Budowa węzła przesiadkowego Brynów trwa. To czwarty z budowanych w Katowicach centrów przesiadkowych – pozostałe powstają na Zawodziu i na Sądowej. Do użytku oddano już natomiast węzeł Ligota.
Koszt jego budowy przekroczył 9 milionów złotych. Nowe obiekty mają usprawnić komunikację miejską i tym samym poprawić komfort podróżujących. Węzeł przesiadkowy w Brynowie powstaje w miejscu dawnej pętli tramwajowej łączącej ulice Jankego, Rzepakową, Kłodnicką i Kościuszki.
Zobacz zdjęcia z budowy:
Koszt jego budowy oszacowano na ponad 60 milionów złotych. To najdroższa z dotychczasowo zaplanowanych inwestycji, węzeł Ligota był najtańszą.
Przetarg na realizację projektu i wybór najkorzystniejszej oferty miał miejsce w 2017 roku. Miasto wybrało propozycję złożoną przez konsorcjum firm, którym przewodzi przedsiębiorstwo Warbud. Pierwsze prace na placu budowy rozpoczęto na początku ubiegłego roku.
Centrum przesiadkowe Brynów ma składać się z zadaszonych peronów oraz budynku poczekalni z punktami obsługi pasażerów, toaletą, małą gastronomią oraz kioskiem. Udostępniony zostanie również dwukondygnacyjny parking, który pomieści 400 aut oraz parking naziemny z 52 miejscami.
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?