Katowice. Zwężenie ul. Kościuszki przy Centrum Przesiadkowym Brynów. Teraz w kierunku centrum Katowic, od 20 lipca - w kierunku Mikołowa

OPRAC.:
Katarzyna Pachelska
Katarzyna Pachelska

Wideo

Zobacz galerię (7 zdjęć)
Kierowcy w Katowicach, którzy poruszają się po południowych dzielnicach, nie mają łatwego życia. Nie dość, że zamknięto kluczową drogę na Tychy DK86 w Giszowcu, a w Piotrowicach trwa budowa tunelu, to w Brynowie rozpoczął się kolejny etap prac w obrębie pętli tramwajowej w Brynowie. Remont nawierzchni drogowej w ciągu ulicy Kościuszki przy Centrum Przesiadkowym Brynów spowodował zwężenie ulicy Kościuszki. Sprawdźcie, jak teraz można tamtędy przejechać.

Kolejny etap prac na budowie Centrum Przesiadkowego Brynów rozpoczął się na początku lipca 2020.

Zobacz zdjęcia z budowy Centrum Przesiadkowego Brynów. Kliknij w galerię zdjęć.

- W ramach budowy Centrum Przesiadkowego Brynów przebudowywany jest również układ drogowy w tym rejonie, a także remontowana nawierzchnia ul. Kościuszki – mówi Ewa Lipka, rzecznik prasowy urzędu miasta. - W związku z zakresem prac konieczne jest wprowadzenie czasowej organizacji ruchu polegające na zawężeniu do jednego pasa w każdym kierunku jazdy ul. Kościuszki. Najpierw w kierunku do centrum Katowic, następnie od 20 lipca, w kierunku do Mikołowa – mówi Ewa Lipka, rzecznik prasowy urzędu miasta.

I etap remontu nawierzchni ul. Kościuszki przy CP Brynów już się rozpoczął. Potrwa do 20 lipca

Remont nawierzchni będzie realizowany etapami. Pierwszy etap już jest wdrożony. Do 20 lipca 2020 r. ulica Kościuszki w kierunku centrum, na odcinku sąsiadującym z Parkingiem Wielopoziomowym będzie zamknięta dla pojazdów. Jednak poruszanie się autem w kierunku centrum miasta będzie możliwe - ruch został przełożony na jezdnię dla przeciwnego kierunku. Po jezdni w kierunku Mikołowa pojazdy poruszają się tak jak do tej pory, w obu kierunkach.

Musisz to wiedzieć

Zmiana organizacji ruchu nie powoduje żadnych zmian w rozkładzie jazdy autobusów. Nadal funkcjonuje tymczasowy przystanek autobusowy na ulicy Kościuszki "Brynów Huberta”, zlokalizowany w sąsiedztwie przystanku tramwajowego „Brynów Huberta”.

II etap remontu od 20 lipca do 3 sierpnia. Zmiany na jezdni w kierunku Mikołowa

Drugi etap zmian w organizacji ruchu wprowadzony będzie 20 lipca i będzie obowiązywał do 3 sierpnia.

– Wtedy wprowadzimy zamknięcie dla ruchu pojazdów jezdni ulicy Kościuszki w kierunku Mikołowa, na odcinku sąsiadującym z Parkingiem Wielopoziomowym – ostrzega Artur Stelmach, kierownik budowy z firmy Warbud.

- Po jezdni w kierunku centrum będą się poruszać pojazdy w obu kierunkach. W trakcie wykonywania robót w tym etapie zapewniony zostanie przejazd po remontowanym odcinku jezdni w kierunku Mikołowa dla pojazdów wyjeżdżających ze stacji paliw, galerii Libero oraz z ul. Kłodnickiej – zaznacza Stelmach.

Po remoncie nadal nie będzie zjazdu z ul. Kościuszki w Jankego

Po wykonaniu remontu nawierzchni obu jezdni na odcinku sąsiadującym z Parkingiem Wielopoziomowym, ruch na ul. Kościuszki w obu kierunkach zostanie przywrócony do stanu sprzed rozpoczęcia inwestycji. Zamknięty dla ruchu pozostanie jedynie zjazd z ul. Kościuszki w ul. Jankego, w kierunku skrzyżowania z ul. Rzepakową.

Etap ten będzie utrzymany do czasu wprowadzenia docelowej organizacji ruchu.

Centrum Przesiadkowe Brynów będzie kosztować 80 mln zł

Budowa centrum przesiadkowego w Brynowie to jeden z elementów „Katowickiego Systemu Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych”.

Centrum przesiadkowe w Brynowie powstaje w rejonie istniejącej dziś pętli tramwajowej. Koszt inwestycji to 80 mln zł, a wykonawcą jest firma Warbud SA w partnerstwie z Przedsiębiorstwem STOR Sp. z o.o.

Stworzenie Katowickiego Systemu Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych - Węzeł przesiadkowy Brynów Pętla w Katowicach obejmuje realizację infrastruktury dla potrzeb uzyskania funkcji przesiadkowych z autobusów na tramwaj oraz komunikacji indywidualnej na tramwaj w systemie Park&Ride oraz Bike&Ride w zakresie dojazdów do centrum Katowic z południowej części miasta i subregionu.

Zobacz koniecznie

Zakończenie prac budowlanych na inwestycji Centrum Przesiadkowego „Brynów” zaplanowane jest na III kwartał tego roku.

W skład inwestycji wejdą:

  • 3-kondygnacyjny parking o pojemności 497 miejsc wraz z systemem informacji o zajętości parkingu,
  • parking naziemny o pojemności 50 miejsc postojowych dla funkcji Park & Ride,
  • przystanki, w tym zadaszone perony oraz miejsca oczekiwania i wymiany podróżnych typu „drzwi-drzwi”,
  • poczekalnia wyposażona w punkty obsługi pasażerskiej: toaletę, punkt zakupu biletów, pełną infrastrukturą dla systemu ŚKUP, małą gastronomię i punkt zakupu prasy oraz tablice dynamicznej informacji pasażerskiej,
  • parking dla rowerów o funkcji Bike&Ride wraz z miejscami postojowymi;
  • miejsca postojowe TAXI – 6 szt.
  • miejsca postojowe Kiss&Ride – 6 szt.

W Katowicach uruchomiono już pierwsze centrum przesiadkowe w Ligocie, a kolejne dwa realizowane są w Zawodziu oraz przy ul. Sądowej.

- Budowa centrów przesiadkowych oznacza szereg korzyści - twierdzi Marcin Krupa, prezydent Katowic. - Najważniejsza z nich to możliwość szybkiego dojazdu do centrum miasta i zaoszczędzenia czasu oraz mniejsze koszty paliwa. Dodatkowo, węzły przesiadkowe staną się zachętą do korzystania z komunikacji publicznej, a co niemniej ważne, przyczyniają się do ograniczenia liczby pojazdów na drogach, co zmniejszy hałas i emisję spalin oraz korki - dodaje prezydent.

Nie przeocz

Bądź na bieżąco i obserwuj

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie