Katowice: rusza budowa węzła przesiadkowego Ligota. Będą utrudnienia w ruchu WIZUALIZACJE

Justyna Przybytek
Rusza budowa węzła przesiadkowego Ligota
Rusza budowa węzła przesiadkowego Ligota Mat.prasowe
Rusza budowa węzła przesiadkowego w Ligocie. W związku z realizacją inwestycji od 19 lipca (środa) zmieni się organizacja ruchu w rejonie dworca kolejowego oraz na ulicy Panewnickiej. Utrudnienia w ruchu potrwają do końca roku, natomiast budowa węzła ma się zakończyć za 12 miesięcy.

Umowę na realizację węzła przesiadkowego w Ligocie przedstawiciele Katowic podpisali z firmą Skanksa w czerwcu tego roku. Wykonawca ma rok na zakończenie inwestycji.

- W związku z rozpoczęciem prac na budowie węzła w Ligocie zostaje zmieniona organizacja ruchu w tym rejonie. Od 19 lipca na ulicy Panewnickiej na odcinku od ulicy Świdnickiej do Franciszkańskiej będzie obowiązywał ruch tylko w jednym kierunku. - informuje Ewa Biskupska, rzecznik Urzędu Miasta Katowice.

Panewnicka zostanie zwężona i będzie przejezdna tylko od strony skrzyżowania z ulicą Piotrowicką. W drugim kierunku – od strony ulicy Kłodnickiej – będzie zamknięta dla ruchu. Kierowcy, w tym także autobusy komunikacji miejskiej, będą musieli pojechać objazdem wyznaczonym ulicą Franciszkańską.

- Zmiany w organizacji ruchu będą obowiązywały w pierwszym etapie realizowanych prac, czyli planowo do końca roku. Następnie prace zostaną przeniesione na drugą połowę ulicy Panewnickiej – zapowiadają urzędnicy.

Węzeł Ligota ma umożliwić przesiadkę z samochodu na pociąg, albo autobus. W ramach inwestycji naprzeciw dworca kolejowego powstanie parking naziemny ze 110 miejscami. Z parkingu bezpłatnie będą mogli korzystać ci kierowcy, którzy będą posiadali bilet miesięczny na komunikację miejską. Tuż obok powstanie strefa obsługi podróżnych wraz z zadaszonymi peronami autobusowymi oraz miejscami oczekiwania. Do dyspozycji mieszkańców oddana będzie też strefa Kiss&Ride, z przeznaczeniem dla krótkotrwałego postoju do ok. 3 min. Inwestycja zakłada też budowę parkingu dla rowerów i miejsc postojowych dla taksówek.

Koszt budowy centrum przesiadkowego w Ligocie to prawie 9,1 mln zł. Przypomnijmy, że miasto planuje budowę trzech kolejnych węzłów: w Brynowie, Zawodziu oraz przy ulicy Sądowej. Na dwa pierwsze trwają procedury przetargowe na wybór wykonawców. Przetarg na budowę węzła Sądowa ma zostać ogłoszony w tym miesiącu. Na realizację wszystkich czterech Katowice pozyskały unijne dofinansowanie w kwocie 160 mln zł. W kolejnych latach miasto chce wybudować węzły również w Piotrowicach, Podlesiu, Kostuchnie oraz przy ul. św. Jana w centru.

Wspaniały Maluch Toma Hanksa w najdrobniejszych detalach

Znasz język śląski? Dopasuj słowa do opisu

Wielka woda 1997. Zobacz niezwykły dokument multimedialny, który przygotowaliśmy z okazji 20-rocznicy wydarzeń z lipca 1997 roku. Archiwalne filmy, zdjęcie i teksty. Zachęcamy, by oglądać w trybie pełnoekranowym komputera.

ZOBACZCIE FILM: Mija 20 lat od powodzi tysiąclecia:

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
A co z miejscami parkingowymi dla mieszkańców sąsiednich bloków.?Klienci centrum przesiadkowego zapchają parkingi, a mieszkańcy zabiorą auta do domu? Czy mają płacić za parkowanie i to biletem miejskim.
M
Matt
Centrum przesiadkowe ma sens kiedy będzie ponad 1-2 tysięcy miejsc. Chyba, że plan jest taki, że władze miasta liczą na kierowców którzy będą parkować swoje auta w miejscach niedozwolonych, a straż miejska na potęgę będzie nakładać mandaty.
Dodaj ogłoszenie