Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Katowice. 16 maja rozpoczął się remont wiaduktu na Ligockiej. Miasto wyremontuje w sumie 5 mostów i kładek dla pieszych

OPRAC.:
Marcin Śliwa
Marcin Śliwa
Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Karina Trojok / Polska Press
Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Katowicach w najbliższym czasie wyremontuje 5 mostów i kładek dla pieszych. Pierwsza z inwestycji rozpoczęła się we wtorek 16 maja przy ul. Ligockiej, gdzie modernizację przejdzie wiadukt drogowy nad torami PKP. Budowlańcy będą remontować infrastrukturę mostową również przy ulicach: Jana Pawła II, Szopienickiej, Bohaterów Monte Cassino i Żelaznej. W miejscu prowadzonych robót będą obowiązywać duże zmiany w ruchu drogowym.

Katowicki MZUiM rozpoczyna remont i przebudowę 5 mostów i kładek dla pieszych na terenie miasta. Za realizację inwestycji odpowiedzialna jest firma Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych "DIAG-Most" Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Koszt realizacji wynosi prawie 30 mln złotych z czego 95 proc. stanowi dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych, a pozostałe 5 proc. to wkład własny miasta. Przewidziany termin realizacji robót to 15 miesięcy.

Modernizacja wiaduktu przy ul. Ligockiej

Pierwszą z realizowanych przez katowicki MZUiM inwestycji jest modernizacja wiaduktu drogowego w ciągu ul. Ligockiej nad torami PKP, która rozpoczęła się we wtorek 16 maja. W pierwszym etapie robót została wprowadzona czasowa organizacja ruchu. Prawy pas drogi ul. Ligockiej od strony ul. Piotrowickiej w kierunku centrum, czyli skrzyżowania ulic Mikołowskiej z Brynowską, na wysokości istniejącego wiaduktu drogowego został zamknięty dla ruchu pojazdów. W drugim etapie nastąpi przywrócenie ruchu na prawym pasie i zamknięcie lewego pasa dla pojazdów.

Remont obejmie naprawę stalowej konstrukcji nośnej oraz odtworzenie powłoki antykorozyjna stalowych dźwigarów wraz z konserwacją łożysk. Naprawiona zostanie też konstrukcja betonowa poprzez uzupełnienie ubytków betonu i wykonanie zabezpieczenia antykorozyjnego. W części jezdnej zostanie wymieniona izolacja obiektu, dylatacje, nawierzchnie, kapy chodnikowe, balustrady i bariery.

Termin zakończenia prac drogowych planowany jest na połowę grudnia 2023 roku, a całkowite zakończenie robót planowane jest na połowę lipca 2024 roku.

Remont wiaduktu w ciągu ul. Jana Pawła II

W czwartek 18 maja zostanie wprowadzona czasowa organizacja ruchu polegająca na zamknięciu dla ruchu pojazdów wewnętrznej strony ulicy Jana Pawła II: pasa rozdziału oraz po jednym pasie przyległym do pasa rozdziału. Tymczasowa organizacja ruchu zostanie wprowadzona również na samej DTŚ. Szczegóły zostaną ogłoszone po akceptacji technologii wykonania robót.

Remont będzie polegał na naprawie elementów betonowych obiektu zaprawami PCC wraz z wykonaniem powłoki antykorozyjnej. W części jezdnej zostanie wymieniona izolacja obiektu, dylatacje, nawierzchnie, kapy chodnikowe, balustrady i bariery. Planowany termin zakończenia prac to połowa lipca przyszłego roku.

Rozbiórka i budowa nowego przęsła kładki w ciągu ul. Szopienickiej nad zlikwidowanym torem linii kolejowej

Budowlańcy wykonają rozbiórkę istniejącego wyeksploatowanego przęsła i wybudują nowe, przystosowane do nowo wykonanej ścieżki pieszo-rowerowej wzdłuż ul. Szopienickiej. Wykonany zostanie również remont podpór kładki oraz wiaduktu przyległego wraz z umocnieniem skarp. Na czas remontu przewiduje się zamknięcie obiektu dla ruchu pieszego i przekierowanie go na kładkę tymczasową. Ulica Szopienicka ma pozostać otwarta dla ruchu kołowego. Inwestycja zakończy się do końca roku.

Przebudowa mostu i kładek dla pieszych w ciągu ul. Bohaterów Monte Cassino

Remont będzie polegał na naprawie elementów betonowych obiektu zaprawami PCC wraz z wykonaniem powłoki antykorozyjnej. W części jezdnej zostanie wymieniona izolacja obiektu, dylatacje, nawierzchnie, kapy chodnikowe, balustrady i bariery.

Obecnie wprowadzono czasową organizację ruchu polegającą na zamknięciu jezdni wschodniej, a ruch odbywa się zachodnią częścią obiektu. Po akceptacji technologii robót pod obiektem zostanie wprowadzona również czasowa organizacja ruchu na ul. Bagiennej, gdzie ruch będzie się odbywał po jednym pasie w każdym kierunku.

Rozbiórka i budowa nowego mostu w ciągu ul. Żelaznej nad Rawą

Przebudowa będzie polegać na rozbiórce istniejącego obiektu i w jego miejscu postawieniu nowego mostu o konstrukcji jednoprzęsłowego sklepienia. Nowy obiekt będzie przystosowany do ruchu pieszego oraz rowerowego. Na czas przebudowy obiektu ul. Żelazna zostanie całkowicie zamknięta dla ruchu kołowego w miejscu wykonywania prac, a ruch pieszy zostanie przeniesiony na kładkę tymczasową.

- Konsekwentnie dbamy o infrastrukturę drogową w mieście. Modernizacje mostów i kładek są konieczne ze względu na stan techniczny obiektów. Musimy pamiętać, że mają one bezpośredni wpływ na życie i bezpieczeństwo korzystających z nich osób, dlatego przykładamy wielką wagę do kondycji wszystkich tego typu obiektów w Katowicach – mówi Konrad Wronowski, zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Katowicach.

Nie przeocz

Zobacz także

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera