Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Katowice zrobią porządek z reklamowym chaosem? [WYRZUĆMY SZPETNE SZYLDY]

Justyna Przybytek
Największy chaos reklamowy panuje na ulicy 3 Maja
Największy chaos reklamowy panuje na ulicy 3 Maja Marzena Bugała-Azarko
Na łamach DZ już kilkakrotnie w ramach naszej akcji "Wyrzućmy szpetne szyldy" piętnowaliśmy Katowice za chaos reklamowy, który opanował centrum stolicy aglomeracji i jednocześnie bierność władz miasta, które w tej sprawie niewiele robią. W sobotę czerwoną kartkę Piotrowi Uszokowi, prezydentowi Katowic, dali także jurorzy konkursu Betonowa Kostka.

Betonowa Kostka, to antynagroda za najgorsze realizacje w przestrzeni publicznej w regionie za 2012 rok. Sześciu spośród siedmiu jurorów było zgodnych, że właśnie reklama w Katowicach raziła ich w ostatnich miesiącach najbardziej. Bardziej niż przebudowa hali dworca w Katowicach, czy na przykład niepasujący do otoczenia budynek dyrekcji w Skansenie.

ZOBACZ KONIECZNIE:
Katowice bez szpetnych reklam i piękna 3 Maja? To tylko marzenia [WIZUALIZACJE CZYTELNIKA]

Najdobitniej rzecz wyłożył prof. Tadeusz Sławek, członek jury. - Ta reklama to indeks aroganckiego i haniebnego podejścia do przestrzeni publicznej - ocenił. - To widoczny sygnał, znak znacznie większego problemu, jakim jest w ogóle stosunek rządzących do przestrzeni publicznej - dodał. Przykładem są nie tylko chaotyczne i wszechobecne reklamy. - Proszę spojrzeć na plac po wyburzonym Pałacu Ślubów w Katowicach, na którym zafundowano nam błotnisty parking w centrum miasta. Inny przykład, to piękny plac Sejmu Śląskiego, który przez cały rok jest złomowiskiem, a zimą jest złomowiskiem niesprzątanym. I na to patrzą marszałek i wojewoda - wyjaśniał. Podkreśla, że antynagroda ma zwrócić uwagę na problem. - Obecnie przestrzeń wokół nas sprawia, takie wrażenie jakby się nad nią nikt nie zastanawiał.

Być może jednak niebawem coś w sprawie reklamowej wolnej amerykanki w centrum Katowic się zmieni. W efekcie akcji "Wyrzućmy szpetne szyldy" Piotr Uszok polecił swoim służbom przeanalizować obecne uregulowania dotyczące reklam oraz przedstawić propozycje opanowania chaosu w przestrzeni publicznej.

ZOBACZ TAKŻE:
Betonowa Kostka za chaos reklamowy. Superjednostka za wzorcową modernizację LO [ZDJĘCIA]

- Prezydent powołał grupę składającą się z naczelników, m.in. wydziału budownictwa, zagospodarowania przestrzennego, dróg oraz architekta miasta i dał im czas do początku maja, aby przygotowali jakieś rozwiązania - mówi Jakub Jarząbek, rzecznik katowickiego magistratu. Komentuje także przyznanie Katowicom Betonowej Kostki: - Gdyby kapituła konkursu chciała przyznać Betonową Kostkę każdemu śląskiemu miastu, które ma problem z reklamami, to zabrakłoby chodników w Katowicach - powiedział. Dlatego, jak dodał, urzędnicy przyjmują antynagrodę, jako kostkę, nie tylko dla Katowic, ale symbolicznie w imieniu miast, które mają podobny kłopot.


*Kutz: Autonomia okazała się oszustwem. Ślązakom należy się status mniejszości etnicznej [WYWIAD RZEKA]
*TYLKO W DZ: Niesamowite zdjęcia górników i kopalń z XIX w. Maxa Steckla
*Cygańskie wesele w Rudzie Śl. On - 21 lat, ona 16 lat. ZOBACZ ZDJĘCIA Z ZABAWY
*Serial Anna German [STRESZCZENIA ODCINKÓW]

Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!