa Ingka w Polsce posiada obecnie 11 sklepów oraz siedem innych stacjonarnych punktów spotkań z klientem, m.in. Centrum IKEA dla Firm, Punkty Odbioru Zamówień. Poprzez Ingka Centres Polska zarządza pięcioma centrami handlowymi. Zlokalizowane w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatruje 23 sklepy IKEA w Europie Środkowej i wschodniej. Do Grupy Ingka w Polsce należy również sześć farm wiatrowych, które zapewniają jej niezależność energetyczną. W roku finansowym 2018 prawie 29 mln osób odwiedziło polskie sklepy IKEA, a strona IKEA.pl odnotowała ponad 97 mln wizyt.

*Grupa Ingka, dawniej znana jako Grupa IKEA, jest największym franczyzobiorcą IKEA. Na całym świecie zarządza 367 sklepami w 30 krajach i zatrudnia 158 500 pracowników. Nazwa Ingka powstała od nazwiska założyciela IKEA – Ingvara Kamprada

Zobaczcie koniecznie

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

SIM Zagłębie inwestycje pow. zawierciański

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera