Jakie sprawy załatwimy w Urzędzie Miasta w Katowicach?
Katowicki Urząd Miasta do odwołania działa zdalnie i nie prowadzi bezpośredniej obsługi mieszkańców. To generalna zasada, od której jest kilka wyjątków.
Musisz to znać
- W przypadkach gdy konieczny bezpośredni kontakt klienta z pracownikiem Urzędu, osobista wizyta w Urzędzie będzie możliwa po uprzednim telefonicznym umówieniu terminu – zastrzegają urzędnicy.
Jakich spraw dotyczy ten wyjątek? Ich katalog został wymieniony w rozporządzeniu Rady Ministrów:
- rejestracji stanu cywilnego;
- ewidencji ludności i dowodów osobistych;
- wydawania praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i innych dokumentów komunikacyjnych; administracji architektonicznobudowlanej,
- ochrony środowiska,
- korzystania z wód w zakresie zgody wodnoprawnej;
Warto dodać, że większość spraw w katowickim magistracie załatwimy przez telefon lub drogą mejlową. Urząd dostępny jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30.
Dodatkowo przy wejściu do budynków UM wystawione są tymczasowe skrzynki podawcze, do których mieszkańcy mogą składać dokumenty lub informacje dotyczące prowadzonej przez Urząd sprawy. Skrzynki znajdują się przy rynku (Biuro Obsługi Mieszkańców), ulicy Francuskiej 70 (Wydział Uprawnień Komunikacyjnych), Placu Wolności 12a (Urząd Stanu Cywilnego).
Obejrzyj dokładnie
Zobacz koniecznie
Bądź na bieżąco i obserwuj
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?