Katowice. Budowa węzła Giszowiec. 28 stycznia otwarcie przejazdu ul. Kolistą w obu kierunkach. Zmieni się też rozkład jazdy autobusów

OPRAC.:
Monika Chruścińska-Dragan
Monika Chruścińska-Dragan
Od piątku południa kierowcy kierowcy będą mieli do dyspozycji kolejny odcinek przebudowywanego układu drogowego w Giszowcu. Otwarty zostanie przejazd ul. Kolistą pod wiaduktem wzdłuż ul. Pszczyńskiej (DK86) w obu kierunkach.
Od piątku południa kierowcy kierowcy będą mieli do dyspozycji kolejny odcinek przebudowywanego układu drogowego w Giszowcu. Otwarty zostanie przejazd ul. Kolistą pod wiaduktem wzdłuż ul. Pszczyńskiej (DK86) w obu kierunkach. mat. prasowe NDI Katowice
Udostępnij:
Kierowcy podróżujący między Giszowcem a Ligotą i Ochojcem w Katowicach odetchną z ulgą. W piątek 28 stycznia otwarty zostanie przejazd ul. Kolistą pod wiaduktem wzdłuż ul. Pszczyńskiej (DK86) w dwóch kierunkach. Od soboty zmieni się także rozkład jazdy komunikacji miejskiej w tym rejonie.

Kolejny odcinek węzła Giszowiec zostanie oddany do użytku

Od piątku południa kierowcy kierowcy będą mieli do dyspozycji kolejny odcinek przebudowywanego układu drogowego w Giszowcu. Otwarty zostanie przejazd ul. Kolistą pod wiaduktem wzdłuż ul. Pszczyńskiej (DK86) w obu kierunkach.

– To duże udogodnienie dla kierowców jadących od strony Giszowca w stronę Ochojca lub kopalni. Sam przejazd wzdłuż ul. Kolistej będzie dwukierunkowy – zapowiada Ewa Lipka, rzeczniczka prasowa urzędu miasta Katowice.

Na ul. 73. Pułku Piechoty utrzymany zostanie natomiast ruch jednokierunkowy, od Giszowca w stronę Ochojca (na wysokości przebudowywanego węzła drogowego).

Otwarcie przejazdu oznacza także zmiany dla pasażerów komunikacji miejskiej. Od soboty 29 stycznia przywrócona zostanie stała trasa przejazdu linii autobusowych: 30, 223, 292, 672N, 695, 920. Likwidacji ulegnie natomiast tymczasowa linia na relacji: Giszowiec Kościół – Giszowiec Kopalnia Staszic – Giszowiec Kościół. Linia 72 otrzyma nowy rozkład jazdy.

Nie przeocz

Budowa węzła w Giszowcu już jest mocno opóźniona. Kiedy koniec prac?

Przypomnijmy, że to największa inwestycja drogowa w mieście od czasu budowy tunelu pod Rondem im. gen. Jerzego Ziętka. Początkowo miała zakończyć się w czerwcu 2021 roku, ale spowodowane pandemią problemy z dostawą materiałów oraz kolizje z sieciami teletechnicznymi, spowodowały, że przeciągnęła się w czasie.

Według oficjalnych zapowiedzi, prace budowlane miałyby się zakończyć w drugiej połowie tego roku.

– Zimowe warunki i temperatury ujemne uniemożliwiają intensyfikację prac drogowych, natomiast chcemy jak najszybciej ukończyć przebudowę przejścia dla pieszych, z którego korzystają mieszkańcy Giszowca. Jesteśmy na etapie wyburzania wschodniej części przejścia na wysokości przystanku autobusowego. Równolegle przebudowujemy kanał wód dołowych KWK Murcki Staszic i realizujemy prace związane z infrastrukturą wodno-kanalizacyjną – opowiada Tomasz Kawalec, kierownik budowy z firmy NDI, generalnego wykonawcy robót.

Inwestycja składa się z dwóch zasadniczych części. Pierwsza to budowa nowego bezkolizyjnego węzła dwóch dróg krajowych - ul. Pszczyńskiej (DK86) i ul. 73 Pułku Piechoty (DK81) oraz rozbudowa ulicy Pszczyńskiej (DK86) od autostrady A4 do ul. Górniczego Stanu. Usprawnione zatem zostanie skomunikowanie obszaru południowej części aglomeracji katowickiej z jej strefą centralną oraz miejskiego obszaru południowo-wschodniej części Katowic, w zakresie połączenia z drogami krajowymi oraz centrum miasta.

Druga część obejmuje rozbudowę istniejącego dziś węzła drogowego ulicy Pszczyńskiej (DK 86) z ulicami 73 Pułku Piechoty, Karolinki, Kolistą, obsługującego ruch lokalny. Piesi i rowerzyści także zyskają nowe, bezkolizyjne połączenia. W efekcie przebudowy skrzyżowanie Pszczyńskiej i 73 Pułku Piechoty będzie dwupoziomowe, a ruch lokalny zostanie oddzielony od tranzytowego. Powstaną zatem dwa węzły: jeden będzie rozprowadzał ruch tranzytowy w kierunku Tychów, Cieszyna i Skoczowa oraz na północ w kierunku autostrady A-4 i dalej w kierunku Krakowa i Wrocławia oraz Łodzi i Gdańska, drugi będzie przeznaczony dla ruchu lokalnego – w kierunku Giszowca, Murcek i Ochojca.

Koszt robót budowlanych wynosi 308,1 mln zł, z czego aż 239,3 mln zł stanowi dofinansowanie pozyskane w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Musisz to wiedzieć

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska elektromobilność w liczbach

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Dziennik Zachodni
Dodaj ogłoszenie