Ranking Reputacji Miast 2017
Kraków, Gdańsk, Wrocław i Poznań to miasta wojewódzkie o najwyższej reputacji. Tak wynika z rankingu reputacji miast wojewódzkich Premium Brand 2017.
Najczęściej odwiedzanym i rekomendowanym przez Polaków miastem w ostatnim roku była Warszawa, na kolejnych pozycjach uplasowały się Gdańsk i Kraków.
Zrealizowane po raz drugi w Polsce, badanie reputacji miast wojewódzkich wskazało ośrodki cieszące się najlepszą reputacją wśród Polaków. W rankingu prym wiedzie Kraków (73 pkt.), drugą pozycję ex aequo zajmują Gdańsk (72 pkt.) i Wrocław (72 pkt.). Miasto stołeczne Warszawa uplasowało się na piątym miejscu (68 pkt.), za Poznaniem (71 pkt.) i Szczecinem (69 pkt.).
Kraków na lidera awansował z czwartej pozycji względem rankingu generalnego reputacji miast wojewódzkich z 2016 r. Gdańsk utrzymał swoją drugą lokatę, natomiast Wrocław spadł o jedno miejsce. W pierwszej edycji rankingu czołową piątkę miast wojewódzkich o najwyższej reputacji tworzyły Wrocław, Gdańsk, Poznań, Kraków i Warszawa.
A Katowice? Cóż, wciąż jesteśmy w ogonie. W rankingu generalnym jesteśmy na miejscu 11. z 66 punktami. Ale na miejscu 11. ex aequo jest pięć miast: także Olsztyn, Gorzów Wielkopolski, Rzeszów i Lublin. Za nami są jedynie Opole, Białystok i Kielce. A przed nami, prócz miast z czołówki, również Zielona Góra czy Szczecin! W zeszłym roku w tym rankingu Katowice były na drugim miejscu od końca ex aequo z Białymstokiem i Łodzią. W tym roku dostaliśmy 3 punkty więcej, ale na skok o kilka miejsc było to za mało.
Na pociechę: jeśli chodzi o odpowiedzi na pytanie, które z miast odwiedziłeś choć raz w ostatnich 12 miesiącach, Katowice są na miejscu 4., po Warszawie, Gdańsku i Krakowie. Za nami są m.in. Wrocław czy Toruń. Zatem przybysze z Polski często u nas goszczą.
Za to z rekomendacją jest już gorzej. Na pytanie, które miasto poleciłbyś do odwiedzenia, 5 proc. respondentów, odpowiedziało, że Katowice. Tym samym są na miejscu 9.
Respondenci oceniali poziom zaufania do danego miasta, możliwość polecenia go znajomym, towarzyszącą mu atmosferę medialną, zaangażowanie społeczne oraz warunki pracy w danym mieście.
Respondenci oceniali miasta wojewódzkie w 5 kluczowych wymiarach, czyli:
- Zaufanie do miasta (To miasto, na którym można polegać)
- Referencja (To miasto, które można polecić znajomym)
- Atmosfera medialna (O tym mieście mówi się źle w mediach)
- Zaangażowanie społeczne (To miasto w swoich działaniach bierze pod uwagę dobro społeczeństwa)
- Miasto jako pracodawca (To miasto kojarzy mi się z dobrymi warunkami pracy)
Wielka woda 1997. Zobacz niezwykły dokument multimedialny, który przygotowaliśmy z okazji 20-rocznicy wydarzeń z lipca 1997 roku. Archiwalne filmy, zdjęcie i teksty. Zachęcamy, by oglądać w trybie pełnoekranowym komputera.
ZOBACZCIE FILM: Mija 20 lat od powodzi tysiąclecia:
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?