Katowice: jest przetarg na projekt przedłużenia Stęślickiego do Korfantego i Konduktorskiej MAPY

Justyna Przybytek - Pawlik
Justyna Przybytek - Pawlik
Planowany przebieg nowej drogi
Planowany przebieg nowej drogi UM Katowice
Udostępnij:
Katowicki magistrat ogłosił przetarg na projekt przedłużenia ulicy Stęślickiego na odcinku od Misjonarzy Oblatów do alei Korfantego i dalej do granicy z Siemianowicami Śląskimi. Oferty w postępowaniu można składać do 16 sierpnia. Szacunkowa wartość prac projektowych, to prawie 1,2 mln zł.

Nowa droga od Misjonarzy Oblatów do alei Korfantego i dalej do ulicy Konduktorskiej byłaby małą obwodnicą północnych części miasta, która odciążyłaby ulicę Korfantego.

Inwestycja ma być realizowana w trybie Ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych. Zasadnicza część przedsięwzięcia zakłada budowę drogi na odcinku od Misjonarzy Oblatów do alei Korfantego oraz do ulicy Konduktorskiej. Droga zostałaby tu włączona w istniejący układ drogowy i biegłaby do granicy Katowic z Siemianowicami. W ramach zadania planowana jest też przebudowa ulicy Słonecznej na odcinku od nowobudowanego skrzyżowania do skrzyżowania z ulicami Energetyków (nowa nazwa Józefowska) i Józefowską wraz z przebudową tego skrzyżowania. A także przebudowę odcinka istniejącej ulicy Stęślickiego.

Firma, która wygra przetarg na projekt drogi będzie miała, od czasu podpisania umowy, 14 miesięcy na przygotowanie kompletnej dokumentacji. Na budowę obwodnicy trzeba będzie jeszcze poczekać, realizacja planowana jest w latach 2018 - 2020. Co ważne inwestycja zostanie podzielona na dwa etapy. W pierwszym wybudowana zostanie jedna jezdnia oraz chodnik i ścieżka rowerowa na odcinku od ulicy Misjonarzy Oblatów do ulicy Konduktorskiej, a także przebudowana zostanie ulica Słoneczna oraz skrzyżowanie Słoneczna- Józefowska- Energetyków. Natomiast dopiero w drugim etapie dobudowana zostanie druga jezdnia do przedłużonej ulicy Stęślickiego oraz droga od ul. Konduktorskiej do granicy Katowic z Siemianowicami Śląskimi.

Nowa droga ma usprawnić komunikację między centrum a północnymi dzielnicami Katowic oraz Siemianowicami Śląskimi, ale też lepiej skomunikować oba miasta - i przyspieszyć rozwój - ze znajdującym się na ich pograniczu, na około 100 hektarach, Górnośląskim Parkiem Przemysłowym.

Wielka woda 1997. Zobacz niezwykły dokument multimedialny, który przygotowaliśmy z okazji 20-rocznicy wydarzeń z lipca 1997 roku. Archiwalne filmy, zdjęcie i teksty. Zachęcamy, by oglądać w trybie pełnoekranowym komputera.

ZOBACZCIE FILM: Mija 20 lat od powodzi tysiąclecia:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

s
sqro
Tiaaa na północ bo po taniości. Tymczasem przedłużenie Grudndmanna na południe mimo że duzo bardziej potrzebne, dyskutowane już od dawna jest odkładane święte nigdy. Bo bedzie to drogie - trzeba przejść nad torami kolejowymi (o to właśnie chodzi z istotnością tej drogi) i jakoś wlączyć w rondo mikołowskie.
ale co sie dziwić jak dziadowski prezio
Więcej informacji na stronie głównej Dziennik Zachodni
Dodaj ogłoszenie