Katowice: W sobotę pociągi zatrzymają się przy peronie 1, zamknięty zostanie 2!

Justyna Przybytek
Arkadiusz Ławrywianiec
W sobotę pierwszy pociąg zostanie odprawiony z peronu 1 katowickiego dworca. Tego samego dnia wyłączony z użytku zostanie peron 2. Zmiany nastąpią tez w przejściach podziemnych - zachodnie i wschodnie będą funkcjonowały tak jak obecnie, ze środkowego dojdziemy tylko do peronów 3 i 4.

Modernizację peronów i przejść podziemnych dworca w Katowicach realizuje spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. Remont peronu pierwszego rozpoczął się ponad rok temu i miał zakończyć się w grudniu 2010 r.

- Istotnym problemem podczas prowadzenia robót była budowa nowego kolektora odwadniającego całą stację Katowice. Na trasie jego budowy prowadzonej metodą mikrotunelingu, wystąpiły niemożliwe wcześniej do zidentyfikowania przeszkody w postaci bloków betonowych, ceglanych, prętów stalowych i kotew gruntowych - wyjaśnia powody opóźnienia Jacek Karniewski rzecznik prasowy śląskiego oddziału PLK.

Ze względu na fundamenty, na które natrafiła ekipa remontowa, trzeba było wprowadzić zmiany do projektu i zmodyfikować technologię robót - stąd opóźnienia.

- Przy takich dużych inwestycjach zdarzają się sytuacje nie do przewidzenia - dodaje Karniewski. Rzecznik nie chce podać terminu zakończenia prac na drugim peronie. Modernizację będzie tym razem prowadziła jedna firma - Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych S.A. z Krakowa. Ale zasada - jeden peron w remoncie, trzy przejezdne - pozostaje aktualna.

- Tak, aby nie zakłócić pracy eksploatacyjnej stacji - zapowiada Karniewski.

Pozostałe trzy perony będą modernizowane w podobny sposób co pierwszy. Czeka więc je wymiana torów, podkładów, rozjazdów, przebudowa odwodnienia między torami, czy sieci trakcyjnej. Pasażerowie zauważą niektóre z nich, m.in. nową nawierzchnię peronów wykonaną z kostki brukowej.

PLK szacuje, że modernizacja będzie kosztowała ok. 60 mln zł. Remont wszystkich peronów ma potrwać do końca 2012 r.

Dopiero w ostatnim etapie przebudowy nad każdym peronem będzie budowana wiata o długości 160 metrów. Docelowo cztery wiaty zostaną połączone w jedną. Zanim to nastąpi na peronach mają się pojawić wiaty tymczasowe.

*Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

...

...

Dodaj ogłoszenie