Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Katowice. Rozbierają wiadukt kolejowy na ul. Załęskiej. Ogromne korki na Mikołowskiej i w Ligocie oraz Brynowie. Zmiana tras autobusów

Katarzyna Pachelska
Katarzyna Pachelska
Rozbiórka wiaduktu kolejowego na ul. Załęskiej w Katowicach Ligocie. Zdjęcia z 2 grudnia 2020 r. Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Rozbiórka wiaduktu kolejowego na ul. Załęskiej w Katowicach Ligocie. Zdjęcia z 2 grudnia 2020 r. Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE fot. karina trojok / dziennik zachodni / polska press
Od 1 do 14 grudnia na granicy katowickich dzielnic - Ligoty i Brynowa - trwa rozbiórka wiaduktu kolejowego na ulicy Załęskiej. Spowodowała zamknięcie części tej ulicy dla ruchu samochodów. Trasy autobusów zostały zmienione. W Brynowie i Ligocie, zwłaszcza na ulicach Mikołowskiej i Ligockiej, w godzinach szczytu tworzą się ogromne korki.

Dokładnie dwa tygodnie, od 1 do 14 grudnia 2020 r., będzie trwać rozbiórka wiaduktu kolejowego nad ulicą Załęską w Katowicach, na granicy dwóch dzielnic - Ligoty (Starej) i Brynowa. A właściwie jednego z nich, bo tam są dwa wiadukty, jeden należący do PKP (od strony Parku Naukowo-Technologicznego Euro-Centrum), a jeden do CLS Maczki-Bór (od strony Załęskiej Hałdy). I tylko drugi z nich jest aktualnie rozbierany.

Zobacz, jak wygląda rozbiórka wiaduktu kolejowego nad ul. Załęską w Katowicach. Kliknij w galerię zdjęć.

Fragment ulicy Załęskiej w Katowicach zamknięty dla pieszych i samochodów

Fragment ulicy Załęskiej, od ul. Szadoka przy Parku Naukowo-Technologicznym, do ul. Zgody, jest zamknięty dla ruchu, nie tylko samochodowego, ale też pieszego. Nie przejdziemy tamtędy, ani nie przejedziemy.

Załęska to ważna ulica, łączy Ligotę - przez Załęską Hałdę - z autostradą A4 i ulicą Bocheńskiego, a dalej - DTŚ-ką. Jeżdżą tamtędy również autobusy, dlatego przewidziano spore zmiany w ich kursowaniu.

Nie przeocz

Autobusy jeżdżą inną trasą. Dwa przystanki nie są obsługiwane. Dodatkowa, okrężna linia nr 948

Zmiany w organizacji ruchu autobusowego w obrębie ulic Załęskiej i Ligockiej dotyczą linii:

  • 9,
  • 10,
  • 12,
  • 48,
  • 138,
  • 296,
  • 657
  • 657N
  • oraz linii zastępczej 948

Zobacz koniecznie

Linie autobusowe 9, 10, 12, 48, 138, 296, 657 i 657N skierowane zostały na trasę objazdową:

Przebieg trasy w kierunku Ligoty i Panewnik:
(…) – Brynów W. Pola 01 – Brynów Dziewięciu z Wujka 01 – Stara Ligota Wiadukt 01 – Stara Ligota Załęska 01 – (…)

Przebieg trasy w kierunku centrum Katowic:
(…) – Stara Ligota Załęska 02 – Stara Ligota Wiadukt 02 – Brynów Dziewięciu z Wujka 02 – Brynów W. Pola 02 – (…)

Na obszarze wyłączonym z obsługi regularną komunikacją autobusową uruchomiono tymczasową linię uzupełniającą o nr 948 kursującą na trasie okrężnej:

Stara Ligota Stroma 02 – Brynów Kopalnia Wujek 02 – Brynów Dziewięciu z Wujka 01 – Stara Ligota Wiadukt 01 – Stara Ligota Stroma 02

Na czas obowiązywania zmienionej organizacji ruchu obsługa przystanków Stara Ligota Stroma 01 oraz Brynów Kopalnia Wujek 01 została zawieszona.

Rozbiórka wiaduktu kolejowego, którym jeździły pociągi towarowe, na ul. Załęskiej w Katowicach

Rozbiórkę na zlecenie CTL Maczki-Bór z Sosnowca realizuje firma Grupa Wyburzeniowa Południe z Rudy Śląskiej. Maczki-Bór to firma m.in. zarządzająca infrastrukturą kolejową. CTL Maczki-Bór S.A. ma linie kolejowe w centrum Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego. Infrastruktura ta pozwala na komunikację kolejową z:

  • kopalniami węgla kamiennego,
  • elektrowniami,
  • hutami,
  • innymi podmiotami przemysłowymi w regionie.

- Rozbiórka polega na rozebraniu i demontażu przęsła wiaduktu kolejowego z pozostawieniem przyczółków które zostaną odpowiednio zabezpieczone. Całość procesu rozbiórki realizuje specjalistyczna firma, która posiada uprawnienia i kwalifikacje do tego typu prac. Wraz z rozbiórką likwidacji ulegnie linia kolejowa 401 należąca do CTL Maczki Bór - mówi Monika Mikon, dyrektor marketingu i komunikacji, rzecznik prasowy CTL Logistics

Linia kolejowa 401 zostanie zlikwidowana, jak informuje Monika Mikon, ze względu na konieczność ponoszenia ogromnych nakładów na modernizację linii przy jednoczesnym braku zainteresowania przewoźników kolejowych korzystaniem z niej (zamknięcia kopalń). - To przyczyniło się do podjęcia przez Zarząd CTL Maczki-Bór decyzji o likwidacji linii. Zgodę na rozbiórkę wydał wojewoda śląski w 2018 r. Likwidacja naszej linii kolejowej nie ma wpływu na funkcjonowanie infrastruktury PKP PLK, gdzie pozostanie linia 171. Uzgodniony z Miastem Katowice termin realizacji działań to okres 1-14 grudnia 2020 roku - dodaje rzeczniczka prasowa CTL Logistics.

Linia 171 łączy Dąbrowę Górniczą Towarową z posterunkiem odgałęźnym Panewnik.

Musisz to wiedzieć

Bądź na bieżąco i obserwuj

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera