Z i do Katowic będą latały dwa typy odrzutowców CRJ 200 z 50 miejscami na pokładzie oraz CRJ900 z 88 miejscami. Będą lądowały w kopenhaskim porcie lotniczym Kastrup, Tu SAS, we współpracy z władzami portu, gwarantuje przesiadkę w 30 minut i dalszy lot. Gdzie? Na przykład do Amsterdamu, Paryża, Hamburga, Dusseldorfu, Londynu, czy Helsinek.
SAS to narodowe linie lotnicze Danii, Szwecji i Norwegii, i trzeci co wielkości przewoźnik w Europie. Trzeci rok z rzędu zdobył tytuł najbardziej punktualnych linii lotniczych w Europie. A
lata do 169 miast w Europie, Azji i USA. Flotę SAS stanowi 207 samolotów. Obecnie startują z Gdańska (do Kopenhagi, Oslo i Sztokholmu), Warszawy, Wrocławia i Poznania. W sumie skandynawski przewoźnik wykonuje 72 połączenia na trasach z Polski.
- Po Wrocławiu szukaliśmy nowego portu, rozważaliśmy wszystkie działające w Polsce. Dlaczego Katowice? Jest tu duże skupisko biznesu, w mieście i wokół sporo firm, łatwe połączenie do Krakowa i wielu studentów - wyjaśniała Wanda Brociek, dyrektor generalny SAS w Polsce.
Zapowiedziała, że kształt siatki połączeń z Katowic nie jest ostateczny.
- Cztery połączenia w tygodniu, to schemat, którym zaczynamy. Będziemy dokładać nowe, jeśli popyt będzie duży, albo zmieniać samoloty na większe - zapowiedziała.
* CZYTAJ KONIECZNIE:
*ZOBACZ LISTĘ ZAWODÓW DO DEREGULACJI
*Hans Kloss powrócił FILM, ZDJĘCIA, RECENZJE, czyli HISTORIA PRAWDZIWA
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?