Katowice: startuje kampania informacyjna nt. Strefy Tempo 30

Justyna Przybytek
W poniedziałek w Katowicach oficjalnie wystartowała kampania informacyjna o strefie Tempo 30, czyli strefie uspokojonego ruchu, gdzie dozwolona prędkość nie przekroczy 30 km na godzinę, która 17 sierpnia zostanie wprowadzona w Śródmieściu Katowic.

W poniedziałek ulotki informujące o obszarze włączonym do strefy i jej zaletach, rozpoczęli rozdawać kierowcom parkującym w centrum Katowic parkingowi. - Wręczają je każdemu kierowcy – usłyszeliśmy w biurze prasowym Urzędu Miasta w Katowicach. Reklamy strefy pojawiły się też w lokalnej prasie, działa już odpowiedni fanpejdż na portalu społecznościowym, a w promocję swoimi kanałami włączyły się także katowickie organizacje pozarządowe jak Rowerowe Katowic, czy Napraw Sobie Miasto.

Kampania prowadzona jest pod hasłem „Przebojowa 30 w Katowicach”. - Chcemy poinformować mieszkańców, jakie korzyści płyną z tych rozwiązań – zapowiada Marcin Krupa, prezydent Katowic. Jak dodaje w ramach kampanii w Katowicach odbędzie się szereg wydarzeń promujących strefę, m.in. zamknięta zostanie 14 sierpnia (od godz. 16) ulica Kościuszki, na której wzorem zachodnich miast, odbędzie się miejski piknik dla mieszkańców, miasto planuje też organizację dwóch przejazdów rowerowych (14 i 22 sierpnia) przez strefę za dnia i nocą. Powstanie również interaktywna mapa strefy, na której mieszkańcy będą mogli wskazywać rozwiązania, które warto jeszcze w danych miejscach zastosować, albo przeszkody, które trzeba będzie poprawić.

W końcu też magistrat planuje wspólną akcję z katowicką Policją. Brzmi groźnie, ale spokojnie. 17 sierpnia, w dzień wprowadzenia strefy „Tempo 30” w Katowicach policjanci z drogówki wyjdą na ulicę z radarami, ale kierowców, którzy przekroczą 30 km na godz. w centrum, będą tylko upominać. W kolejnych dniach taryfy ulgowej może jednak już nie być.

Przypomnijmy strefa "Tempo 30" w Katowicach obejmie ścisłe śródmieście. Będzie się rozciągała między ulicami Mikołowską a Francuską i Dudy-Gracza oraz między A4 i DTŚ. Wyłączone będą z niej, aby zapewnić sprawny ruch tranzytowy, główne szlaki komunikacyjne jak autostrada, DTŚ, ulice Mikołowska, Francuska, Dudy – Gracza, Korfantego, ul. Kościuszki od ul. Poniatowskiego w kierunku Brynowa oraz ul. Warszawska na odcinku do ul. Szkolnej (od Szkolnej do rynku strefa będzie obowiązywała). A także fragmenty ul. Słowackiego w rejonie wjazdu do Galerii Katowickiej i skrzyżowania Dworcowa - Kościuszki - św. Jana - Pocztowa – Młyńska.

Wprowadzenie strefy w stolicy aglomeracji w pierwszym jej etapie pochłonie 150 tysięcy złotych. To pieniądze na oznakowanie wjazdów do strefy (i wyjazdów), a w sumie potrzeba aż 70 znaków pionowych i piktogramów na jezdniach oraz na przeprogramowanie 13 sygnalizacji świetlnych znajdujących się wewnątrz strefy, które zostaną dostosowane do prędkości 30 km na godz.


*Wybieramy Dziewczynę Lata 2015 ZGŁOŚ SIĘ i ZAGŁOSUJ NA KANDYDATKĘ
*Nowy sklep IKEA powstanie w Zabrzu
*Burza na Śląsku i Zagłębiu. Po burzy Rydułtowy wyglądają jak po wojnie ZDJĘCIA + WIDEO
*Przepis na leczo SPRAWDZONY I NAJSZYBSZY
*Program Rolnik szuka żony 2: Rolniczka Anna będzie gwiazdą
*Plebiscyt Fotolato 2015 WYGRAJ FANTASTYCZNE NAGRODY
*Erotyczna bielizna i gadżety z Zabrza podbijają rynek w Arabii Saudyjskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Mobilek
Zdarza mi się jeździć po Katowicach, jak popatrzyłem na mapkę to różnicy nie widać, tam gdzie się głównie jeździ jest nadal "normalnie", tych co się buntują zapraszam do Krakowa na Stare miasto na spacer, w bocznych uliczkach nie wyobrażam sobie innego ograniczenia, za 5 lat tak samo będzie z Katowicami. Jak przekroczysz o 50 km/godz. w tym rejonie to jest "tylko" 80 i na liczniku ok. 90, żeby stracić PJ, ale trzeba trzeba być niespełna rozumu, żeby tak jechać. Obserwuję kierowców i nie rozumiem tego: 80 w mieście bo trzeba szybko i 90 na autostradzie bo przecież za dużo by spalił.
d
dingo
morze dorozk ikretyni
d
dingo
nie glosowac na niego wprowac jazde dorozkami
j
joachim
Katowice coraz mniej przyjaznym miastem dla mieszkańców!!!
G
Gość1
Ciekawe kiedy w ramach przykładu UM Katowice (radni oraz urzędnicy) dla przykładu przestaną dojeżdżać do pracy samochodami, zwalniając miejsce w centrum dla bardziej potrzebujących. W końcu powinni dać dobry przykład dla systemu Parkuj i Jedź. Już widze te auta urzędników stojące na zawodziu i upchnięty cały UM w tramwaju do centrum... No dobra czas się obudzić... przecież decyzje UM są przeciwko ludziom a nie dla nich...
karlik
Trzeba będzie się zmobilizować i odwołać tych durniow z Katowickiego ratusza z prezydentem na czele bo wnet za naszą kasę każą nam chodzić pieszo po całym mieście i jeszcze za to płacić. Takie podejście do mieszkańców i cały pomysł cuchnie PO.
i
i radar co 30 metrów
Czy jakiś pampers uwierzy, że w latach '80 ubiegłego wieku ulicą Francuską można było przejechać nie zatrzymując się na żadnym skrzyżowaniu bo działała tzw "zielona fala" ?
Skoro żyjemy absurdami to pokryjmy centrum siecią kolejek krzesełkowych i pozostawmy wjazd do centrum jedynie dla samochodów urzędników magistratu.
Wróć na dziennikzachodni.pl Dziennik Zachodni
Dodaj ogłoszenie